Katte i boligforeninger
Fra : Lene Heier

Dato : 17-06-03 13:50

Jeg ved ikke, om det stadig er aktuelt, men jeg vil godt lige komme
med et lille pip... :)

Vi er involveret i en familieejendom med lejelejligheder i København.
Det er selvfølgelig også dér beboerrådet, der vedtager husordenen.
Omkring dyrehold har man besluttet: 'Det er tilladt at holde husdyr,
dog ikke hund!'

Det vil i princippet sige, at æsler, slanger, får og den slags gerne
må bo der. :) OG katte. Antallet er heller ikke specificeret.

Tidligere måtte man holde hund, og ifølge min husbond, der er kommet i
ejendommen i over 30 år, har de eneste dyreproblemer og klager, han
har oplevet, netop været med hunde. Nåja, og så var der lige dengang,
en mellemstor kvælerslange pludselig befandt sig på badeværelset i en
anden lejlighed end d'er, den burde være ... Men lad nu det ligge ...
:)

For en uges tid side var bemeldte husbond i forbindelse med en
fraflytning på besøg i en 2-værelses lejlighed, hvor der befandt sig -
løseligt anslået - et sted mellem 9 og 12 katte af varierende etnisk
herkomst. På hylder, klatremiljøer, reoler, lænestole, kurve og kasser
.... :))

Ingen anede, at denne lejer holdt kat(te). Og der er aldrig indløbet
en eneste klage over misserne.

Hvis det kan være til nytte, må man gerne citere fra dette indlæg ...
:)

Lene
Desværre katteløs for tiden. Men det ændrer sig forhåbentlig ....! Det
er en svær situation at være i.

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 17-06-03 17:37

Lene Heier wrote:
> Jeg ved ikke, om det stadig er aktuelt, men jeg vil godt lige komme
> med et lille pip... :)

Jow da, jeg skal selv til beboermøde i august, og jeg samler ALT hvad der
kan gavne sagen

> [...]
> en eneste klage over misserne.
>
> Hvis det kan være til nytte, må man gerne citere fra dette indlæg ...

Dejligt med en positiv beretning om stort kattehold, pointen om at mange
katte, ikke nødvendigvis skaber problemer, kommer da klart til udtryk her

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Lene Heier

Dato : 17-06-03 18:25

On Tue, 17 Jun 2003 18:36:36 +0200, "Marianne Juul Pedersen"
<juulsSLETDETTE@tiscali.dk> wrote:

>Dejligt med en positiv beretning om stort kattehold, pointen om at mange
>katte, ikke nødvendigvis skaber problemer, kommer da klart til udtryk her

Det må man sige... :)

På vores ansøgningsskema til lejlighed er der en rubrik: Husdyr. De
fleste ansøgere skriver lettet om, hvordan de bestemt ikke har tænkt
at belemre ejendommen med katte eller noget! Mens vi i virkeligheden
ville synes, det kunne være rart med nogle småmisser hist og her ...
:) Hvad der da heldigvis også er.

Lissom det med at bestille billet til 'dyrefri kupé', når man skal med
toget. Jeg har altid synes, at der manglede en mulighed for at
bestille en billet MED kat. Tænk at have en lille lånemis på skødet
mellem Århus og København .... ;))

Lene

Fra : Pia J

Dato : 17-06-03 18:31

"Lene Heier" <lene@post2.tele.dk> wrote in message

> Lissom det med at bestille billet til 'dyrefri kupé', når man skal med
> toget.

Det lyder tåbeligt. BØRNEfri derimod, det har jeg benyttet mig af! Ja, de er
såmænd ok, hvis bare man kan gå sin vej når de vræler for længe.

:Pia

Fra : Jette

Dato : 17-06-03 19:04

"Pia J" skrev:
> Det lyder tåbeligt. BØRNEfri derimod, det har jeg benyttet mig af! Ja, de
er
> såmænd ok, hvis bare man kan gå sin vej når de vræler for længe.

Børnefri - Kan man virkelig det? Jeg døjer altid med folks uvorne unger når
jeg skal besøge min mor ... Det er som om at hele kupéen er
råbe/løbe/legeplads, fordi der er en lille bunke lego i den ene ende, hi!
Forældrene har nok for længst lært at lukke af for larmen... men det kan
være en traumatisk oplevelse for en børneløs katteslave som jeg selv

Mvh. Jette

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 17-06-03 19:47

> [...]
> Forældrene har nok for længst lært at lukke af for larmen... men det kan
> være en traumatisk oplevelse for en børneløs katteslave som jeg selv

Ja "børnefri" kaldes vist også "hvilekupe" i DSB sprog...
Men jeg har dog ikke hørt om en Børnefri-kupe hvor katte er tilladte

/Mette