am.staff og ulvehybrid nu forbudt i Norge
Fra : Mic

Dato : 17-06-03 10:09

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-06-03 10:15

"Mic" <sletmig@jubiimail.dk> wrote in message
news:3eeedab3$0$15291$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Hmmm
>
> http://www.nkk.no/forside.html

Det hjælper da overhovedet ikke at forbyde enkelte racer. Man skal forbyde
farlige hunde.
Man kan til nød forstå at de gerne vil forbyde blandinger med ulve i.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Mic

Dato : 17-06-03 10:20

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Det hjælper da overhovedet ikke at forbyde enkelte racer. Man skal forbyde
> farlige hunde.
> Man kan til nød forstå at de gerne vil forbyde blandinger med ulve i.

Enig....

/ Michael

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-06-03 11:33

On Tue, 17 Jun 2003 11:20:17 +0200, "Mic" <sletmig@jubiimail.dk>
wrotd:

>"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

>Enig....
>
>/ Michael

,,,,,også enig herfra ! hybridulve er farligere eller kan være det ,
end alle andre hunderacer, da de jo ingen standarder har ingen
baggrund så man kan slet ikke vide hvordan de udvikler sig,og de har
langt mere rovdyr i sig end vores tamhunde har. Men at forbyde
Amstaffen giver kun nye problemer da de få folk der vil bruge deres
hund som våben nok skal få blandet sig frem til noget nyt der måske
kan blive endnu mere farligt . Der findes jo masser af hunderacer der
kan gøres farlige og de har alle tænder til at bide med, så hvis de
vil stoppe de få kriminelle der misbruger deres hunde, kan de forbyde
hunderacer og blandinger fra nu af og langt ind i evigheden. Det er
ikke en holdbar måde at stoppe problemerne på, de kriminelle holder jo
ikke op med at være kriminelle blot fordi Amstaffen bliver forbudt,
der er masser af nye hunderacer de kan kaste sig over og ødelægge.

Fra : Rolf

Dato : 17-06-03 18:12

Hi,

> ,,,,,også enig herfra ! hybridulve er farligere eller kan være det ,
> end alle andre hunderacer, da de jo ingen standarder har ingen
> baggrund så man kan slet ikke vide hvordan de udvikler sig,
Har jeg forstået dig rigtigt: Du mener, at fordi hunde/racen ikke har
en standard så er den farlig eller kan være det?

Er Saarloos ulvehunde (krydsninger mellem Schæferhund og ulv) farlige?
De har standard ...

Rolf

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-06-03 18:38

On 17 Jun 2003 10:11:56 -0700, rolfenhund@hotmail.com (Rolf) wrotd:

> [...]
>en standard så er den farlig eller kan være det?
>
>Er Saarloos ulvehunde (krydsninger mellem Schæferhund og ulv) farlige?

,,jeg kender dem ikke ! men mener ikke at der er grund til at lave nye
racer der er mange hundrede eller tusinder af racer at vælge imellem i
forvejen, når jeg siger standard så mener jeg at man ikke ved hvordan
hunden opfører sig osv,ikke om nogen har skrevet noget ned de kalder
en standard. og man vil altid få en vildere "hund" ud af at krydse den
med en ulv det siger jo sig selv, jeg syntes at det er fair nok at de
bliver forbudt. Folk krydser jo heller ikke deres lille kat med vilde
katteracer eller pumaer fra afrika af vel

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 17-06-03 19:38

> med en ulv det siger jo sig selv, jeg syntes at det er fair nok at de
> bliver forbudt. Folk krydser jo heller ikke deres lille kat med vilde
> katteracer eller pumaer fra afrika af vel

Jo der er faktisk en race som krydses med de vildt levende katte i afrika
mener det er bengaleren , men du må ikke hænge mig op det, da jeg ikke
er 100% sikker på hvad race det er det blvier gjordt ved.

MVH
Gitte
www.sacala.dk - killinger tilsalg

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-06-03 19:46

On Tue, 17 Jun 2003 20:38:09 +0200, "Gitte S. Eriksen"
<dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrotd:

>Jo der er faktisk en race som krydses med de vildt levende katte i afrika
> mener det er bengaleren , men du må ikke hænge mig op det, da jeg ikke
>er 100% sikker på hvad race det er det blvier gjordt ved.

,,,,,,,,,,nå ok ja der er vel også udbrydere inde for katteverdenen
jeg skulle nu ikke have noget at gøre med sådan et kræ det er helt
sikkert

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 17-06-03 19:53

> ,,,,,,,,,,nå ok ja der er vel også udbrydere inde for katteverdenen
> jeg skulle nu ikke have noget at gøre med sådan et kræ det er helt
> sikkert

Nej kan kun være enig, ved de kalder dem F1 eller sådan noget alt efter hvor
tæt de er beslægtet med de vilde, så tror slet ikke der lige nu er nogen i
DK som er så tæt der på, men er avlet længere ud heldigvis

MVH
Gitte

Fra : Ann K

Dato : 17-06-03 22:31

Hejsa.
Sarloos Wolfhund og Tjekkoslovakisk ulvehund er begge racer, som har været
veletablerede igennem de sidste ca 50 år!!! Nogenlunde lige så længe som
kamphunderacerne har været avlet som rene familiehunde!
Tjekken har et sted mellem 35 og 67 % ulveblod i sig... kender ikke
procenterne for Sarloos - men der er %-fordelingen vist meget lav....
Racerne er ikke "vanskeligere" at have med at gøre end fx Dingo eller nogle
af "urhunderacerne" (visse Mynderacer, Thai Ridgeback, Pariahundene, de
store Spidshunderacer og andre som jeg ikke lige nu kan komme i tanke om)...
Dvs at de ikke volder større problemer for deres omgivelser... _forudsat_ at
ejerne ved, hvad det er de har fået indenfor dørene!!!
Og det er vel egentlig kun, hvad man forventer af enhver hundeejer - ikk'???

Ang den Bengalske kat - eller Bengaleren som den også kaldes...
Racen er opstået i USA, hvor man opdagede at den Indiske Junglekat var immun
overfor felin leukæmivirus (mener jeg?)... man forsøgte sig med
indkrydsninger af tamkatte, for at se om man på denne måde kunne give
tamkattene denne immunitet overfor en eller dødelig sygdom... Forsøgene blev
opgivet efter ca 10 års avlsarbejde, da man ikke kunne opnå det ønskede...
Og lige pludselig var der så en hoben katte, som stod til aflivning
En interesseret opdrætter fik reddet et antal af disse katte og avlede
bevidst hen mod en tamkatterace... bengalen er i dag en meget _smuk_ kat...
med en stemmepragt en løve ville misunde den *GGG*

Hvis nogen vil se en Bengalsk kat så prøv at gå ind på Nina El Falakis HP
www.feca.dk Hun opdrætter bengaler... og hendes Helena (kaldet Hyyyylene
eller Mågen) er et pænt eksemplar af racen - omend en smule godt i stand
*sss*

Mvh Ann

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-06-03 08:23

On Tue, 17 Jun 2003 23:31:02 +0200, "Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk>
wrotd:

> [...]
>veletablerede igennem de sidste ca 50 år!!! Nogenlunde lige så længe som
>kamphunderacerne har været avlet som rene familiehunde!

,,det er så ikke helt rigtigt for de engelske kamphunde har været
familiehunde imens de blev brugt til kampe, lige fra tidernes morgen
for mange hundrede år siden. Hvis familierne som var fatige ikke havde
meget mad så fik hunden mad før børnene osv hundene tjente penge til
de fattige familier, og har været den der tjente penge ind til
familien hos de fattige i England, de har været knyttet meget tæt til
mennesker lige fra starten af deres avl, og har derfor altid været
> [...]

>ejerne ved, hvad det er de har fået indenfor dørene!!!
>Og det er vel egentlig kun, hvad man forventer af enhver hundeejer - ikk'???

,,,jo det er rigtigt nok, jeg kender ikke til de to racer så dem kan
jeg ikke udtale mig om, men der er jo kommet mange nye ulvehybrider,
som jo så har endnu mere rovdyr i sig genetisk og det forstår jeg ikke
helt at er nødvendigt. Og ved at visse stater i usa er de dukket op
med det formål at få en "hund" der kan overgå pitbullen, og hvem kan
være tilhænger af det?, tvivler på at de er lavet for at få rara
familiehunde , men det er så bare min mening ! jeg ville sku ikke have
en hybridulv til at vade rundt i stuen.

> [...]
>bevidst hen mod en tamkatterace... bengalen er i dag en meget _smuk_ kat...
>med en stemmepragt en løve ville misunde den *GGG*

,nu har jeg aldrig brudt mig om katte, så jeg må hellere lade være med
at sige noget her