Linksys eller Netgear broadband router til~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 17-06-03 06:49

Jeg har nu læst og læst og læst....pyhhhhahaa.....mange ikndlæg her i NG'en
og på nettet - men har ikke rigtigt kommet til et endegyldigt svar på,
hvilke mærke, der er at foretrække til et lille trådløst hjemme netværk
setup.

Jeg har en 2 Mbit ADSL Telia kabel modem setup, der skal tilsluttes
netkort, 1 stationær win xp pro maskine og 1 notebook også med win xp pro.

Ønsker at dele min telia 2Mbit ADSL forbindelse imellem de to pc'er - gerne
evt. samtidigt - og ønsker at kunne udveksle filer imellem de 2 pc'er via
trådløst netværk.

Til min bærbare vil jeg købe et trådløst W-lan PCMCIA kort - og jeg har
opdaget, at det er en fornuftig ting at købe dette pcmcia kort af _samme_
mærke som bredbånds routeren.

Jeg overvejer flg. 2:

Netgear WGR614 : http://makeashorterlink.com/?C644253F4
Linksys WRT54G : http://makeashorterlink.com/?H234523F4

Alternativt har jeg også kigget på D-links 714P+ - men har hørt meget
negativt om deres alm. bredbåndrouter DI-604 (ringe firewall, udvikler for
meget varme, ustabil firmware etc.) så jeg blev lidt skræmt og vil derfor
nok undgå dette mærke.

Så holder mig derfor nok til enten Netgear eller LInksys - er firewallen i
disse 2 modeller effektiv - eller lige så ringe som i D-link produktet ?

Prisen for enten netgear eller linksys løsningen er ca. den samme, så dette
er ikke afgørende.

Hvad ville du vælge ?
Er også åben over for andre mærker.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Snuske

Dato : 17-06-03 08:47

Hej Ralph,

Jeg går jo - som du måske har læst - og prøver at få en Linksys WRT54G
router til at arbejde sammen med et PCMCIA kort (Nokia D211). Et Medion kort
(hedder vist nok creatix) har jeg også prøvet med. Begge gange uden signal.
Det er jo ikke ligefrem en plus oplevelse. Jeg forventer efterhånden at det
er min router, som er defekt, men nu giver jeg den lige en chance til.
Status er lige nu, at jeg selv hellere ville købe Netgears version.

Mvh Nicolai

Fra : Dr.Ralph

Dato : 17-06-03 21:26

> [...]
> er min router, som er defekt, men nu giver jeg den lige en chance til.
> Status er lige nu, at jeg selv hellere ville købe Netgears version.

Har hørt, at der generelt er problemr med at få Nokia ting til at virke med
andre mærker. Nokias bluetooth kort har haft nøjagtigt samme problemer - de
virker sjældent med andre mærker, så dette er ikke nødvendigvis Linksys
skyld - men Nokia's egen.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Lars

Dato : 17-06-03 10:14

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
firewallen i
> disse 2 modeller effektiv - eller lige så ringe som i D-link produktet
?

Jeg kan kun sige, at jeg i første omgang købte Dlink 604, men byttede
den igen, da firewall-delen var så primitiv, at den ikke kun bruges. I
stedet købte jeg en Linksys med 4 ports switch, VPN End-point, brugbar
firewall og en del avancerede funktioner derudover. Samtidig var den
prismæssigt helt vildt billig i forhold til lignenden konkurrenter.

Min konklusion er, at jeg er meget tilfreds indtil videre med min
Linksys router (ikke trådløs), da den stort set kan alt hvad der er brug
for i et lille hjemmenetværk, og samtidigt er _meget_ nem at betjene med
et logisk web-interface.

*/Lars

Fra : jens

Dato : 17-06-03 12:34

"Lars" <svend@bent.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Kik efter Linksys wap11 :
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwap/netlswap11.html

Så kan du jo hente Firmwaren fra denne Dlink :
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwap/netdldwl-900applus.htm

Og få den model isteddet hvis ikke linksyssens 11Mbit er nok.......
Ifølge : news:x6vq4xzfjtoz.8r54nxb8u8pj$.dlg@40tude.net

Som iøvrigt er en tråd i denne gruppe fra D 10 - 6 / 14:32

Jeg ville vælge netgears, den har man sa i det mindste ikke hørt så meget
om.

Mvh Jens

Fra : Dr.Ralph

Dato : 17-06-03 21:44

Upsssss....nu blev det godt nok Linksys MRT54G og et trådløst PCMCIA
netkort Linksys MPC54G - håber ikke jeg fortryder at have smidt 1800 kr ud
på dette udstyr.

Den tråsløse Netgear, der understøtter 802.11g standarden var ikke kommet
til landet, og jeg har læse en del om ringe software og uopdateret firmware
mht til Netgear - men det kan man sikkert også finde mht til Linksys - så
det er vist alt efter ens humør, hvad man skal købe.............

Jeg valgte Linksys af 2 grunde - /dels/ VAR de her, /dels/ syntes jeg
Elsborg virkede som et fint lille firma, der er ret så hjælpsomme med info
- men hvad ved jeg..........?

Jeg svingede frem og tilbage imellem Linksys 802.11b og 802.11g grej - men
da jeg nu kkøbte både trådløs gateway og trådløst netkort, der begge er til
802.11g og min stationære skal tilsluttes via kabel, så havde jeg ikke den
store interesse i at få noget grej, der skal kunne køre 802.11b - som jeg
har læst, at denne 802.11g WRT54G bredbånds router fra Linksys skulle have
visse vanskeligheder ved at skifte ned til.

Jeg får nok en bærbar snart med indbygget WIFI - 802.11b - og så kan det jo
være jeg får et hyr med at få denne WRT54G 802.11g til at tale med den -
men så kan jo altid stikke mit WPC54G trådløse PCMCIA kort ind i pc porten
- og køre 802.11g.

Hold da helt op, hvor det var svært for mig at beslutte mig........jeg har
stort set ikke fundet et produkt, som der KUN var rosende ord om - altid
lidt malurt i bægeret var der - uanset, om jeg kiggede på Netgear, Linksys,
Dlink, Xircom, Zyxel, SMC, 3Com- så var der problemer.

Den eneste, der stort set kun var ros af - det var Linksys BEFW11S4 802.11b
- og den havde jeg næsten købt......men valgte så Linksys WRT54G'en.

Håber LOR.ET vil virke.....krydser mine fingre :)

*Mange tak* til alle for hjælp og råd :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph