Trådløst netværk på min 100 m
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 16-06-03 19:47

Hvad kræver dette? Pt. har jeg købt en trådløs router (ZyXel) med
indbygget switch og det virker fint her i huset. Jeg vil dog
gerne lave lave forbindelse til en anden person, der bor 100 m
væk, og her rækker forbindelsen (slet) ikke.

Kan det overhovedet lade sig gøre? Hvilket produkt og type vil I
anbefale at jeg får fat i? Prisidé? Vil en firewall være nok som
sikring?

PS. Jeg er ikke så sej til det her netværk, så en novice
forklaring vil nok være bedst

mvh

Lars Thomsen

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 16-06-03 20:03

On Mon, 16 Jun 2003 20:47:07 +0200, Lars Thomsen Nielsen wrote:

> [...]
> gerne lave lave forbindelse til en anden person, der bor 100 m
> væk, og her rækker forbindelsen (slet) ikke.

Hvis der er huse imellem så skal du ikke regne med at du kan få RET meget
til at virke med trådløst netværk. Så vidt jeg ved kan trådløst netværk
*optimalt* række 100 m udendørs (uden forhindringer, falske echo og i
medvind )

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 16-06-03 21:13

"Lars Bo Wassini" <MitFornavn@MitEfternavn.Danmark> skrev i en
meddelelse
> [...]
netværk
| *optimalt* række 100 m udendørs (uden forhindringer, falske

Ja, det frygtede jeg jo, at du ville sige. Jeg har dog hørt at
man kan få antenner til at sætte op udendørs, og så måske en
kraftigere sender end jeg har. Er der ingen der har et 100 m
netværk i et almindeligt villakvarter, medvind eller ej

Lars

Fra : Mads Bahrt

Dato : 16-06-03 21:13

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> [...]
> kraftigere sender end jeg har. Er der ingen der har et 100 m
> netværk i et almindeligt villakvarter, medvind eller ej

Jo - det kan godt virke - jeg har ikke tid til at give et ordentligt
svar nu, men vender tilbage i morgen eftermiddag med et ordentligt
indlæg med henvisninger og forklaringer...

MVH
Mads

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 19-06-03 19:45

"Mads Bahrt" <mads_bahrt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
| svar nu, men vender tilbage i morgen eftermiddag med et
ordentligt
| indlæg med henvisninger og forklaringer...

Hvis du stadig har lyst ville jeg genre se dine henvisninger og
forklaringer.

mvh

Lars

Fra : Dennis Larsen

Dato : 27-07-03 23:49

Jeg ved at du kan købe en antenne sættes udenfor og en og en lille box som
skal styr den .

Du skal have en der kan udsender ca. 5dbi svar til 500 m pris 795 kr

Husk den skal kunne være udenfor.

http://213.216.192.242/products/dlinkairantennas.pdf d-link.dk Her
kan du se en tabel over dbi rækkevidden.
ellers se på edbpriser.dk

Dennis Larsen