Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan kan det være
Fra : max

Dato : 16-06-03 18:53

Jeg har lige modtaget en stor pakke print fra Pixum,
nogen her i gruppen har jo snakket så pænt om dem
og som firmaet er gode til at gøre opmærksom på er
"test vinder"..

Men ak o ve o klage, så har man arbejdet i 3 dage,
og så går det hele ret skævt, men hvad og hvorfor
kan jeg ikke forstå. Jeg har fået billeder i 2 størrelser
10'ern og 13'ern. 10'ern er de gratis billeder man får
fordi man er ny kunde.. og de er printet korrekt
i 16:9 format, men 13'ern er blevet beskåret, det er
fra samme oploadede billede altså også 16.9 format
- helt præcist.. Hvem har en go' ide eller forklaring.
150 billeder til skraldespanden..((

Jeg har scannet de to størrelser så i kan se problematikken:
-max-

Fra : Brian og Charlotte

Dato : 16-06-03 19:58

Hej Max,

Hos mig er det ikke 150 billeder men 85 stk.

Jeg har netop skrevet til firmaet og klaget, og fået svaret tilbage, at det
skyldes at formaterne bliver blandet sammen ved bestilling.
Såfremt der afgives rene bestillinger, dvs eks. kun 10x15, så kan de skære
dem automatisk ellers skal det ske manuelt.

Hos mig er der røget 7 millimeter af hvert billede - taget som 3 for oven og
3 for neden.

De har dog tilbudt mig EUR 3 som kompensation ved min næste bestilling

Mvh,
Brian - der ikke helt er klar over, hvor han bestiller næste gang.

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 16-06-03 20:45

Brian og Charlotte <no@e-mail.dk> wrote:
> Hos mig er der røget 7 millimeter af hvert billede - taget som 3 for oven og
> 3 for neden.

Aha.. jo .. øhm. Det var godt nok en sjov måde du regnede på? ;)

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : max

Dato : 16-06-03 20:55

> [...]
>
> Mvh,
> Brian - der ikke helt er klar over, hvor han bestiller næste gang.

Hø -hva kan man bruge det til.. Nu har jeg skrevet så håber
jeg på en bedre løsning end den du er blevet begavet med..

Alle mine billeder er i nøjagtig samme størrelse, format og
billedforhold 16.9, som de skriver de kan printe ud i,
så der skulle ikke være nogen forvirring, øv det er surt.

Brian... 3+3=??
-max-

Fra : Brian og Charlotte

Dato : 16-06-03 21:39

Forskellen må vist være moms

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-06-03 22:50

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in

> Alle mine billeder er i nøjagtig samme størrelse, format og
> billedforhold 16.9, som de skriver de kan printe ud i,
> så der skulle ikke være nogen forvirring, øv det er surt.

Jeg står for at skulle have nogle digitalbilleder "fremkaldt".

Hvad er det der er gået galt i dit tilfælde. Hvis jeg bestiller hos Pixum,
hvad er det så jeg skal gøre for at de ikke beskærer billederne som i dit
tilfælde med de store af slagsen - er det noget du har overset under
bestillingen, eller er det dem som har lavet en fejl?

Jeg beklager at jeg ikke kan være dig til hjælp, men håber du vil være mig
til hjælp i stedet.

Med venlig hilsen
Flemming og på forhånd mange tak.

Fra : max

Dato : 16-06-03 23:35

> [...]
> bestillingen, eller er det dem som har lavet en fejl?
>
> Jeg beklager at jeg ikke kan være dig til hjælp, men håber du vil være mig

Jeg har ikke gjort noget galt, men har ikke fået svar fra dem endnu
hvad der er sket, så det er ikke til at vide.. En usansynlig mulighed
er at maskinen har taget fejl af den sorte ramme og auto beskåret
forkert, ellers har jeg ingen ideer..

Hvis du bestiller hos pixum, er der mulighed for at de auto optimerer
dine billeder (kontrast, farve balance etc) du skal vælge det fra hvis
du selv har gjort det, eller du vil have at billederne skal se ud som de
er. I følge deres hjemmeside beskærer de ikke dine billeder, men det
holder åbentbart ikke, så jeg kan desværre ikke give noget råd på det
område, andet end at sige, håber du blir glædeligt overrasket når billederne
kommer retur.. Jeg er rasende, og der skal ellers meget til..

Læs Brians indlæg..!
-max-

Fra : Brian R.

Dato : 17-06-03 08:34

Hej Max,

Her er lige lidt sakset fra Pixum side:

Mvh,
Brian - der endnu engang har skrevet til Pixum og klaget min nød

Inserting text
In case you wish to edit your pictures and insert text or a logo, take care
that these are not positioned directly near the edge. The distance between
the text and the edge should be at least 7 mm, otherwise it might be that,
due to the manufacturing tolerances of 1-3 mm, the text or the image is
partially cut off.

Ordering 1 format
In analogue photography it was (and is) not possible to order more than one
format per film. Repeating orders with different formats are generally more
expensive and take longer, as these have to be processed manually.
In the digital world it is possible to order more formats at the same time,
but this can influence the quality. In case you order more than 1 format per
order, the prints will still be cut by hand. Problems may occur, that do not
arise when ordering just one format, as these are automatically processed.

Fra : max

Dato : 17-06-03 10:07

> [...]
> arise when ordering just one format, as these are automatically processed.

Jeg har skam læst alt, og jeg mener alt, hvad der står på deres hjemmeside.
De 1-3 mm er kalkuleret ind i de billeder jeg uploadede.
Den med at flere formater kan påvirke kvaliteten, ja tak, men sku da ikke
en 25 mm fejlbeskæring i begge ender af et billede, det har ikke noget med
kvaliteten at gøre, det er bare en multo grande bommert..!
Var der nogen der insinuerede at det var prooff kvali, hmm, I think not.
Men derfor kan de jo godt være testvindere og det bedste alternativ på
markedet, jeg er bare lidt negativ over resultatet, men lad os nu se hvad
de svarer mig, måske retter de fejlen..-max-

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 17-06-03 10:25

Hej

Hvis alt andet fejler, må du jo få dem fremkaldt et andet sted.

Jeg kender én butik, der i Odense, står for god kvalitet, når det kommer til
fremkaldelser. De er lidt dyrere end gennemsnittet (f.eks. tager de 169 kr
for alm. fremkaldelse af en 36 billeders farvenegativ film til 10x15 cm).
Men som sagt, det er godt det jeg har fået lavet hos dem indtil videre. På
deres hjemmeside, kan jeg se, at de er begyndt at lave billeder fra
digitalkameraer, og hvis kvaliteten og håndværket er på højde med et jeg har
fået lavet hos dem tidligere, ville de være en mulighed, hos dem der søger
et kvalitet, og er mindre tilbøjelige til at kigge på prisen (jeg får dog
normalt fremkaldt mine film hos Gabs Fotolab, men de "gode" og "vigtige"
ting, samt forstørrelser,sker for mit vedkommende i billedbutikken i
Odense..

www.billedbutikken.dk

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : max

Dato : 17-06-03 16:15

> [...]
> normalt fremkaldt mine film hos Gabs Fotolab, men de "gode" og "vigtige"
> ting, samt forstørrelser,sker for mit vedkommende i billedbutikken i

Tak for tippet René,

Jeg bruger ikke film mere, den ene gang om året hvis jeg skal
lave noget høj kvali for en ven, ryger det ind til Colorgruppen,
her i kbh. det er lidt langt at tage til Odense, syns jeg.. Vi har
også vores gode steder her i byen.
-max-

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 17-06-03 22:28

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men derfor kan de jo godt være testvindere og det bedste alternativ på
> markedet, jeg er bare lidt negativ over resultatet, men lad os nu se hvad
> de svarer mig, måske retter de fejlen..-max-

Desværre så er det sådan med de tests der laves på det område, at de sjælent
er ret gode.
Men lad os da håbe om ikke andet for god kundeservice skyld at de retter
fejlen.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk