Få en GRATIS Nokia mobil telefon.....
Fra : Lars Raaby

Dato : 16-06-03 17:44

Hej alle sammen! Nokia gi'r gratis mobiltelefoner væk !

Nokia skal teste værdien af "mund til mund metoden" i
markedsføringen af
sine produkter. Som tak for at du reklamerer for Nokia, modtager
du en
telefon gratis. For at modtage en gratis telefon, skal du sende
denne
e-mailen videre til otte personer (for at modtage en gratis Nokia
6210)
eller til 20 personer (for at modtage en Nokia WAP). Inden 2 uger
vil du
modtage en gratis mobiltelefon. (Nokia kontakter dig via din
e-mail
adresse).

Med venlig hilsen

Nils Grøn Iversen
Du må sende en kopi af denne mail til anna.swelan@nokia.com

Denne mail har jeg modtaget fra et familie medlem. Jeg sendte en
mail retur og takkede for det *gode* tilbud.
Jeg skrev tilbage at Nokia 6210 var gået ud af produktion for
over 1 år siden og at der ikke fandtes en Nokia WAP.
Men der skal nok være nogle der hopper på den.

/Lars
--
Mød SHU BI DUA til
Rødkjærsbro Open Air

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-06-03 17:49

Lars Raaby skrev:

> Hej alle sammen! Nokia gi'r gratis mobiltelefoner væk !

Bare for at folk ikke skal hoppe på den igen igen igen - NEJ, de giver
IKKE mobiltelefoner væk!

>Denne mail har jeg modtaget fra et familie medlem.

Jeg modtager for tiden flere af dem hver eneste dag! Argf! Alle de
flinke kunder der gerne vil fortælle mig om dette fantastiske tilbud

>Jeg skrev tilbage at Nokia 6210 var gået ud af produktion for
>over 1 år siden og at der ikke fandtes en Nokia WAP.

Dvs. hvis jeg blot ændrede modelnumrene i mailen, så ville du hoppe på
den?

>Men der skal nok være nogle der hopper på den.

Det kan du bande på der er! Sjovt nok, så kommer de i stimer. Det gik
igen i gang for et par uger siden - og nu vælter det ind. Det er sket
før i perioder - sært...

Se evt. disse links:
http://www.sophos.com/virusinfo/hoaxes/nokia.html
http://www.nokia.dk/ (nederst til venstre)

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- låsesmeden til din mobiltelefon!

Fra : Lars Raaby

Dato : 16-06-03 19:13

Lasse Hedegaard skrev bl.a.:

> Dvs. hvis jeg blot ændrede modelnumrene i mailen, så ville du
> hoppe på den?
Nej den hopper jeg ikke på. Så heller en større pik
LOL

/Lars
--
Mød SHU BI DUA til
Rødkjærsbro Open Air

Fra : Lars Christensen

Dato : 16-06-03 17:57

On Mon, 16 Jun 2003 18:43:37 +0200, "Lars Raaby"
<No_Antivirus@raaby.dk> wrote:

> [...]
>over 1 år siden og at der ikke fandtes en Nokia WAP.
>Men der skal nok være nogle der hopper på den.

Jeg har også modtaget et par stykker af den mail. Jeg skrev tilbage at
de endelig måtte skrive tilbage når de fik deres nye telefon.
Nogen fatter så ikke at det er en hoax og bliver fornærmet over at man
bliver "sur" på dem fordi de sender den videre.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved if they had known to 'Duck and Cover'

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 16-06-03 20:12

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.dk> skrev i en meddelelse

> Hej alle sammen! Nokia gi'r gratis mobiltelefoner væk !

LOL - ja den er fin du! *GGG*

/ Jonas

Fra : _Martin_

Dato : 16-06-03 21:34

En god omgang hoax.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-06-03 22:12

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.dk> wrote in

> Du må sende en kopi af denne mail til anna.swelan@nokia.com

Sjovt nok arbejdede hun hos Ericsson da de var udsat for samme
kædemail...

Både Nokia og Ericssons mailservere svarer med en fin besked om at
hun aldrig har arbejdet hos dem. Tilsyneladene eksisterer "Anna
Swelan" overhovedet ikke.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-06-03 22:43

Henrik Stidsen skrev:

>Sjovt nok arbejdede hun hos Ericsson da de var udsat for samme
>kædemail...
>
>Både Nokia og Ericssons mailservere svarer med en fin besked om at
>hun aldrig har arbejdet hos dem.

Jeg undrer mig over, at de ikke afkræfter denne hoax i de fejlmails de
sender tilbage.

>Tilsyneladene eksisterer "Anna Swelan" overhovedet ikke.

Næh.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-06-03 00:02

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in

> Jeg undrer mig over, at de ikke afkræfter denne hoax i de
> fejlmails de sender tilbage.

Det gør de også.

Ericsson:
<anna.swelund@ericsson.com>: host imr2.ericy.com[198.24.6.3] said:
551 5.0.0
The chainletter is a hoax.See
http://www.ericsson.net/infocenter/news/Fake_chainletter_hits_Eri
csson.html

Linket ser ikke ud til at virke længere, har ikke testet om
fejlbeskeden er ændret.

Nokia:
----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<anna.swelund@nokia.com>
(reason: 550 5.0.0 <anna.swelund@nokia.com>... Anna Swelund does
not work for Nokia.If you have received an a... have received a HOAX
message.This is a virus-type chain letter,which does not originate
from Nokia.)

.... while talking to mgw-x4.nokia.com.:
<<< 550 5.0.0 <anna.swelund@nokia.com>... Anna Swelund does not work
for Nokia.If you have received an advertisement with instructions to
e-mail her,you have received a HOAX message.This is a virus-type
chain letter,which does not originate from Nokia.
550 5.1.1 <anna.swelund@nokia.com>... User unknown

Fra : Peter

Dato : 18-06-03 09:34

....og så afviser Nokia også denne mail som fusk på deres hjemmeside

http://www.nokia.dk

Peter