Vedrørende import/eksport af kæledyr
Fra : Camilla Baird

Dato : 16-06-03 17:34

Jeg har været inde på Fødevaredirektoratets sider for at finde reglerne
vedrørende import/eksport af hund/kat - dette er, hvad jeg kunne finde:
http://www.foedevaredirektoratet.dk/Dyr/Rejse_med_kaeledyr/forside.htm
Der står, så vidt jeg kan læse, intet om registrering af dyr eller opdræt.
Jeg kan til gengæld læse andetsteds, at husdyr skal registreres - husdyr
forstås som landbrugsdyr.
Mvh Camilla
--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Doris

Dato : 16-06-03 17:47

Så hører heste åbenbart ind under landbrugsdyr, for jeg havde kontakt med
F.D. i fredags, men hunde og katte skal jo så registreres et eller andet
sted ?

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 16-06-03 19:09

Hej alle

Jeg har idag snakket med fødevaredirektoratet, region Ringsted.
Ved indførsel af kat (i mit tilfælde Tyskland) skal den være
rabiesvaccineret + alm vaccine. Sundhedsattest fra dyrlæge (hjemlandet) må
ikke være mere end 10 dage gammel.
Dette gælder ved kørsel i fx. bil, kommer den lille med fly skal
grænsedyrlæge adviseres senest 24 timer før afrejse.

Hilsen
Pia BJ

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-06-03 19:30

On 16/06/2003 20:09, in article
3eee07d3$0$5175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Pia J/Kurt K"
<pbkk@tcdadsl.dk> wrote:

> [...]
> Dette gælder ved kørsel i fx. bil, kommer den lille med fly skal
> grænsedyrlæge adviseres senest 24 timer før afrejse.

Sådan har det været i årevis Hvis katten rejser alene med fly, skal der
tilkaldes grænsedyrlæge - hvis den rejser med ledsagelse, er grænsedyrlæge
ikke nødvendig.
Mvh Camilla

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-06-03 19:27

On 16/06/2003 18:46, in article
3eedf467$0$32492$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, "Doris"
<xdoris@mail.tele.dk> wrote:

> Så hører heste åbenbart ind under landbrugsdyr, for jeg havde kontakt med
> F.D. i fredags, men hunde og katte skal jo så registreres et eller andet
> sted ?

Jeg kan ikke udtale mig om, hvordan Fødevaredirektoratet klassificerer
heste, eller om der gælder særlige regler for heste. Jeg ville bare lige
pointere, at jeg ikke umiddelbart kunne finde nogle regler for, at katte
skulle registreres hos Fødevaredirektoratet. Katte skal registreres hos
Felis Danica/FIFé (eller en anden stambogsførende organisation), hvis de
importeres med avl og udstilling for øje - importerer man en kat som
kælekat, ser jeg ingen grund til at registrere den nogen steder.
Mvh Camilla

Fra : goofy

Dato : 16-06-03 20:52

Hej Camilla

> [...]
> importeres med avl og udstilling for øje - importerer man en kat som
> kælekat, ser jeg ingen grund til at registrere den nogen steder.
Jeg mener du har ret.
Vi har importeret 2 katte ( Holland og Tyskland ) og er kun blevet mødt
med kravet om rabies, alm. vaciner samt sundhedsattest.
Importerne er sket inden de sidste 2 år.

Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 16-06-03 21:16

> [...]
> med kravet om rabies, alm. vaciner samt sundhedsattest.
> Importerne er sket inden de sidste 2 år.

Hej igen

Lige præcis, der er ingen krav om nogen registrering, det var derfor jeg
ringede til fødevaredirektoratet idag. Jeg ville være helt sikker og de
fastslog at det var de regler der gjaldt for katte.

Pia BJ

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-06-03 21:26

On 16/06/2003 22:16, in article
3eee2595$0$5140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Pia J/Kurt K"
<pbkk@tcdadsl.dk> wrote:

> [...]
> ringede til fødevaredirektoratet idag. Jeg ville være helt sikker og de
> fastslog at det var de regler der gjaldt for katte.

Pyha! Det lettede, at får bekræftet at reglerne ikke var blevet lavet om,
uden at Felis Danica havde gjort medlemmerne opmærksomme på det... Jeg har
importeret/eksporteret flere katte sidste år med personledsagelse uden
nogensinde at have hørt noget om, at de skulle registreres hos nogen
myndigheder...
Mvh Camilla

Fra : Jette

Dato : 16-06-03 22:52

"Camilla Baird"
> [...]
> importeret/eksporteret flere katte sidste år med personledsagelse uden
> nogensinde at have hørt noget om, at de skulle registreres hos nogen

Hej Camilla... jeg fandt en lovtekst via retsinfo.dk - du kan se den i
tråden "Import af kat", hvor jeg har svaret på ét af dine indlæg...

Mvh. Jette

Fra : Doris

Dato : 16-06-03 22:50

Øv Øv Så er det kun mig der har problemer, må nok hellere gå over til flere
katte istedet for heste, selvom jeg har 4 katte. ;)