Automatiske variabler
Fra : Henry Vest

Dato : 30-03-01 09:32

Variabler erklæret i en metode kaldes af Sun for "automatiske
variabler". Hvad er baggrunden for denne betegnelse? Jeg synes ikke
der er meget automatisk ved dem!

Henry

Fra : Jan Uhre

Dato : 30-03-01 12:08

Henry Vest <henry_vest@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns90746BE49BC6Ahenryvestget2netdk@130.225.51.30...
> Variabler erklæret i en metode kaldes af Sun for "automatiske
> variabler". Hvad er baggrunden for denne betegnelse? Jeg synes ikke
> der er meget automatisk ved dem!
>
> Henry

Jeg har aldrig hørt udtrykket, men mon ikke det betyder, at metode-variable
initialiseres automatisk, mens klasse-variable ikke gør?

Jan Uhre

Fra : Henry Vest

Dato : 30-03-01 13:55

"Jan Uhre" <uhreNOSP@Memail.dk> skrev:

>Jeg har aldrig hørt udtrykket, men mon ikke det betyder, at
>metode-variable initialiseres automatisk, mens klasse-variable
>ikke gør?

A...hva'? Det er da lige modsat.

Henry

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 30-03-01 15:21

Henry Vest wrote:

> Variabler erklæret i en metode kaldes af Sun for "automatiske
> variabler". Hvad er baggrunden for denne betegnelse? Jeg synes ikke
> der er meget automatisk ved dem!

Det vil sige at de dukker automatisk op, når en metode kaldes og
forsvinder efterfølgende. Automatiske variabler eksisterer kun, når
metoden, de tilhører, er aktiv. Hvis man vil have det på anden måde,
kan man i C bruge "static" om funktionsvariabler - så oprettes de
kun én gang. I Java må man lave en medlemsvariabel.

Ulrik Magnusson

--
DEUTSCH: You two have some sick sex thing?
BARTON: Sex?! He's a MAN! We WRESTLED!