Vores uge med Lhasa Apso
Fra : Jonas

Dato : 16-06-03 14:29

Hej.

Nu har vi haft vores lille Lhasa Apso pige i en uge...og sikke en uge!

Der har ikke været mange uheld indendørs, så det går helt fint :)
Vi går i seng ved 23-24 tiden og så holder hun tæt til kl. 4, hvor hun
vækker os ved at pive.
Hun bliver herefter luftet og kan derefter holde sig til 8-9.
I den første uge sov hun i en papkasse tæt ved sengen. Igår flyttede vi så
papkassen ned på badeværelset og det gik uden problemer.
Den lille Tulle faldt hurtigt i søvn alene.

I ca 25%-35% kan hun lystre sit navn og løbe hen til personen der kalder :)
Hun har vænnet sig til at have halsbånd på, men en line er noget værre
noget....hun kan blive noget så fornærmet!

Hun kan godt lide at slikke os i ansigtet, når vi løfter hende op. Fremmede
folk synes at det er så søøøødt, men hvorfor gør hun det egentlig?

Jonas :)

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 16-06-03 16:01

> Hun kan godt lide at slikke os i ansigtet, når vi løfter hende op.
Fremmede
> folk synes at det er så søøøødt, men hvorfor gør hun det egentlig?

I naturen bliver hvalpe fodret med mad moderen gylper op. Lige bag mundvigen
sidder en kirtel der fremprovokerer opkastningerne når hvalpene slikker der.
Det kan også være hengivenhed, underkastelse, men personligt mener jeg at
hunden er ved at ha' indrettet sig så meget under mennesket at nogen _også_
"bare" gør det af ren og skær kærlighed til mennesket. Det er fra ansigtet
alle de rare lyde kommer, så hunden vil søge der op for at gengælde de
rosende ord. Det er bare ikke videnskabeligt bevist så vidt jeg ved.

Rinnie
(Der genre engang vil lave en undersøgelse på hvor meget hunden har
indrettet sig efter mennesket... Det er nemlig med garanti betydeligt mere
end mennesket har indrettet sig under hunden!

Fra : Leyna

Dato : 16-06-03 22:37

On Mon, 16 Jun 2003 15:28:45 +0200, "Jonas"
<jonas1960(fjern)@jubiimail.dk> wrote:

>I ca 25%-35% kan hun lystre sit navn og løbe hen til personen der kalder :)
>Hun har vænnet sig til at have halsbånd på, men en line er noget værre
>noget....hun kan blive noget så fornærmet!

Haha... Da jeg fik Vaks ( som 12 ugers hvalp) svigtede hans ben
fuldstændig hvis han fik halsbånd og snor på. Han "væltede" simpelthen
og kunne slet ikke gå nogen steder!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk