Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Web album
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-06-03 12:28

Hejsa

Jeg sad her i weekenden og legede lidt videre med Pers smarte web album
http://www.webmus.dk/upngo/, og nu er der stort set ikke mere tilbage end
baggrundsfarven og billedet af mappen. Derfor synes jeg lige, at jeg ville
smide det op, hvis der er nogle der kan bruge det. I kan downloade det her:
http://dodgethis.dk/projects/gallery2go/ (ja det har beholdt Pers efternavn,
de er jo lidt i familie , hvor det også er et testgalleri.

Som der står på siden, så har jeg lidt travlt for tiden (med at gøre mit
speciale færdigt). Derfor vil jeg ikke ligge ret mange flere krafter i det,
inden jeg har fået afleveret mit speciale. Det ser ud som om, at det virker
rimeligt nu, men der er helt sikkert bugs, og der er klart også nogle
features som jeg vil have i lidt senere (understøttelse videoklip, lyde og
andre billeder end jpg, samt visning af exif-data, og et lidt andet design).

Spørgsmål, kommentare om features og bugs mm. er velkomne.

mvh Frank

Fra : lars

Dato : 16-06-03 12:40

> [...]
design).

> Spørgsmål, kommentare om features og bugs mm. er velkomne.

Det er jo helt kanon,
men kan det ikke også laves i asp ???
det ville være ret cool

venlig hilsen lars

eller findes det allerede ??

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-06-03 12:49

"lars" <xxx@xx.xx> skrev i en meddelelse

> Det er jo helt kanon,

Tak

> men kan det ikke også laves i asp ???
> det ville være ret cool

Jo helt sikkert, men jeg kan godt lide gratis ting (hvem kan ikke det
og er derfor helt klart php-mand

> eller findes det allerede ??

Sikkert...

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-06-03 12:48

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3eeda8b8$0$12995$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
design).

> Spørgsmål, kommentare om features og bugs mm. er velkomne.

Der lige noget som overhovedet ikke var smart, derfor har jeg lige fjernet
det et kort stykke tid, det kommer igen lige om lidt

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-06-03 13:24

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3eedad4d$0$12999$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Der lige noget som overhovedet ikke var smart, derfor har jeg lige fjernet
> det et kort stykke tid, det kommer igen lige om lidt

Så er det oppe igen. Og denne gang følger der et lille billede med. Det er
ikke med min gode vilje, men hvordan søren pakker man det ned så tomme
mapper kommer med? Jeg bruger powerarchiver 2001. Det er måske derfor :-/

mvh Frank

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 16-06-03 14:02

In news:3eeda8b8$0$12995$ba624c82@nntp02.dk.telia.net ,
Frank K. Jensen <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> typed:
> [...]
> I kan downloade det her: http://dodgethis.dk/projects/gallery2go/ (ja
> det har beholdt Pers efternavn, de er jo lidt i familie , hvor

Idéen med de forskellige størrelser er rigtig god.. Især når vi har at gøre
med billeder taget med digicam, som ofte kommer op i høje opløsninger.
Men jeg når bruger det, laver den fejl ved visning af billederne, når de
ikke køres "rent" igennem. Altså når man lader GD behandle dem, thumbs'ne
virker fint nok...
Men det er de store udgaver af det nedscalerede billede som ikke virker, se
evt her:
http://ravn.lir.dk/test/pic/?dir=birthday&pic=116-1677_IMG.JPG
Billeder kommer fint nok frem i strørrelsen (går jeg ud fra) men farverne er
helt fucked. Der til kommer der så, at der er en masse php fejl på siden ?
Det eneste jeg har ændret er $GD2 = true;

> Spørgsmål, kommentare om features og bugs mm. er velkomne.

Og så kunne jeg også godt tænke mig, at den gemte thumbs'ne til et dir i
samme dir som de rigtigt billeder ligger i altså images\billeder1\thumbs
fremfor images\thumbs :)
--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-06-03 14:40

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.dk> skrev i en meddelelse
> In news:3eeda8b8$0$12995$ba624c82@nntp02.dk.telia.net ,

Det er godt med noget featback, i sær når man kun har en server (med en
opsætning) at teste det på, og ikke adgang til GD2

> [...]
> helt fucked. Der til kommer der så, at der er en masse php fejl på siden ?
> Det eneste jeg har ændret er $GD2 = true;

Det er fordi, at jeg ikke har GD2, så det er ikke blevet testet, og faktisk
ikke lavet færdigt endnu. Jeg har lagt en ny version op
http://dodgethis.dk/projects/gallery2go/gallery2go.v0.1c.zip hvor du skal
rette GD2 til TRUE i både index.php og resizepic.php. Det er jo ikke testet,
da jeg ikke har adgang til GD2, så jeg vil meget høre om det virker

> Og så kunne jeg også godt tænke mig, at den gemte thumbs'ne til et dir i
> samme dir som de rigtigt billeder ligger i altså images\billeder1\thumbs
> fremfor images\thumbs :)

Den gemmer bare i thumbs, hvor den laver en mappe stuktur som i images, og
det er fordi, at hvis man lige pludselig vil lave alle thumbnail om (anden
opløsning, sort/hvid,...) så kan man bare slette et bib, i stedet for at man
skal rundt og slette alle thumbnails i et kæmpe galleri manuelt. Men point
taken, og det kan ske, at det bliver en mulighed senere.

Mange tak for featback.

mvh Frank

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 16-06-03 15:00

In news:3eedc7a3$0$15384$ba624c82@nntp05.dk.telia.net ,
> [...]
>
> Det er godt med noget featback, i sær når man kun har en server (med
> en opsætning) at teste det på, og ikke adgang til GD2

Så er det godt man kan sidde og sparke til sin localhost kørende apache, og
hvad man ellers smider ind :)

> [...]
> skal rette GD2 til TRUE i både index.php og resizepic.php. Det er jo
> ikke testet, da jeg ikke har adgang til GD2, så jeg vil meget høre om

NU virker det perfekt :) I hvert fald det jeg brokkede mig over før med de
underlige farver :)
Dog laver den stadig, når man klikker på et billede i et dir, for at vise
den "første" udgave af billedet:

Notice: Undefined index: size in C:\www\test\pic\index.php on line 113
small
Notice: Undefined index: size in C:\www\test\pic\index.php on line 125

Notice: Undefined index: size in C:\www\test\pic\index.php on line 139

Notice: Undefined index: size in C:\www\test\pic\index.php on line 151
original size original file (63.2 KB)
Picture 1 of 1
Kan også ses http://ravn.lir.dk/test/pic/?&pic=Tiger_cub.jpg

> [...]
> et bib, i stedet for at man skal rundt og slette alle thumbnails i et
> kæmpe galleri manuelt. Men point taken, og det kan ske, at det bliver

Det kan du faktisk ha' ret i, sådan havde jeg ikke lige tænkt på det, så
måske er det faktisk meget rart at have dem liggende for sig... Det eneste
man så bare skal huske på, er at slette dem hvis man også fjerne "hoved
mappen" med billederne.
Men i en endelig udgave -hvis det ikke er for besværligt- kunne man måske
have de 2 muligheder at vælge i mellem ?
I øvrigt... kan du få den skygge som "org" var på thumbs tilbage igen ? Den
kunne jeg godt lide :)

> Mange tak for featback.

Jeg er kun glad for at du gider kode det hele !:)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-06-03 15:13

> [...]
>
> Notice: Undefined index: size in C:\www\test\pic\index.php on line 139
>
> Notice: Undefined index: size in C:\www\test\pic\index.php on line 151

Jeps, har også fundet fejlen, og jeg arbejder på sagen Bare underligt at
den ikke kommer på min server (webhotel)

> [...]
> Men i en endelig udgave -hvis det ikke er for besværligt- kunne man måske
> have de 2 muligheder at vælge i mellem ?

Ja, måske

> I øvrigt... kan du få den skygge som "org" var på thumbs tilbage igen ?
Den
> kunne jeg godt lide :)

Det er helt klart en mulighed at lave forskellige "rammer" både til
thumbnails'ene og de store billeder, men det bliver ikke lige nu (som sagt,
så har jeg lidt travlt

> Jeg er kun glad for at du gider kode det hele !:)

Mit første php script

mvh Frank

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 16-06-03 15:12

In news:3eedcf54$0$15345$ba624c82@nntp05.dk.telia.net ,

> Jeps, har også fundet fejlen, og jeg arbejder på sagen Bare
> underligt at den ikke kommer på min server (webhotel)

Ok tak.

> Det er helt klart en mulighed at lave forskellige "rammer" både til
> thumbnails'ene og de store billeder, men det bliver ikke lige nu (som
> sagt, så har jeg lidt travlt

Helt i orden !:) Jeg burde også læse lidt matemtaik, så man er sikker på at
få huen i morgen.

> Mit første php script

Ikke dårligt så !

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-06-03 15:32

> In news:3eedcf54$0$15345$ba624c82@nntp05.dk.telia.net ,

Bare lidt svært når man ikke selv får fejlen

Problemet er disse 4 if-sætninger, som giver en fejl, hvis 'size' ikke er
sat. Jeg har nok ikke lige tid til at rette dem her i eftermiddag.

if (($_GET['size'] == "small") && ($dispwidth != $orgwidth))
if (($_GET['size'] == "medium") && ($dispwidth != $orgwidth))
if (($_GET['size'] == "large") && ($dispwidth != $orgwidth))
if (($_GET['size'] == "org") || ($dispwidth == $orgwidth))

> Helt i orden !:) Jeg burde også læse lidt matemtaik, så man er sikker på
at
> få huen i morgen.

Held og lykke i morgen så

> Ikke dårligt så !

Tak

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-06-03 16:04

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3eedd3d2$0$15379$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> [...]
> if (($_GET['size'] == "large") && ($dispwidth != $orgwidth))
> if (($_GET['size'] == "org") || ($dispwidth == $orgwidth))

Hvad så nu?

http://dodgethis.dk/projects/gallery2go/gallery2go.v0.1d.zip

mvh Frank

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 16-06-03 16:11

In news:3eeddb36$0$15357$ba624c82@nntp05.dk.telia.net ,
Frank K. Jensen <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> typed:
> Hvad så nu?
>
> http://dodgethis.dk/projects/gallery2go/gallery2go.v0.1d.zip

Vist stadig det samme...
http://ravn.lir.dk/test/pic/?&pic=Tiger_cub.jpg
Det "sjove" er bare at den ikke gør det når man er i "small mode"
http://ravn.lir.dk/test/pic/?&pic=Tiger_cub.jpg&size=small

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-06-03 16:47

> [...]
> http://ravn.lir.dk/test/pic/?&pic=Tiger_cub.jpg
> Det "sjove" er bare at den ikke gør det når man er i "small mode"

Den brokker sig over at indexet 'size' ikke er defineret, og det bliver det
jo, når man vælger en størrelse

Jeg har ellers lavet

function ext_isset($var) {
if (isset($var)) {return $var;}
else {return FALSE;}
}

og så ændret if-sætningerne til

if (ext_isset($_GET['size']) == "small")

osv.

Hmmm, jeg må se på det....

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-06-03 10:36

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3eede547$0$15357$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
> }
>
> og så ændret if-sætningerne til
>
> if (ext_isset($_GET['size']) == "small")

Fixed!

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-06-03 14:50

> [...]
>
> Og så kunne jeg også godt tænke mig, at den gemte thumbs'ne til et dir i
> samme dir som de rigtigt billeder ligger i altså images\billeder1\thumbs

Når jeg går til index første gang, så skal jeg reloade 3 gange, før den
viser alle billederne. Hvordan kan det være? Er det en bug i mit script,
eller har det noget med browser/server opsætningen at gøre?

Er det i øvrigt din egen server?

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-06-03 14:51

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3eedc9db$0$15379$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Er det i øvrigt din egen server?

Never mind...

"Den er PT hostet på en duron 1.3 512 ddr ram, TeleDk BB. 512/128 linie. På
en win2k SP3, med apache, PHP og MySQL"

mvh Frank

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 16-06-03 15:04

In news:3eedca1b$0$15379$ba624c82@nntp05.dk.telia.net ,
Frank K. Jensen <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> typed:

Jae, det er lige nu faktisk bare min workstation (som dog *altid er tændt)
som kører.

> "Den er PT hostet på en duron 1.3 512 ddr ram, TeleDk BB. 512/128
> linie. På en win2k SP3, med apache, PHP og MySQL"

Ja.... Så farten er ikke helt i top, og hvis jeg henter eller sender noget
andet kan det godt tage lidt tid :)
Der udover tager det nogen gang lige tid for php.exe at lave billederne, da
det trods alt ikke er den hurtigste cpu (Som så også står og kører seti@home
hele tiden)

*med mindre nogen tager min strøm eller I net :(

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-06-03 14:52

> [...]
> viser alle billederne. Hvordan kan det være? Er det en bug i mit script,
> eller har det noget med browser/server opsætningen at gøre?

Nå det gør det også her: http://ravn.lir.dk/birthday/index.htm så det er nok
serveren.

mvh Frank

Fra : Tommy Jensen

Dato : 16-06-03 17:56

On Mon, 16 Jun 2003 13:28:07 +0200, "Frank K. Jensen"
<mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>http://dodgethis.dk/projects/gallery2go/ (ja det har beholdt Pers efternavn,
>de er jo lidt i familie , hvor det også er et testgalleri.

Ikke for at forklejne jeres arbejde men der findes også et andet godt
foto album i PHP som også er gratis.

Tag et kig her:

http://gallery.menalto.com/modules.php?op=modload&name=News&file=index

MVH Tommy

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-06-03 18:09

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke for at forklejne jeres arbejde men der findes også et andet godt
> foto album i PHP som også er gratis.
>
> Tag et kig her:
>
> http://gallery.menalto.com/modules.php?op=modload&name=News&file=index

Jep, det ser godt ud, og det var da også mit første valg. Der er bare et
rimeligt stort problem: php må ikke køre i "safe mode", hvilket det gør
rigtig mange steder bla. hos mit webhotel. Så hvis man har sin egen server,
eller man er så (u)heldig at safe mode er slået fra på sit webhotel, så vil
ovenstående nok være ret godt. Derudover kan jeg godt lide selv at sådan
noget, så ved man præcist hvad det gør, og så er det sjovt (i hvert fald for
mig

Ellers tak for info'en.

mvh Frank

Fra : Tommy Jensen

Dato : 16-06-03 18:22

On Mon, 16 Jun 2003 19:08:52 +0200, "Frank K. Jensen"
> [...]

>noget, så ved man præcist hvad det gør, og så er det sjovt (i hvert fald for

Jeg forstår dig udemærket og jeg ville også ønske at jeg var bedre
til php.

>Ellers tak for info'en.

Velbekomme

>mvh Frank

MVH Tommy

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-06-03 18:31

> Jeg forstår dig udemærket og jeg ville også ønske at jeg var bedre
> til php.

Det kan man jo blive Det her lille projekt er faktisk det første, jeg
har lavet i php.

mvh Frank

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 16-06-03 18:46

In news:ahtrevshbk4pvf99s9256m6lephmm7q01k@4ax.com ,
Tommy Jensen <toj@worldonline.dk> typed:
> Ikke for at forklejne jeres arbejde men der findes også et andet godt
> foto album i PHP som også er gratis.
>
> Tag et kig her:
>

> http://gallery.menalto.com/modules.php?op=modload&name=News&file=index

Har jeg også set meget på.... Har bare ikke kunne få det l*rte NetPBM til
at virke på min apache !:(

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-06-03 10:36

> [...]
efternavn,
> de er jo lidt i familie , hvor det også er et testgalleri.

Så skulle det også virke med GD2 og med en anden opsætning af php. Prøv det
nu Bjarke.

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-06-03 10:37

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3eeedfe1$0$13003$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Så skulle det også virke med GD2 og med en anden opsætning af php. Prøv
det
> nu Bjarke.

Hov: http://dodgethis.dk/projects/gallery2go/gallery2go.v0.1e.zip

mvh Frank

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 17-06-03 13:13

In news:3eeee020$0$13021$ba624c82@nntp02.dk.telia.net ,
Frank K. Jensen <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> typed:

> Hov: http://dodgethis.dk/projects/gallery2go/gallery2go.v0.1e.zip
>
> mvh Frank

Så virker den !:) ... Men måske forstår jeg ikke helt pointen i, at man kan
vælge en "small" udgave af billede, når man i forvejen se en nedscaleret
udgave af det -altså bare ved alm klik i et dir... Men det kommmer self' an
på hvad man sætter den til at vise det i, i første om gang.....

....Og så kom huen også på plads :)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-06-03 13:48

> [...]
an
> på hvad man sætter den til at vise det i, i første om gang.....

Alt efter hvor stort billedet er, så har du 4 muligheder: small (640),
medium (800), large (1024) og original størrelse. Dette er lavet så folk
selv kan tilpasse det efter deres skærm. Der bliver ikke skaleret op, men
kun ned, så hvis billedet f.eks. kun er 900 vil du se small, medium og
original størrelse, og altså ikke large. Hvis den originale størrelse er lig
med en af de andre, erstattes denne med "original størrelse". Størrelserne
refererer til billedets største dimention. Den viser som default billedet i
'medium', og dine billeder som er 800x600 vil altså have muligheden for
small (640) eller original størrelse (800).

Fik jeg forklaret det godt nok, eller...?

> ...Og så kom huen også på plads :)

Tillykke! Hvad skal man så?

mvh Frank

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 17-06-03 16:34

In news:3eef0ce5$0$15312$ba624c82@nntp03.dk.telia.net ,
> [...]
> dimention. Den viser som default billedet i 'medium', og dine
> billeder som er 800x600 vil altså have muligheden for small (640)

Ja ok, det med skærmstørrelse tænke jeg ikke lige på. For hvis man tænker på
at det skal være hurtigere at browse igennem billederne, så ville det jo
være smartest at starte med den mindste som standart. Men det kommer jo igen
an på hvad man definerer det til i index.php filen, så det er ikke nogen
negativ kritik :)

> Tillykke! Hvad skal man så?

2 uger vandret i sprit.... Derefter vist arbejde i et ½ år, også It- og
teknik teknolog, når den tid en gang kommer.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-06-03 20:06

> [...]
>
> 2 uger vandret i sprit.... Derefter vist arbejde i et ½ år, også It- og
> teknik teknolog, når den tid en gang kommer.

Jamen god fornøjelse med det

mvh Frank