Udregning af BMI
Fra : Jesper

Dato : 16-06-03 11:48

Hej NG.

Allerførst: Jeg er ny så hav venligst lidt tålmodighed

Jeg har prøvet at lave en funktion der udregner ens BMI (body mass index).
Udregningen hedder: højde / (vægt * vægt) = BMI

Det tal der kommer ud af det, ser dog ikke rigtigt ud. I kan selv prøve og
se et resultat på: http://servertest.1go.dk/bmi.php

Hvis vægten er: 65 kg
og hvis højden er: 1,75 cm
Skulle det give: 21,22 i bmi

Her er koden:
-------------------

<?
if ($weight){
$sum = $height / ($weight * $weight);
$bmi = $sum / 10000;
echo "Du har en BMI på $bmi.";
} else {
?>

Indtast følgende informationer:
<form method=get action=<? echo $PHP_SELF; ?>>
Vægt: <input type=text name=weight><br>
Højde: <input type=text name=height><br>
<input type=submit value="Udregn BMI">
</form>
<?
}
?>

---------------

Hvad er fejlen? Jeg håber der er hjælp i sigte da jeg er HELT NYBEGYNDER.
Det kunne derfor være fedt med lidt hjælp til sine FØRST
scripts/funktioner.....

På forhånd tak.

Venlig hilsen
/ Jesper Holm

Fra : Jesper

Dato : 16-06-03 11:49

Rettelse:

Højde: 175 cm - selvfølgelig

Fra : Christian Glantz

Dato : 16-06-03 13:41

Fejlen er at formlen er: vægt / (højde * høje)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 16-06-03 11:53

Jesper wrote:
> [...]
> <form method=get action=<? echo $PHP_SELF; ?>>
> Vægt: <input type=text name=weight><br>
> Højde: <input type=text name=height><br>

Øhm at man indtaster i centimeter...

Der er 2 muligheder...
Enten vælger man meter... (med 1.83 m IKKE ,).

<?php
//Ved meter... eks. 1.83
function calBMI($weight,$height) {
return ((integer)$weight/((integer)$height*(integer)$height));
}
//Ved centimeter ... eks. 183
function calBMI2($weight,$height) {
return
((integer)$weight/(((integer)$height/100)*((integer)$height)/100));
}
?>

Noget ala det..
Evt. kunne du bruge sprintf eller round til at sørge for tallet ikke får
mange tal efter . ;)

mvh
Johan

Fra : Rasmus Hansen

Dato : 16-06-03 13:45

Jesper wrote:
> [...]
> Udregningen hedder: højde / (vægt * vægt) = BMI
>
> Det tal der kommer ud af det, ser dog ikke rigtigt ud. I kan selv prøve og

Ovenstående er forkert.
BMI udregnes som vægt/højde*højde - du gør det lige omvendt

Mvh
Rasmus

Fra : Jesper

Dato : 17-06-03 11:24