Navigationsbar
Fra : Peter Møller

Dato : 30-03-01 08:24

Hej NG
Jeg har et irriterende problem, jeg vil gerne have en navigationsbar (java
applet) på alle mine sidder, men ikke den samme på "forsiden",ihvertfald
ikke med de samme farver, nogle gode ideer ?
mvh Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-03-01 10:00

Fri, 30 Mar 2001 09:24:00 +0200, skrev "Peter Møller" <pm@kvl.dk>:

>Jeg har et irriterende problem, jeg vil gerne have en navigationsbar (java
>applet) på alle mine sidder, men ikke den samme på "forsiden",ihvertfald
>ikke med de samme farver, nogle gode ideer ?

Rent bortset fra at jeg synes javaappletter er tåbelige til menuer,
sørg for at der er noget alternativ navigering for folk, som ikke
kan/vil se java.

Smid den ene classfil ind i en mappe for sig, så skal du rette
codebase til, men du kunne jo evt. ligge alle de underliggende sider
ind i en mappe for sig sammen med den tilhørende classfil og så holde
index- og dennes classfil uden for mappen.

PS. Er farverne defineret i classfilen og ikke <param>?

Hvis det er i <param> burde der vel ikke være nogen problemer.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Peter Møller

Dato : 01-04-01 12:39

> [...]
>
> PS. Er farverne defineret i classfilen og ikke <param>?
>
> Hvis det er i <param> burde der vel ikke være nogen problemer.

Tak for rådet, det vil jeg prøve at eksperimentere lidt med det.
Jeg fik ikke forklaret mig ordentligt, jeg er enig med dig i at java-applet
som menuer ikke altid er det bedste, men jeg skal bare bruge det i et lille
intranet med 30 computeresom jeg har styr på.
Ja der er til at definere <param> så det er fint nok, men jeg syntes at
kunne se et nyt problem, jeg har appletten i en ramme nede i bunden, hvordan
skifter jeg over til den anden classfil i en anden mappe som der bliver
foreslået ? eller er der en nemmere løsning. Efter at have læst svaret har
jeg overvejet om der overhovdet er brug for en navigationsmenu, den skal jo
bare kunne hoppe tilbage til forsiden.
mvh Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-04-01 16:58

Sun, 1 Apr 2001 13:38:53 +0200, skrev "Peter Møller" <pm@kvl.dk>:

> [...]
>skifter jeg over til den anden classfil i en anden mappe som der bliver

Du skal indsætte codebase, som viser stien til classfilen.

Noget i stil med dette:
<applet CODE="TextScrollerApplet.class"
Codebase="../mappe/filnavn.class" WIDTH="640" HEIGHT="25">

med venlig hilsen
Knud