andet Told spørgsmål
Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 16-06-03 08:29

Hej

Man må jo godt købe en båd i andet EU land, uden yderligere "dikedarer", men
hvis det nu er en trailbar båd, og traileren kan købes med. Hvorledes får
man så traileren ind i landet? Må man overhovedet køre med den?

mvh
/Børge

Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 16-06-03 13:37

"Børge Wedel Müller" <boerge@myller.dk> wrote in message
> [...]
> hvis det nu er en trailbar båd, og traileren kan købes med. Hvorledes får
> man så traileren ind i landet? Må man overhovedet køre med den?

Det kommer an på...

Du må ikke køre i DK med en udenlandsk registreret trailer efter en
DK-registreret bil (men ofte gerne i udlandet).

Du kan godt sætte prøveplader på når du kommer til grænsen, men så må der
ikke være last (båd) på.

Det nemmeste vil derfor være at få en udlænding til at levere båd + trailer,
da du nok heller ikke må føre en udenlandsk bil her i landet.

Jeg undersøgte reglerne da jeg købte en Wayfarer med trailer i Holland,
enden på det blev at jeg læssede det hele op på en autotrailer. Ellers ville
jeg nok tage chancen, enten med prøveplader eller den udenlandske.

Indregistrering er også en kompliceret historie: Det er ligetil hvis
køretøjet (trailer) har været indregistreret i udlandet i mindst 3 mdr.
Problemet er bare at visse barbariske EU-lande (GB, Holland, Belgien,
Frankrig) overhovedet ikke har registering af trailere til personbil,
hvorfor den aldrig har været registreret... Det kan dog lade sig gøre, men
nemt er det ikke.

Jeg er sikker på at man i de ovennævnte lande har de forfærdeligste
problemer med trailerrelaterede trafikulykker

mvh

Martin