Told spørgsmål
Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 16-06-03 08:27

Hej

Gennem hele vinteren rejser jeg en del i udlandet, og ofte ender det med at
der komme nogle flasker ombord der enten er købt toldfrit eller i et land
som har en mere rimelig afgifts politik.

Nu er spørgsmålene,
må jeg overhovedet have det ombord?
skal det være deklareret, og hvornår?
hvis jeg sejler til "sønderjylland", fra f.eks. Rudkøbing, og toldskibet
tror jeg kommer fra Langballigau, hva' så?
eller en tur til Sverige?

mvh
/Børge

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 16-06-03 16:10

Hmm... Prøv at spørge Toldvæsnet, det må vel være de nærmeste til at svare
konkret på dette spørgsmål
Jan Rasmussen

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 18-06-03 08:42

Hej Jan

Det vil jeg nok også, men det er min erfaring man får det bedste svar, hvis
man har gjort spørgsmålene grundigt op først.

mvh
/Børge

Fra : Henning

Dato : 18-06-03 09:17

On Mon, 16 Jun 2003 09:27:02 +0200, "Børge Wedel Müller"
<boerge@myller.dk> wrote:

> [...]
>hvis jeg sejler til "sønderjylland", fra f.eks. Rudkøbing, og toldskibet
>tror jeg kommer fra Langballigau, hva' så?

Du skla kunne dokumentere dine indkøb i form af kvittering el.lign.
Samtidig skal du kunne dokumentere, du har været ude af landet minimum
24(?) timer i form af hotelkvittering el.lign.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk