Ingen forbindels på port 25 via outlook
Fra : Niels Poulsen

Dato : 15-06-03 22:59

Hej Gruppe...

Ja, jeg er vd at være lidt desperat efter en løsning og håber noigen her kan
hjælpe..

Jeg har to server stående hjemme..
1. mailserver
1 http server

Jeg kan modtage post og sende post ingen problemer...

Men hvis jeg vil bruge Outlook express kan jeg ikke sende post via port 25..
Der er simpelhen ingen forbindelse til port 25
Går jeg på min webmail og skriver en mail kan jeg sende den via port 25.

Man kunne være tilbøjlig til at tro at jeg har rodet med DNS
indstillingerne, men der må jeg melde pas.. dem har jeg ikke rørt.

Hvad skete der... fredag efter middag kørte alt som det skulle... lørdag
morgen medlte min outlook om fejlen...
**
Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'opasiachat.dk',
Server: 'opasiachat.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej,
Socket-fejl: 10061, Fejlnummer: 0x800CCC0E

**

Port 25 er åben.. der er ikke noget firewall der der forhindre serveren i at
besvare kald til port 25

Der er ikke andet software der driller...

Det er win2000 pro jeg bruger og smaber server software.

Niels

Fra : Hans

Dato : 16-06-03 07:58

"Niels Poulsen" <niels.poulsen@12send.com> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> besvare kald til port 25
>
> Der er ikke andet software der driller...

Prøv engang:
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

Det kunne være en virus som driller dig.

/ Hans

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-06-03 09:26

"Niels Poulsen" <niels.poulsen@12send.com> writes:

> [...]
> Server: 'opasiachat.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej,
> Socket-fejl: 10061, Fejlnummer: 0x800CCC0E

FEjl 0x800CCC0E plejer at være at den ikke kan finde serveren. Kan du
pinge domænet opasiachat.dk? Hvis du kan prøv at sætte IP nummeret ind
i stedet for domænet.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Niels Poulsen

Dato : 16-06-03 14:11

Hej..

Der er fuld drøn på domænerne.... Ingen problemer der..
Problemet er at ingen bruger kan få adgang til mailserveren port 25 ved at
bruge outlook express eks. men man kan sende mails fra webmailen..

Fik at vide i et andet forum at det var noget med at serveren ikke kunne
binde sig til en Ip... jeg testede med at skrive netstat -an hvor jeg kunne
se at der stod
0.0.0.0:25 bla bla.
0.0.0.0:110 bla bla

Forstår det ikke helt.... for der er ikke problemer med port 110 !

Niels

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 16-06-03 15:37

> Forstår det ikke helt.... for der er ikke problemer med port 110 !

Er det en BredBånd linie fra TDC?
http://tdc.dk/artikel.php?id=41944

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Niels Poulsen

Dato : 16-06-03 17:01

Hej Stig.

Nej det er dog en stofanetforbindelse.
Jeg kan uden problemer sende post hvis jeg logger på webmailen.

Jeg syntes det virker underligt... for hvis port 25 er blokeret kan mit
software slet ikke starte op.

Jeg smdier lige fejlen igen.
Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'npnet.dk', Server:
'npnet.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10061,
Fejlnummer: 0x800CCC0E

Serveren modtager post som den skal... Jeg køre driften igennem en router.
den blev mistænkt for at lave problemer, men har så prøvet at køre trafikken
direkte uden om routeren. Dette afhjalp hellere ikke problemet.

Niels