Lukke program
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 15-06-03 22:09

Hej derude

Er der en der kan forklare, hvorfor jeg, når jeg via en If Then sætning vil
forhindre
mit program i at starte, når If Then sætningen er sand, da får jeg denne
fejlmeddelelse
Run-time error '91'

Object variable or With block variable not set.

Jeg ville gerne at mit program ikke kunne starte, men jeg kan ikke få det
til
at lukke pænt ned når If Then sætningen er sand.

m.v.h.
Ole J. Hansen

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 16-06-03 00:25

Hej Ole

Du kontroller sikkert mod et objekt som ikke er sat.. Kunne det f.eks være
en connection du kontrollerer op imod?
Ellers lig lidt mere kode ved.. så kigger jeg.

/johnny

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 16-06-03 08:43

Hej Johnny
Når en bestemt dato er overskredet, må mit program ikke kunne
startes, det klarer jeg med If - Then, det går fint, jeg lukker den
form ned der startes med, men programmet fortsætter til denne
Sub
Private Sub Form_QueryUnload(Cancel As Integer, UnloadMode As Integer)
Dim iMessage As Integer
If (Data1.Recordset.EditMode <> dbEditNone) Then
iMessage = MsgBox("Du skal være færdig med redigering af
nuværende post", _
vbInformation, "Medlemmer")
Cancel = True
End If
End Sub
Jeg ville jo gerne, at programmet var lukket ned inden det nåede dertil.
Det jeg gerne ville var jo, ved start, test dato, derefter start eller luk
pænt ned
alt efter hvad dato det er.
m.v.h.
Ole J. Hansen
"Ole J. Hansen" <ojh@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej derude
SNIP> fejlmeddelelse
> Run-time error '91'
>
> Object variable or With block variable not set.

SNIP> m.v.h.

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 16-06-03 12:46

Hej Ole

Når du stopper din applikationer - enten ved at klikke på 'x' eller ved at
skrive unload me i koden, kaldes Sub Form_QueryUnload. Hvis det er her du
får fejlen er det sikkert p.g.af objektet Data1.Recordset ikke er 'Set'.

Når jeg selv laver forskellige kontrols på om programmet må starte ligger
jeg disse ned i Sub Main og sætter Sub Main til at være min startup. På den
måde kan jeg kontrollere inden nogen forme overhovedet er startet...
Hvis du f.eks har Form1 som startup (se projekt/properties/Startup Object)
kan du i et module lave denne:

Sub Main
' Placere din If - Then kontrol her
If Date = bla bla
End
Else
Form1.Show
End If
End Sub

Og så i (projekt/properties/Startup Object) sætter du denne til Sub Main

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 16-06-03 13:36

Hej Johnny
Tak for forklaringen, det funker -selvfølgelig-, og det var lige
hvad jeg søgte.
Endnu en gang tak
Ole J. Hansen
"Ole J. Hansen" <ojh@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse