basinji?
Fra : jan h

Dato : 15-06-03 22:02

hej med jer

har i en ide om hvor i landet man finder en kennel der

har basinji eller en privat person.

på forhånd tak

mvh jan

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 16-06-03 00:05
Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 16-06-03 07:40

"jan h" <hermann.dk@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> hej med jer
>
> har i en ide om hvor i landet man finder en kennel der
>
> har basinji eller en privat person.

besøge min hjemmeside
http://home19.inet.tele.dk/fallohide/

eller kontakte mig hvis jeg kan hjælpe dig med noget i forbindelse med racen
på email fallohide@tdcadsl.dk

hilsen Pia

Fra : ringvig

Dato : 01-12-03 21:36

Hej Jan,
Det er noget tid siden du har skrevet dit indlæg om basenji, men i
tilfælde af at du stadig er interesseret i privat personer, der har
basenji så har jeg to af slagsen. Du er velkommen til at kigge på min
hjemmeside www.basenji.dk her finder du også min mailadresse hvis du er
interesseret i at høre nærmere om denne aldeles fortryllende hund ( i
mine ikke særligt objektive øjne ;)

Smil fra
Stine

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 03-12-03 11:56

> [...]
>
> Smil fra
> Stine

> Det må være længe siden Jan har skrevet et indlæg - er vi ikke alle
privatpersoner her?

At du har 2 af slagsen (en han og en tæve) sætter dig selv straks i
katagorien som potentiel opdrætter ... og din hjemmeside er ganske
udmærket, hvis man vil læse om basenji i udlandet, specielt Amerika og på
engelsk - Du vil jo ikke sætte links til danske sider om racen, fortælle, at
der er skrevet en bog på dansk, at der laves årbøger om racen på dansk eller
at der er en dansk mailingliste om racen (du henviser til en svensk
mailingliste af uvisse årsager)
Du har haft racen knapt et år og som jeg har sagt tidligere til dig - tag
lige og klap hesten først og samarbejd mere med mange flere basenji ejere -
du kaster dig helt vildt ud i at fortælle vidt og bredt om racen ud af egne
(?) spinkle erfaringer og med en del kedelige ting, der vises på siden i
form af fotos som jeg personligt ikke bryder mig om -

I alle racer er der altid een, der bare ved det hele lige så snart den nye
hund er inden for døren og så er det vi andre krøller tæerne i skoene,
sukker dybt og tænker vort ...

hilsen Pia
http://home19.inet.tele.dk/fallohide/

Fra : basenji.dk

Dato : 05-12-03 00:10

Kære Pia,

Dette er en side, der er åben for indlæg fra alle. I et sådant forum er
det almindelig høflighed at man respekterer andres meninger og indlæg. I
privat korrespondance har jeg tidligere bedt dig om ikke at kontakte mig
mere. Jeg vil imidlertid ikke finde mig i at du sviner mig til i et
offentligt forum.

Derfor tager jeg til genmæle nu, men vil bede dig om at respektere mine
indlæg, mine holdninger og mit ønske om ikke at have kontakt med dig i
fremtiden. På samme vis vil jeg respektere dine indlæg og dine
holdninger.

Du skriver: "At du har 2 af slagsen (en han og en tæve) sætter dig selv
straks i katagorien som potentiel opdrætter".

Som opdrætter håber jeg du er klar over at man ikke parrer bror og
søster. Jeg er derfor uforstående overfor denne kommentar, da du jo ved
at mine to hunde er bror og søster. Jeg er altså ikke potentiel
opdrætter. Iøvrigt er der vel ikke noget galt i at svare på et indlæg om
basenji hvis man er opdrætter af racen, -det gør du jo selv.

Du skriver: "din hjemmeside er ganske udmærket, hvis man vil læse om
[...]

Det er sådan, Pia, at de bedste sites om basenji der findes, findes i
udlandet. Derfor henviser jeg til en del engelske websites (hvis du har
så meget imod information på engelsk finder jeg det iøvrigt underligt at
din egen side om basenji er på engelsk?).

Mine bevæggrunde for ikke at linke til danske opdrættere her i landet
har jeg gjort mig umage med at forklare dig i vores private
korrespondancer. Jeg finder det uinteressant at uddybe her. De, der
måtte være interesserede i at vide hvorfor kan maile til mig privat.

Årbøgnerne: Som jeg ligeledes skrev til dig privat fandt jeg umiddelbart
et link til dine årbøger interessant. Når jeg efterfølgende har valgt
ikke at sætte dette link op er det på baggrund af de stribevis af mails
med underlige beskyldninger, grimme gloser, indirekte tilsvinning af
andre basenji opdrættere og kritik af min side, der ikke hænger sammen:
i en mail klager du over at du mener jeg indirekte støtter opdrættere,
der ikke benytter bur til deres hunde. I den næste mail råber du op om
dyrplageri fordi billederne fra opdrætteren viser mine de 6 uger gamle
hvalpe i en løbegård.

Jeg kan ikke stå inde for at henvise folk til en person, der i den grad
ikke er i stand til at udvise almindelig høflighed og respekt, i sin
korrespondance med og omtale af andre mennesker.

Jeg linker til den svenske mailingliste fordi jeg finder den
interessant. Som jeg også mindede dig om i vores private mails så er mit
website MIT. Jeg linker til de personer, organisationer og mailinglister
JEG finder interessante. Det står dig frit for at gøre noget andet på
dit website.

"Du har haft racen knapt et år og som jeg har sagt tidligere til dig -
tag
lige og klap hesten først og samarbejd mere med mange flere basenji
ejere-".

Naturligvis samarbejder jeg med andre basenji ejere, MANGE basenji
ejere, mange danske, men så sandelig også mange udenlandske. Alle
mennesker, der måtte have noget interessant at byde på, samarbejder jeg
med. Som du jo selv skriver har jeg ikke selv haft racen ret længe. Det
er derfor logik for burhøns, at jeg ikke ville have kunnet nå at opsamle
så enorm en viden om racen på kort tid, medmindre jeg var i stand til at
finde ud af hvor man kan spørge.

Men det er jo ikke det, det handler om for dig. Mit website generer dig
fordi jeg ikke har spurgt DIG til råds, fordi jeg ikke samarbejder med
DIG, fordi jeg ikke linker til DIG og fordi jeg ikke omtaler DIG, DINE
årbøger, DIT website og DIN mailingliste.

Ud af vores private mails OG ovenstående indlæg står det tydeligt mellem
linjerne at du ikke mener, der er nogen i dette land, der har ret til at
udtale sig om basenji udover dig selv.

Krum bare tæer og suk videre, men vær helt rolig for jeg samarbejder med
mange, bare ikke dig. Offentliggjorde jeg de mails du har skrevet til
mig privat ville det stå lysende klart for alle hvorfor.

Videre skriver du: "en del kedelige ting, der vises på siden i form af
fotos som jeg personligt ikke bryder mig om"

I din mail til mig om disse (for dig meget traumatiske) fotos skriver
du:
"at basenji skal vokse op i et lille indelukke -ikke en særlig god
reklame for hverken opdrætter eller racen. Der er et billede hvor een af
hvalpene ser meget ked af at være indelukket" og du fortsætter: "Jeg har
opdrættet 35 kuld basenjihvalpe siden 1973".

For det første: Intet sted skriver jeg at en basenji bør vokse op i et
lille indelukke. Faktisk skriver jeg det modsatte hvilket du ville vide
hvis du læste teksten på mine sider. Som allerede anført ovenfor (og i
flere mails sendt privat til dig) reklamerer jeg ikke for nogen
opdrætter, heller ikke opdrætteren af mine egne hunde(selvom jeg var
meget glad for hende).

Når der er billeder af hvalpe i løbegård på mit website er det fordi
mine egne to hvalpe befandt sig der (den ene!) af de mange, mange gange
jeg besøgte dem hos opdrætteren under deres opvækst.

Bemærkningen om at "een af hvalpene ser ked ud af det" finder jeg
hysterisk morsom. Er det virkelig muligt at opdrætte 35 kuld
basenjihvalpe uden overhovedet at bemærke at basenji hvalpe (og hvalpe
generelt) bare ser enormt stakkels og forladte ud?

Jeg finder det under min værdighed at kommentere negativt på din
webside, dine årbøger og din mailingliste, men for at være helt sikker
på at du (og det forum du af uvisse årsager finder det relevant at
diskutere dette med) forstår hvorfor jeg ikke finder det interessant at
linke til din side, dine årbøger og din mailingliste kommer her en
redegørelse for mine interesser (og altså en liste over det JEG har
valgt at inkludere på MINE sider):

Basenji'ens personlighed, Basenji'ens historie, Basenji adfærd,
Basenji'ens temperament, Basenji'ens helbred og racerelaterede sygdomme,
De nye afrikanske Basenji importer, aktiviteter man med fordel kan dyrke
med Basenji, hvordan hverdagslivet med Basenji er, hvordan en Basenji
mest hensigtsmæssigt opdrages og trænes, hundes fysiologi og anatomi
generelt (herunder hvorledes hundens kost kan tilpasses dens
fordøjelsessystemet så optimalt helbred sikres). Derudover finder jeg
det interessant at se (og vise) hvordan forskellige Basenji ser ud og
lever. Derfor findes et album med fotos af basenji fra forskellige
steder i verden som folk har sendt til mig.

På din side og din mailingliste finder man informationer om DIG, DINE
hunde, lister med DINE hundes stamtavler, fotos af DINE hunde,
udstillings resultater, link til tandlæger i udlandet, oplysninger om
hvad DIT navn er på Hobbit og Elver sprog samt lister over hvilke
websider DU har designet.

Alt sammen noget jeg går ud fra interesserer dig og fred være med det.
Forskellighed fryder (i mine øjne). Men jeg forbeholder mig altså retten
til at finde det uinteressant og komplet irrelevant for mig og mit
website.

Havde du derimod kunne vise mig en dansk side, der indeholder grundig og
tilbundsgående information om basenjien og de ovenstående ting, der
interesserer mig, ville jeg have være interesseret. Men når du i dine
talrige plagsomme mails har sendt mig links til diverse amerikanske
sider (som jeg faktisk allerede linkede til) må det jo tages som udtryk
for, at heller ikke du kan finde disse interessante danske Basenji
websites (Hvilket var den nøjagtige grund til at jeg besluttede at lave
et sådant).

I fremtiden håber jeg på at du vil have så meget pli, at du i dette
offentlige forum respekterer alles ret til egne meninger og alles ret
til at udtrykke disse.

Når jeg ikke kommenterer dine indlæg her på siden negativt er det af
respekt og høflighed (ikke fordi jeg altid er enig med dig i det du
skriver). Skønt jeg tvivler, håber jeg at du vil være i stand til at yde
mig den samme respekt og høflighed.

Ligeledes håber jeg at du i fremtiden vil gøre dig mere umage med at
vurdere hvilke diskussioner, der måtte høre sig til i et offentligt
forum som dette og hvilke diskussioner, der bør tages op privat. Husk at
det er voksne mennesker, der benytter sig af dette forum. Voksne
mennesker er selv i stand til at sortere i oplysninger og informationer.
Det behøver de hverken du eller jeg at hjælpe dem med.

Stine
www.basenji.dk

http://www.kandu.dk/