Vice City - "The Job"
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 15-06-03 20:42

Hej NG,

Nu har jeg kæmpet med den mission (hos Malibu) så mange gange, at jeg er ved
at blive tosset .

Er der nogle som har tips til, hvordan man kan gennemføre denne mission? Der
er evt. en der vil hjælpe med at gennemføre den for mig?

Tak.

/Glenn

Fra : Robert Eriksen

Dato : 15-06-03 21:11

Glenn Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Er der nogle som har tips til, hvordan man kan gennemføre denne mission? Der
> er evt. en der vil hjælpe med at gennemføre den for mig?

Hvor langt når du?

Et tip er at sørge for du har en rocket launcher (hent den evt. i poolen
ved Hookers Inn ved lufthavnen).
Derudover så, så snart alarmen bliver aktiveret skal du ikke gå ind i
det lyserøde felt med det samme. Istedet skal du starte med at skyde
alle i banken så de ikke går i vejen eller angriber dig eller dine
hjælpere senere.
Du kan starte med at skyde 2 vagter før du overhovedet begynder at lede
efter bankboksen. Skyder du en 3. begynder kunderne at angribe dig.
Det er muligt jeg husker forkert men jeg mener at Phil følger efter dig
når du begynder at slå kunder ihjel. Så kan du evt se om du kan få ham
placeret et nogenlunde sikkert sted før du går ind i det lyserøde.
Så bliver han i det mindste ikke slået ihjel med det samme.

Når alle er slået ihjel kan du gå ind i det lyserøde felt og så begynder
SWAT folkene at komme kravlende.
Røgsløret fik det desværre til at hakke lidt på min maskine så jeg
gjorde det at jeg dukkede mig og skød lidt på dem der kom i nærheden af
mig og ellers bare forsøgte at holde mig selv i live, så Phil kunne tage
sig af politiet.
Når du så skal stikke af skifter du til rocket launcher, løber ud af
døren og ser cutscenen med Hillary.
Når du overtager styringen igen skynder du dig at fyre en raket af mod
de to Enforcer der spærre vejen for din taxa.
Det skulle gerne få dem til at flytte sig nok til at du kan komme
hurtigt ud på vejen. Så er det bare at dreje til venstre og holde sømmet
i bund ned til Pay N Spray.

En ting jeg aldrig selv fik afprøvet var at tage motorsaven og skære
dørene af bilen før du kører mod banken.
Så sparer du lidt tid når de skal ind i bilen efter bankkuppet.
Om det hjælper eller ej ved jeg ikke. Jeg havde ingen tidsproblemer på
det område men det sparer da lidt tid ikke at skulle åbne og lukke
bildøre, og jeg kan da ikke udelukke det bare var held jeg nåede ind i
bilen og afsted.

/Robert
PS
Læg iøvrigt mærke til at uanset hvordan Phil, Cam og Hillary sætter sig
ind i taxaen ved Malibu så har de faste pladser på turen. Så hvis de
sætter sig ind forkert skifter de på magisk vis plads så snart du kører.
Ikke at det betyder noget synes bare det så lidt kikset ud

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 15-06-03 21:17

Glenn Rasmussen wrote:
> Er der nogle som har tips til, hvordan man kan gennemføre denne mission? Der
> er evt. en der vil hjælpe med at gennemføre den for mig?

Hmm, det er den hvor man plyndre banken ikke? Jeg formoder problemet er
at du bliver fanget, ikke at du ikke har fundet bankdirektøren på hans
kontor

Hvis det er så gjorde jeg som følgende:

1. Fuld health og shield inden jeg startede.
2. Efter at havde trængt ind i banken og op til boksen, så fyldte jeg op
med shield igen.
3. Når man skulle klare SWAT teamet der trængte ind så stillede jeg mig
i hjørnet lige neden for trappen for at undgå krydsild, skyder på dem
jeg kunne se (vent til de er nede man kan ikke skyde dem mens de hænger
i rebene).
4. I det øjeblik man får besked at nu kan man rende ud og så ud i en
fart, der er ingen grund til at skyde de resterende SWAT fyre inde i banken.
5. Udenfor så ro på, sørg for at bevæge dig lidt frem ad gangen så du
ikke blotter dig for flere end nødvendigt - hop gerne ned gennem
blomsterne istedet for at tage trappen, men pas på de SWAT's folk der
står lige der. Skyd de SWAT fyre som du kan se når du bevæger dig frem,
brug gerne assault riflen og dens sigte funktion for at lave headshots,
og så ellers ind i bilen. Og så snart alle er inde i bilen så mas
igennem de to lastbiler og afsted til maleren.

SVJH brugte jeg tre forsøg, og det kun fordi vagterne i første forsøg
skød ham der skulle åbne pengeskabet, og i andet forsøg så glemte jeg en
makker da jeg kørte væk.

Mvh

Bruno

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 16-06-03 15:20

Jeg takker Robert og Bruno for jeres svar. Jeg vil lave en kombination af
jeres forslag og så må det da gå godt :).

Det der er så træls med denne mission er, at den tager så lang tid. Det
tager da ca. 10 min. for hver gange med de mange cutscenes man ikke kan
springe over.

De mange gange jeg allerede har forsøgt mig har jeg prøvet at kører væk i en
af deres Enforcer, men den bliver sku' skudt i smadrer hver eneste gang.

Min taxa har det heller ikke for godt efter kort tid. Jeg må se om jeg kan
nå det.

/Glenn

P.S.: Det hakker også fuldstændig vildt, når SWAT-team bevæger sig ind i
banken.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-06-03 17:08

Glenn Rasmussen wrote:
> [...]
> af deres Enforcer, men den bliver sku' skudt i smadrer hver eneste gang.

Det er heller ikke så smart igen at stikke af i en Enforcer. Den er
tumpelangsom og kan ikke sprayes, så du er alligevel fanget i den indtil
du kan få fat i noget civilt udsende (FBI Ranger undtaget af en eller
anden grund).

Prøv ellers at lægge mærke til de relativt mange bugs der er i den mission.
Hvis du skyder alle i banken før du finder boksen, følger Phil efter
dig. Det forhindrer dog ikke Tommy i at føre samtaler med ham undervejs
i missionen. Man føler sig dybt til grin når manageren er hentet og
Tommy siger han vil "go check on Phil" og Phil står lige ved siden af en.
Når alarmen bliver aktiveret er Phil i stueetagen for at sige "I told
you not to touch that alarm" men han er alligevel ikke nok til stede til
at skyde "den hemmelige vagt" (den 4. vagt der aktiverer alarmen er der
ikke til at starte med, så ville han jo være død). Så ham får du selv
fornøjelsen af at skyde.
Efter SWAT-teamet råber Phil "Thats the last one of them". Nej det er
ikke. Der står som regel en tilbage på første salen i hjørnet til
venstre for døren.

Og til sidst når man skal stikke af er det så som så med
kollegialiteten. Cam er ihvertfald ikke nødvendig at have med sig.

> Min taxa har det heller ikke for godt efter kort tid. Jeg må se om jeg kan
> nå det.

Hvis du smadrer din taxa allerede før du når banken så tag forbi Pay N
Spray før du afleverer den til Hil.

Men er du ellers kommet igennem?

/Robert

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 18-06-03 20:28

Robert Eriksen,

> Prøv ellers at lægge mærke til de relativt mange bugs der er i den
mission.

Ja, jeg har lagt mærke til at der er en del fejl. Det irriterer mig dog ikke
specielt, men jeg synes nærmere det er lidt sjovt. Det sjoveste er klart det
med at de skifter plads i taxaen uanset, hvordan de har sat sig ind *g*.

Det eneste jeg synes der var virkelig dårligt i den mission var når
stemmelydsekvenserne ikke passede - det virkede godt nok plat.

Anyway, jeg gennemførte missionen ved at klaske en raket ind i den ene
enforcer - så var der pludsligt masser af plads og jeg fik med nød kæmpet
mig ind i paint shoppen.

Hvad der dog også var mærkelig her var, at de forskellige styrker stadigvæk
var efter mig selvom jeg ingen stjerner havde efter mig. Der blevet ikke
tilføjet nye styrker, men dem der var tilbage blev ved med at køre ind i mig
og skyde - underligt?

/Glenn

Fra : Robert Eriksen

Dato : 19-06-03 17:27

Glenn Rasmussen wrote:
> [...]
> med at de skifter plads i taxaen uanset, hvordan de har sat sig ind *g*.

Nej de ikke direkte irriterende. Bare spøjse.

> [...]
> tilføjet nye styrker, men dem der var tilbage blev ved med at køre ind i mig

Det var jeg også ude for på missionen hvor man skal redde Cam.
Jeg vadede bare direkte ind på politistationen og løb så ud med det
samme da jeg fik stjerner. Efter en tur i Pay N' Spray var de stadig
sure på mig, så jeg måtte re-loade spillet for tage den igen.

/Robert