Nummer i aftenens Onside?
Fra : Søren Nielsen

Dato : 15-06-03 20:11

Hej.
Er der nogle, som så aftenens Onside og kan hjælpe mig med at finde titlen
på et numme, der blev brugt deri? Det var næsten i slutningen af programmet
og nummeret er et stille rock/pop-nummer, hvor der er en mand og en kvinde,
der synger på engelsk. De synger noget med "I want.....(et eller andet)" i
omkvædet. Jeg beklager de sparsomme oplysninger, men jeg hørte desværre kun
efter med et halvt øre.
På forhånd tak.

Søren

Fra : Søren Nielsen

Dato : 15-06-03 21:36

Søren Nielsen wrote:
> [...]
> want.....(et eller andet)" i omkvædet. Jeg beklager de sparsomme
> oplysninger, men jeg hørte desværre kun efter med et halvt øre.

Det var åbenbart et spørgsmål, der allerede var stillet, men nummeret hedder
Evanescence - Bring Me To Life.

Søren

Fra : nulre

Dato : 15-06-03 21:41

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3eecd886$0$97211$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Det var åbenbart et spørgsmål, der allerede var stillet, men nummeret
hedder
> Evanescence - Bring Me To Life.

Er det hvad du kalder stille rock/pop? Jeg var lige ved at skrive det til
dig, men jeg synes ikke den nærmede sig kategorien stille eller pop :)

Mvh. fra Louise

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-03 21:45

"nulre" <louisemail@esenet.dk> wrote in message
> Er det hvad du kalder stille rock/pop? Jeg var lige ved at skrive det til
> dig, men jeg synes ikke den nærmede sig kategorien stille eller pop :)

Hvis det ikke er poprock så ved jeg dælme ikke hvad jeg skal kalde det.
Stille vil jeg ikke kalde det, men poprock vil jeg nu gerne tilslutte mig
på!

Mvh
FB

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-06-03 22:00

"FB" <nomail> skrev i en meddelelse

> "nulre" <louisemail@esenet.dk> wrote in message
>
> Hvis det ikke er poprock så ved jeg dælme ikke hvad jeg skal kalde det.
[snip]

Det er post grunge

Med Venlig Hilsen
Rune Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-03 22:07

"Rune Jensen" <:fjern:blaze@esenet.dk> wrote in message
> Det er post grunge

Ja der kommer flere og flere navne til at beskrive musikken.
Jeg er ikke lige så hip på de punkter mere.

Hvor står forskel er der så fra "post grunge" til poprock?

Mvh
FB

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-06-03 22:24

> [...]
> Jeg er ikke lige så hip på de punkter mere.
>
> Hvor står forskel er der så fra "post grunge" til poprock?

Pop/Rock:
Aerosmith, Michael Jackson, Prince, Queen, Beatles, Def Leppard

Post Grunge:
3 Doors Down, Theory of a dead man, Linkin Park, The Presidents of the
united state of america, Green Day, Blink 182

Genre inde for musik ligger tit tæt på hinanden, men der er, som du kan se
ud fra musikken, en forskel.

Med Venlig Hilsen
Rune Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-03 23:14

> Pop/Rock:
> Aerosmith, Michael Jackson, Prince, Queen, Beatles, Def Leppard

Michael Jackson kan jeg stå inde for. Men de andre synes jeg nu ikke..

> Post Grunge:
> 3 Doors Down, Theory of a dead man, Linkin Park, The Presidents of the
> united state of america, Green Day, Blink 182

De bands her, synes jeg ligger i poprock genren. Men det er bare mig ;)

> Genre inde for musik ligger tit tæt på hinanden, men der er, som du kan se
> ud fra musikken, en forskel.

Ja kan jeg godt se. Tak for det.

mvh
FB

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 15-06-03 23:17

> "Rune Jensen" <:fjern:blaze@esenet.dk> wrote in message
>
> Michael Jackson kan jeg stå inde for. Men de andre synes jeg nu ikke..

Beatles er vel mest af alt definitionen på rock....? Def Leppard derimod er
jeg helt enig i. Derudover synes jeg mest af alt Blink 182 flirter med
skaterkulturen og hvis postgrunge på nogen måde skal relateres til grunge,
som aldrig rigtig har virket særlig skater-agtige, men mere surfer-agtige
(hvis man partout skal påklistre en subkultur), så kunne man overveje at
flytte dem til en helt anden kategori... men enig: det er ikke nemt

/Ulrik

Fra : Rune Jensen

Dato : 16-06-03 21:38

"Ulrik Lauritzen" <ulauNOSPAM98@12mail.dk> skrev i en meddelelse

> "FB" <nomail> skrev i en meddelelse

> Beatles er vel mest af alt definitionen på rock....?

Ja det er nok min fejl, det kan du nok have ret i..sorry

> Def Leppard derimod er
> jeg helt enig i.

Tak :)

> Derudover synes jeg mest af alt Blink 182 flirter med
> skaterkulturen og hvis postgrunge på nogen måde skal relateres til grunge,
> som aldrig rigtig har virket særlig skater-agtige, men mere surfer-agtige

Ja hvis de absolut skal sættes helt i bås er de nok mere pop-punk, altså
lidt op ad green day, weezer og Presidents of USA
Men igen er pop-punk en blanding, mellem alt. rock og post-grunge...så de er
jo også post-grunge
Post grunge har jo ikke "så" meget med grunge at gøre, det jo en mere ren
guitar lyd end grunge, og knap så forvrænget.
Den er så at sige en del mere lyttevenlig og mainstream

> (hvis man partout skal påklistre en subkultur), så kunne man overveje at
> flytte dem til en helt anden kategori... men enig: det er ikke nemt

Ikke nemt overhovedet

> /Ulrik

Hilsen
Rune

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 16-06-03 23:24

> Post grunge har jo ikke "så" meget med grunge at gøre, det jo en mere ren
> guitar lyd end grunge, og knap så forvrænget.
> Den er så at sige en del mere lyttevenlig og mainstream

Det kan du godt ha' ret i, men skal begrebet gi' nogen som helst mening, så
må postgrunge nødvendigvis være en eller anden form for reaktion på grunge -
ellers er begrebet temmelig uheldigt... Mainstream-begrebet har altid været
lidt underligt for mig, for forskellige genrer er vel mainstream i
forskellige perioder...? Grungen opnåede vel også en status som mainstream,
da flere medier med stor glæde afspillede et væld af Seattle-bands i en
bestemt peridode. Så jeg vil nu mene, at grunge var rigtig lyttevenligt i
starten af 90'erne, hvor det kom frem for alvor her i Europa. Pearl Jams
"Black" og Temple of the Dogs "Say Hello to Heaven" og "Hunger Strike" var
da i mine ører ret lige til og ikke særlige skræmmende. Mener da også at ha'
set i hvert fald to af dem på MTV i den periode, men ellers er hele Pearl
Jams unplugged koncert vel et fint eksempel på, at de blev betragtet som
lyttevenlige i den periode... De vandt også en mtv-videopris for "Jeromy".
Alt i alt tror jeg ikke, at postgrungen appelerer til et bredere publikum
end grungen, hvis det er det, du mener...

/Ulrik.

Fra : Mikkel Paulsen

Dato : 16-06-03 15:19

"Rune Jensen" <:fjern:blaze@esenet.dk> wrote in message

> [...]
Jeg vil sige det er hen af NU-Metal, der er karakteriseret af de lidt
"hårde" riffs, og en rappende sanger - som samtidig også synger melodisk
nogen gange.

Linkin Park og den stil...

Der er en vis lighed: Den syngende kvindestemme og den mandlige rapper, jeg
vil så absolut sætte Evanscene - Brin Me To Life under NU-Metal genren!

/Mikkel

Fra : nulre

Dato : 16-06-03 15:33

> [...]
jeg
> vil så absolut sætte Evanscene - Brin Me To Life under NU-Metal genren!

Det er jeg enig med dig i...

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 16-06-03 15:31

> [...]
jeg
> vil så absolut sætte Evanscene - Brin Me To Life under NU-Metal genren!

Jeg synes i hvert fald, at der er ret langt over til Pearl Jam, Nirvana og
alle de andre grungebands. Især guitarlyden er radikalt anderledes; Pearl
Jam er Fender i Marshall, hvor nu-metal folkene vist mere hælder til
Rectifiers og andet Mesa-stuff, og det giver da i hvert fald en helt anden
lyd... om det så er blevet bedre eller ringere, det er jo en helt anden
snak.

/Ulrik.

Fra : Rune Jensen

Dato : 16-06-03 21:28

"Mikkel Paulsen" <homie@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> vil så absolut sætte Evanscene - Brin Me To Life under NU-Metal genren!

Det kan du have ret i, men musik kan også nemt være en blanding imellem
forskellige stilarter.
Evanesence er nok en blanding mellem post-grunge og Alternative Metal (eller
NU-Metal som du kalder det)
Og efter som det er et "spin-off" af linkin park, som er en blanding imellem
disse 2 genre, er det nok helt ved siden af at sætte dem i samme bås.

Men som vist vi hurtigt kan blive enige om er det svært at sætte en gruppe i
en bestemt bås med hensyn til stilart.
Så lad os arbejde lidt på blandings batteriet, så bliver det lidt lettere.

Men summa sumarum....det er ikke pop/rock

Venlig Hilsen
Rune Jensen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 15-06-03 23:08

nulre wrote:
> [...]
>
> Er det hvad du kalder stille rock/pop? Jeg var lige ved at skrive det
> til dig, men jeg synes ikke den nærmede sig kategorien stille eller

Hej.
Nej, stille vil jeg nu bestemt ikke kalde det, men da jeg hørte nummeret,
lagde jeg ikke rigtig mærke til selve nummeret - kun lidt brudstykker.
Derfor mente jeg, at det var stille, men ved nærmere gennemlytning, holder
den jo slet ikke mere.
Mht. stilarten er jeg dog stadig af den mening, at det må være pop-rock :)

Søren