Nogle der har hørt det nye live album nr:6~
Fra : Blix

Dato : 15-06-03 19:32

har de 5 andre albums de har lavet, men syntes ikke V var helt min smag.
Lidt for vildt, er mere til Trowing Copper og Secret Samadhi.
Skal jeg tage denne med hjem i samlingen???

ved nogle fx hvor man kan høre nogle udkasts fra albummet

Fra : Thomas Hillebrandt

Dato : 15-06-03 19:47

"Blix" <leanolsenNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal jeg tage denne med hjem i samlingen???
>
> ved nogle fx hvor man kan høre nogle udkasts fra albummet

Jeg har ikke hørt pladen, og kender ikke Live så godt. Men alligevel synes
jeg at jeg vil anbefale dig at gå til den, for en kammerat har anmeldt den
for mig, og han havde bl.a. dette at sige:

"Da jeg fandt den var det en positiv overraskelse fordi jeg ikke havde hørt
at der var nyt på vej - og da jeg hørte den blev oplevelsen endnu mere
positiv fordi de er gået tilbage mod stilen på Secret Samadhi og The
Distance to Here - altså en lidt hårdede rock end på forgængeren V, der
efter min mening er deres svageste udspil."

Og når jeg nu kender ham (min kammerat) så er det helt klart ord der er værd
at gå efter.

/Thomas Hillebrandt

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 15-06-03 19:49

"Blix" <leanolsenNOSPAM@hotmail.com> wrote in message
> har de 5 andre albums de har lavet, men syntes ikke V var helt min smag.
> Lidt for vildt, er mere til Trowing Copper og Secret Samadhi.
> Skal jeg tage denne med hjem i samlingen???

Der er overhovedet intet nyt under solen. Det er en ok skive, men smid du
bare de gamle på istedet. Den lyder nok mest af alt som deres delfin-plade,
hvis man skal sammenligne den med noget. Det kan godt være, at andre bands
klarer sig fint uden at forny sig, men i mine ører lyder Live utroligt
forældede på de nye skiver.

/Nikolaj

Fra : Allan Sørensen

Dato : 15-06-03 21:03

> [...]
> Skal jeg tage denne med hjem i samlingen???
>
> ved nogle fx hvor man kan høre nogle udkasts fra albummet

http://www.gaffa.dk/anmeldelser/view.php?mreview_id=26010 kan du både se
en anmeldelse af albummet og klikke dig videre og lytte til udkast af
pladen. Anmeldelsen skal du dog IMO ikke ligge så meget i, da anmelderen har
fået det forkert ben ud af sengen eller også har konen PMS.
Det er ganske vist ikke det bedste album LIVE har lavet, men der er nogle
ganske udmærkede numre såsom "runaway" og "what are we fighting for?" på.
Mht. om det er "vildere"end V kan jeg ikke helt svare dig på, da jeg ikke
ved hvad du ligger i "vildt" og ikke synes at V er specielt vildere end
hverken Secret Samadhi eller TDTH.

Mvh.
Allan

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 15-06-03 21:12

"Allan Sørensen" <allan@helanFJERN.dk> wrote in message

> [...]
har
> fået det forkert ben ud af sengen eller også har konen PMS.

Jeg giver anmelderen fuldstændig ret. Jeg synes gennemgående det er et ret
uinteressant album. Velproduceret men kedeligt.

Simon

Fra : Allan Sørensen

Dato : 15-06-03 21:50

"Simon Hiort-Lorenzen" <none@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg giver anmelderen fuldstændig ret. Jeg synes gennemgående det er et ret
> uinteressant album. Velproduceret men kedeligt.

Jeg kan altså ikke tage anmeldelsen særligt alvorligt. Det er sgu da rigtigt
at de på Throwing copper ramte noget helt rigtigt og lavede en af
halvfemsernes bedste cd'er, men at sammenligne alt hvad de sidenhen laver
med denne er da useriøst. Og de tre plader (dvs. Secret samadhi, TDTH og V)
som han også betegner som uinspirerede, mangelfulde, "træde vande" kopier af
TC har fået 4, 4 og 3 stjerner af andre anmeldere, der da heldigvis er mere
nuancerede og seriøse end denne anmelder.

Som jeg også skriver i min tidligere post synes jeg heller ikke BOP står så
stærkt i billedet som de tidligere CDer, men jeg synes stadigvæk at den er
værd at lytte til og at den har nogle kvaliteter. Det synes du så ikke og
det er også fair nok.

Allan

P.s. Koncertanmeldelsen fra Vega er jeg foriøvrigt også dybt uenig i og må
nok konkludere at Gaffa nok ikke er det blad jeg skal læse inden jeg begiver
mig på CD eller billet indkøb

Fra : Daniel Andersen

Dato : 15-06-03 22:38

> [...]
mere
> nuancerede og seriøse end denne anmelder.

ENIG!

> [...]

> værd at lytte til og at den har nogle kvaliteter. Det synes du så ikke og

Bestemt - Nu Blix har de første 5 albums, så har det jo nok sagt ham et
eller andet. Jeg var slet ikke i tvivl om jeg bare skulle ha' det, og selvom
det ikke er himmelsk godt, så er det stadig et fedt album, der helt klart
kan høres mange gange....

Og selvom et band måske ikke laver noget nyskabende er det jo ikke ens
betydende med at man ikke skal købe musikken, men blindt vente på de laver
noget der er anderledes!

> P.s. Koncertanmeldelsen fra Vega er jeg foriøvrigt også dybt uenig i og må
> nok konkludere at Gaffa nok ikke er det blad jeg skal læse inden jeg
begiver
> mig på CD eller billet indkøb

Igen enig... Jeg har tit surfet forbi Gaffa fordi de netop har anmeldelser
mm. Jeg kan dog også se nu, at størstedelen nok ikke kan bruges til en
fløjt, og man simpelthen bliver nød til at finde sin musik selv - Ham
anmelderen fra koncerten må da også ha' været den eneste der var der, som
ikke havde det fuldstændigt fedt. Hvordan kan man give en koncert i fuldt
hus med 1500 hoppende individer sølle 2 stjerner??? - Det gælder sgu'da om
at kigge lidt på stemningen istedet for at basere en hel anmeldelse på
album-udspil, og hvordan det ikke er det nye TC. Igen står der ikke en skid
om de vigtige ting - NØJ! Nogle klaphatte der er hos Gaffa. Det er hermed
fjernet som bogmærke.....

/Daniel-San

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 16-06-03 02:42

> [...]
mere
> nuancerede og seriøse end denne anmelder.

Jeg er heller ikke enig i den del hvor han jorder de andre Live cd'er. SS er
fremragende, bedre end TC efter min mening, og TDTH er også ret god. Men
siden har de tabt gnisten...

Simon

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 16-06-03 09:51

"Simon Hiort-Lorenzen" <none@nowhere.invalid> wrote in message
> Jeg er heller ikke enig i den del hvor han jorder de andre Live cd'er. SS
er
> fremragende, bedre end TC efter min mening,

Enig. Hvis jeg skulle lave en "hitliste" må den se sådan her ud:

1. SS
2. TC
3. MJ
4. Delfin-skiven
5. BoP
6. V

Måske skal 4 og 5 byttes om; det ved jeg ikke helt. Ingen af dem er dog
specielt fede IMØ.

/Nikolaj

Fra : Daniel Andersen

Dato : 15-06-03 22:39

> [...]
> Skal jeg tage denne med hjem i samlingen???
>
> ved nogle fx hvor man kan høre nogle udkasts fra albummet

Køb bare trygt det album - Det er 150 spir der er givet utroligt godt ud.
Kan du li' de foregående albums bare en tand, så bliver du IKKE skuffet...
Desuden følger der 4 koncertoptagelser med på en ekstra DVD - Lige en lille
lækkerbisken der bare gør albummet endnu mere et must!.

/Daniel-San

Fra : Blix

Dato : 15-06-03 23:37

"Daniel Andersen" <bluwduch@NOSPAMATALLvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:bcip1h$mg2$1@news.cybercity.dk...

> [...]
lille
> lækkerbisken der bare gør albummet endnu mere et must!.

Har hørt de små 30sekunder af hver sang inde på gaffa og der kan ikke være
nogen tvivl om at den skal hjem på min hylde. lige meget om den minder lidt
om de andre, for er et kæmpe fan hvor jeg syntes på alle deres albums der er
noget værd og høre på. Bare track 1 faldt mig i ørene med det samme, så det
kan ikke gå hurtigt nok at starte min ferie på at suse ned og købe det
album.

takker mange gange for de hurtige seriøse svar

regards Lean Olsen

Fra : Daniel Andersen

Dato : 16-06-03 19:13

> [...]
> album.
>
> takker mange gange for de hurtige seriøse svar

Glæder mig til at høre hvad du synes - Efter min personlige mening er der
kun et uinteressant nummer på skiven : "Bring The People Together". Har
efterhånden hørt den nogle gange, men den siger mig ikke rigtig noget
(endnu)... Nogle gange skal der jo ekstra mange lyt til før den er der