Hvad er der galt her ?
Fra : Neo

Dato : 15-06-03 19:21

Option Explicit

Private Sub Form_Load()
SetKeyValue "Software\xxxxx\yyyyy", "Configuration", "ny_værdi", REG_SZ

<snip en masse kode>

End Sub

Private Sub SetKeyValue(sKeyName As String, sValueName As String,
vValueSetting As Variant, lValueType As Long)
Dim lRetVal As Long 'result of the SetValueEx function
Dim hKey As Long 'handle of open key

'open the specified key
lRetVal = RegCreateKeyEx(HKEY_CURRENT_USER, sKeyName, 0, KEY_ALL_ACCESS,
hKey)
lRetVal = SetValueEx(hKey, sValueName, lValueType, vValueSetting)
RegCloseKey (hKey)
End Sub

<snip en masse kode>

Når programmet køres meldes der "Variable not defined" ved REG_SZ i
Form_Load

Jeg ønsker at ændre en værdi i reg.

Jeg bruger winXP og visual basic 6

Håber at I kan hjælpe

Mvh Neo

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 15-06-03 22:04

Neo skrev:
> [...]
KEY_ALL_ACCESS,

> Når programmet køres meldes der "Variable not defined" ved REG_SZ i

Formentlig fordi du har glemt at definere hvilken værdi (og type) at REG_SZ
skal have.

VB kan ikke gætte sig til værdien at REG_SZ, ligesom den heller ikke kan
gætte sig hvad du mener med HKEY_CURRENT_USER og KEY_ALL_ACCESS - du er
naturligvis nødt til at fortælle VB hvad du mener.

Til dette formål kan "API Viewer" som følger med VB, være udmærket at bruge
(kig evt. efter den under Add-Ins, Add-In Manager, VB # API Viewer).

Min API Veiwer fortæller at REG_SZ kan defineres med denne linie

Public Const REG_SZ = 1 ' Unicode nul terminated string

Husk at du i API Viewer skal vælge Constants under API Type inden du leder
efter REG_SZ.

-------
Tomas

Fra : Neo

Dato : 16-06-03 14:40

> [...]
>
> Public Const REG_SZ = 1 ' Unicode nul terminated string
>
> Husk at du i API Viewer skal vælge Constants under API Type inden du leder

Hej Tomas - tak for dit hurtige svar !

Neo