Worldshow
Fra : Dan Mortensen

Dato : 15-06-03 18:09

Hej,

Jeg er lidt lidt forvirret

FiFe Worldshow i København er to dags, men deltager alle katte begge dage
eller bliver de delt ud efter Kategori på de to dage ?

MvH

Dan Mortensen
DK Sollok

Fra : Grit Wessel

Dato : 15-06-03 18:20

> FiFe Worldshow i København er to dags, men deltager alle katte begge dage
> eller bliver de delt ud efter Kategori på de to dage ?

Hej Dan

Alle katte begge dage.

Lørdag er der bedømmelser og BIV
Søndag er der NOM og bedst in show

Jeg er ikke helt sikker på hvilken dag, der bliver nomineret, men jeg tror,
at det er søndag.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Von Welsch Sacred Bi~

Dato : 16-06-03 23:30

Hej Dan.

Som kommende deltager og har deltaget i 2 WW Show han jeg fortælle dig at
den normale praktis er at der bedømmes og nomineres om lørdagen, og Best In
Show løber af staben om Søndagen. Dog med den undtagelse at nogle dommere
godt kan lide at trække spændingen med nomineringerne til Søndag. Det er et
helvede at gå og vente på. Prøved det i 2000 i Prag.
Det er godt nok spændende......not.

/Flemming

Fra : Birgitte

Dato : 17-06-03 00:04

"Von Welsch Sacred Birman" <welsch@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
et
> helvede at gå og vente på. Prøved det i 2000 i Prag.

Var også glad for at de i Augsburg tyskland 2001 uddelte NOM om Lørdagen..
På denne måde kunne man slappe af og få en god nattesøvn.
Husker tydelig den dommer Mrs L. Anciau. Polen vi havde til Journey,- hun
sagde ikke et ord,- lod Journey sidde i buret indtil der ikke var flere rød
hvide nfo'er tilbage,- så sagde hun nu kunne jeg tage ham ned...Øhhhhhhhhh
What.... senere fandt jeg ud af at han havde fået sin HP og var blev NOM
jubiii sikke en masse jeg fandt ud af
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 17-06-03 23:10

"Birgitte" <nospambirgitte@truetrust.dk> skrev...
> [...]
> What.... senere fandt jeg ud af at han havde fået sin HP og var blev NOM

Birgitte - det ville nu også være svært ikke at få sin HP - det SKAL en
EC/EP nemlig have, uanset hvordan den ellers ser ud...
Men nomineringen var selvfølgelig en betragtelig bonus

Mvh. Camilla

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-06-03 23:20

"Camilla Scharff" <virker@ikke.com> writes:

> Birgitte - det ville nu også være svært ikke at få sin HP - det SKAL en
> EC/EP nemlig have, uanset hvordan den ellers ser ud...
> Men nomineringen var selvfølgelig en betragtelig bonus

Øhmm HP :-?

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Camilla Baird

Dato : 17-06-03 23:53

> Øhmm HP :-?

Honorary Prize - Æreaspræmie på dansk
Mvh Camilla
--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 19-06-03 00:09

Camilla Baird <mail@korat.dk> writes:

> Honorary Prize - Æreaspræmie på dansk
> Mvh Camilla

Pænt tak..

Fra : Birgitte

Dato : 19-06-03 13:10

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse

> Pænt tak..
> Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
> Henrik & Anastacia samt Melissa
> http://misbamsen.dk udskift ".invalid" med ".dk" ved privat svar

Hej Henrik
En kat der er blevet Europachampion eller Europapræmiere kan når den
udstilles kun opnå HP=Ærespræmie BIV= Bedste farvevariant NOM= Nomineret til
at komme på scenen og kæmpe om Best in Show=BIS eller World Winner.
Håber du forstår.
Mvh
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 19-06-03 13:18

"Birgitte" <nospambirgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> at komme på scenen og kæmpe om Best in Show=BIS eller World Winner.

Hej Birgitte
"Kan KUN opnå."... ?????
Jeg vil da mene det er mere end rigeligt
Hilsen Vibeke

---

Fra : Birgitte

Dato : 19-06-03 15:47

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Hej Birgitte
> "Kan KUN opnå."... ?????
> Jeg vil da mene det er mere end rigeligt

Hej Vibeke
Hvordan ville du formulere det uden at bruge KUN????
Jeg er sandelig ganske godt tilfreds med at min Journey er en' og bemærk en'
af verdens flotteste Norsk Skovkatte, jeg er ikke skuffet over at han KUN
fik HP og NOM.
Mvh Birgitte

Fra : Battlefield´s

Dato : 19-06-03 15:54

> [...]
en'
> af verdens flotteste Norsk Skovkatte, jeg er ikke skuffet over at han KUN

Hej Birgitte
Det kan jeg så sandelig godt forstå at du er
Jeg var også stolt af min EC hankat.
Men egentlig kan du da bare skrive at han fik HP og NOM.
"Kun" er da ikke nødvendigt, for det kan da dårligt gøres bedre.
Jeg ved godt, at du mener at en EC ikke længere kan få certifikater, men i
mine øjne er et HP også mindst lige så godt!
Hilsen Vibeke

---

Fra : Birgitte

Dato : 19-06-03 16:10

> "Birgitte" <nospambirgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse

B: Hej Henrik
[...]

V: Hej Birgitte
"Kan KUN opnå."... ?????
Jeg vil da mene det er mere end rigeligt
Hilsen Vibeke

B: Hej Vibeke
[...]

Jeg svarede jo egentlig på Henriks spørgsmål om hvad titlen HP betyder.
Fortalte hvilke katte der kunne opnå titlen HP og hvad en kat med HP ellers
kunne vinde,
jeg snakkede ikke om nogen specifik kat.
Jeg ikke omtalt HP værende bedre eller dårligere end certikikater.
Ønsker ingen krig.
Mvh Birgitte

Fra : Camilla Scharff

Dato : 19-06-03 17:19

> "Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev...
> Jeg ved godt, at du mener at en EC ikke længere kan få certifikater, men
> mine øjne er et HP også mindst lige så godt!
> Hilsen Vibeke

Hej Vibeke

"Problemet" er bare, at en kat ikke skal gøre sig fortjent til en ÆP (nu
skriver det lige på dansk , men helt pr. automatik opnår en sådan - dvs.
hvis du om 10 år beslutter at tage din gamle, mølædte EC/EP med på
udstilling, så skal den stadig have ÆP selvom den måske ikke engang er i
kondition til at kunne opnå et CAP i almindelig konkurrence...

Jeg mener på ingen måde at ÆP'er er særligt imponerende, men at *grunden
til* at katten NU kan opnå at få tildelt sine ÆP'er er imponerende (altså,
at den har opnået at blive EC/EP).

Mvh. Camilla

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 19-06-03 13:22

"Birgitte" <nospambirgitte@truetrust.dk> writes:

> Hej Henrik

Hej Birgitte

> [...]
> udstilles kun opnå HP=Ærespræmie BIV= Bedste farvevariant NOM= Nomineret til
> at komme på scenen og kæmpe om Best in Show=BIS eller World Winner.

Jow lidt
Men det er så fordi at EC er højeste titel i bedømmelse og efter det
er der ikke så meget mere at komme efter ;-?

Fra : Camilla Scharff

Dato : 19-06-03 17:22

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev...
> Jow lidt
> Men det er så fordi at EC er højeste titel i bedømmelse og efter det
> er der ikke så meget mere at komme efter ;-?

Præcis Katten kan ikke opnå flere titler, men kan stadig være med i
konkurrence om at blive Bedst i Variant (BIV) og komme på scenen som NOM og
konkurrere om Best In Show.
ÆP/HP får den helt automatisk bare den kommer til dommeren - og det er netop
en ærespræmie for at være nået så langt som hele vejen til EC/EP.

Mvh. Camilla

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 19-06-03 17:56

> [...]

> ÆP/HP får den helt automatisk bare den kommer til dommeren - og det er netop
> en ærespræmie for at være nået så langt som hele vejen til EC/EP.

Ok, egentlig et lidt dumt :-? Men jeg ville lige være helt sikker på
at jeg vidste hvad det var... Og mange tak for klarificeringen

Men det kan da ikke være ret mange på et worldshow som er kommet så
langt, for der er jo trods alt et stykke vej fra den første cap og så
til EC/EP

Fra : Camilla Scharff

Dato : 19-06-03 21:37

> [...]
> Men det kan da ikke være ret mange på et worldshow som er kommet så
> langt, for der er jo trods alt et stykke vej fra den første cap og så

Faktisk er der lige præcis rigtig mange højt præmierede katte på World Show,
for der skal kattene have opnået visse titler/resultater for overhovedet at
kvalificere sig!
Men det med ÆP osv. gælder nu på alle udstillinger - ikke kun World Showet

Mvh. Camilla

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-06-03 01:13

> [...]

> kvalificere sig!
> Men det med ÆP osv. gælder nu på alle udstillinger - ikke kun World Showet

Ok, så blev jeg jo klogere igen, men jeg syntes bare at der var noget
om, at hvis katten havde fået en titel inden for de seneste 12 mdr,
var den kvalificeret til World Showet. Og altså ikke nødvendigvis
begrænset til de høje titler...

Fra : Birgitte

Dato : 18-06-03 08:48

"Camilla Scharff" <virker@ikke.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> EC/EP nemlig have, uanset hvordan den ellers ser ud...
> Men nomineringen var selvfølgelig en betragtelig bonus

Hej Camilla
Det var ike så meget HP jeg undrede mig over, men netop NOM, da der ikke på
noget som helst tidspunkt, var katte imod hinanden til NOM, hos denne
dommer.
Man føler sig lidt snydt, især når vi snakker om verdens show, ikke engang
at få en mundlig udtalelse, men et stykke papir med ulæselige kragetæer.
Senere på dagen kom der en lille lap på hans bur med et: denne kat er
Nomineret,- forstå du nu jeg undrede mig???
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-06-03 16:38

"Birgitte" <nospambirgitte@truetrust.dk> skrev...
> Hej Camilla
SNIP
> [...]
> Senere på dagen kom der en lille lap på hans bur med et: denne kat er
> Nomineret,- forstå du nu jeg undrede mig???

Jep - har selv været i samme situation et par gange...
Men faktisk har man som udstiller ikke *krav* på, at der bliver sagt så
meget som eet ord under bedømmelsen, selvom de fleste dommere godt kan lide
at fortælle/sludre undervejs, så dommeren er i sin gode ret til at holde
munden tæt lukket og offentliggøre NOM mv. som denne har gjort... Vi kan kun
blive enige om, at det er rart når dommerne fortæller undervejs - men ikke
alle dommere gør det.

Mvh. Camilla