PPTP/IPSec og LRP
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-06-03 17:58

Greetings!

Min konfigurator af min LRP-løsning fortæller mig er det er nærmest
umuligt at få noget IPSec, endsige PPTP til at virke gennem en LRP-
løsning. Kan det passe?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Morten Christensen

Dato : 15-06-03 19:38

Jesper G. Poulsen wrote in mail, at 15-06-03 18:57:

> Greetings!
>
> Min konfigurator af min LRP-løsning fortæller mig er det er nærmest
> umuligt at få noget IPSec, endsige PPTP til at virke gennem en LRP-
> løsning. Kan det passe?

Jeg har ikke meget forstand på det,
men slog lige "Linux Router Project" op
på det store net. Hvis det er rigtigt at
nyeste version er over 2 år gammel, må
kernen være lidt outdated og det er vist
sværere at få IPSec mm. igennem ipchains-
regler end igennem iptable-regler.

Hvis den virkelig er 2 år gammel, ville jeg
kigge mig om efter en nyere firewall.

Morten Christensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-06-03 14:18

In dk.edb.netvaerk, Morten Christensen <mc@mc.sletmig.cx> says...
> kernen være lidt outdated og det er vist
> sværere at få IPSec mm. igennem ipchains-
> regler end igennem iptable-regler.

Men kan det lade sig gøre?
BTW, så mener jeg blot at den portforwarder.

> Hvis den virkelig er 2 år gammel, ville jeg
> kigge mig om efter en nyere firewall.

Findes der andet der virker fra en floppy?

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-03 23:08

Hej Jesper!

Har du prøvet Freesco?
Den er vist lidt mere up-to-date og kører stadig fra en floppy.

/Martin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-06-03 21:55

In dk.edb.netvaerk, "Martin" <.> <"Martin" <.>> says...
> Har du prøvet Freesco?

Vil da prøve

> Den er vist lidt mere up-to-date og kører stadig fra en floppy.

Oki