Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A40 mountet som drev, men opfører si~
Fra : GRISEN

Dato : 15-06-03 16:53

Firmaets Sony digicam bli'r automatisk mountet som et flytbart drev på min pc med WinXP.
Det virker præcis som ethvert andet drev. Jeg kan kopiere/flytte/slette/oprette filer som jeg har lyst.

Mit Canon Powershot A40 bli'r også automatisk mountet som et flytbart drev .
Jeg kan kopiere billed-/film-filerne fra A40 drevet til den lokale harddisk.
Jeg kan slette billed-/film-filerne fra A40 drevet.
Jeg kan IKKE flytte billed-/film-filerne fra A40 drevet til den lokale harddisk.
Jeg kan IKKE kopiere/flytte filer fra den lokale harddisk til A40 drevet.

Er det bare bad luck?
Kan man gøre noget?
Jeg formoder det er Canons driver programmør der var småstiv da han gennemtænkte funktionaliteten... ???

BTW: Nogen derved hvad forskellen er på A40 og A60 ??? De primære specs er da ens.

*
Jan

Fra : \"Bangsbo\"

Dato : 16-06-03 04:20

Hej Jan ....

Det kan virke underligt men er ikke mindre rigtigt ...

Ved Sony Digitalkameraer kan du føre bedre billeder tilbage
i Kameraet og tage dem med dig - bruge dit ramkort på den
måde og det er en ulempe ved Canon for det giver de ikke
mulighed for ...

Uden helt at have checket det op så mener jeg at A60 er afløser
til det tidligere A30 og at A70 er en forbedret udgave af A40.

I øvrigt er det min opfattelse at A40 trods små fejl som skulle
være rettet i A70 er et kanon dejligt Kamera til "prisen".

A70 er på 3,1 mil pix. og A40 jo kun 2,1 ....

Men som nævnt de bruger en anden teknik i forhold til Sony og
så vidt jeg ved også et andet Memory kort ...

--
Keld Gydum
Stenbakkevej 37 2.th. DK-9900 Frederikshavn

Fra : GRISEN

Dato : 16-06-03 10:03

On Mon, 16 Jun 2003 05:20:13 +0200, "\"Bangsbo\"" <kg@lite.dk> wrote:

>Ved Sony Digitalkameraer kan du føre bedre billeder tilbage i Kameraet og tage dem med dig

Netop, ligesom en flytbar USB harddisk... jeg troede bare, at alle digicams havde den funktionalitet, men A40'eren er måske for gammelt?

>Uden helt at have checket det op så mener jeg at A60 er afløser til det tidligere A30 og at A70 er en forbedret udgave af A40.

Ja, det lyder rigtigt... jeg undrer mig bare over, at de har lavet et nyt 2 Mpix kamera.
De kunne jo have nøjes med at lave A70'eren som storebror til de 2 andre.

>Men som nævnt de bruger en anden teknik i forhold til Sony og så vidt jeg ved også et andet Memory kort ...

Ja, Sony bruger deres eget Memory Stick og Canon bruger standard CompactFlash.

*
Jan