Markére svaret på en anden side???
Fra : Michael Bas

Dato : 15-06-03 16:38

Hejsa,

Jeg har på en side med en række spørgsmål på, som brugeren kan klikke på for
at få svaret. Svaret findes på en underliggende side.

Mit spørgsmål:
Hvordan kan jeg linke spørgsmålet til svaret på en underliggende side, hvor
svaret bliver markéret (blokket)? Altså lidt a´la anker-fætteren...

Hygge,
Michael

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-06-03 18:08

"Michael Bas" <michaelbas@get_FJERN_2net.dk> writes:

> Jeg har på en side med en række spørgsmål på, som brugeren kan klikke på for
> at få svaret. Svaret findes på en underliggende side.

Underliggende? Altså bare en anden side?

> Mit spørgsmål:
> Hvordan kan jeg linke spørgsmålet til svaret på en underliggende side, hvor
> [...]

Den kender jeg ikke. Kan du være lidt mere præcis?

Jeg regner med at du bruger link på formen
og har tilføjet name="svarnavn" eller id="svarnavn" på svaret.
Det skulle automatisk fokusere på det rigtige svar.

Hvis du vil markere svaret specielt, så må du enten
1) lave siden dynamisk, så det rigtige svar er fremhævet,
2) have en side per svar, eller
3) bruge javascript til at fremhæve efter siden er loadet.

Det nemmeste er nok javascript. Du kan bruge location.hash
til at få fat i "#svarnavn" og (hvis du bruger id="svarnanv")
er det nemt at få fat i svaret.

Noget i stil med

document.getElementById(location.hash.substring(1)).style.background="yellow"

som kaldes efter siden er loadet.
jeg sætter followup-to: d.e.i.w.clientside.
/L

Fra : Michael Bas

Dato : 15-06-03 21:50

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> Underliggende? Altså bare en anden side?

------ Snip --------
Jeps...
------ Snip --------

> blokket?

------ Snip --------
Ligesom når du markerer noget tekst i Word med musen/markøreren. Hedder det
ikke at blokke?
------ Snip --------

> Den kender jeg ikke. Kan du være lidt mere præcis?

------ Snip --------
Jeg ved ikke helt, hvad det hedder på dansk. På engelsk: anchor = anker.
------ Snip --------

"

> som kaldes efter siden er loadet.
> jeg sætter followup-to: d.e.i.w.clientside.
> /L
> --
> Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
> Art D'HTML: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/randomArtSplit.html>
> 'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Dit svar hjalp mig på sporet. Så det vil jeg arbejde videre med. Tak for
det.

Mvh.
Michael