Mp3 til wave til CD
Fra : Theis Duelund Jensen

Dato : 15-06-03 15:37

Hej.

Er der nogen i gruppen der kan anbefale et program, der kan downloades eller
på anden måde fås gratis, som kan brænde wave filer ud på en CDr, så man kan
høre det i stereoen??
I tilfælde af at der nu sidder en eller anden selvretfærdig sjover, som
synes det er passende med en: "Jamen, hov det er jo ulovligt!"-kommentar, så
kan du godt spare dig, for musikken har jeg selv indspillet og vil nu gerne
have det ud på CD.

På forhånd tak
-TDJ

Fra : Dennis Lange

Dato : 15-06-03 15:41

Theis Duelund Jensen <isl10611@image.dk> skrev:
> Er der nogen i gruppen der kan anbefale et program, der kan
> downloades eller på anden måde fås gratis, som kan brænde wave filer
> ud på en CDr, så man kan høre det i stereoen??

Nero Burning Rom kan brænde musik-CD'ere direkte fra mp3-filer.

Du kan downloade en demoversion på www.nero.com

--
Mvh. Dennis Lange

- Billige, brugte bøger til studiet: www.pensum.dk

Fra : Brutalis

Dato : 15-06-03 16:30

"Theis Duelund Jensen" <isl10611@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> på anden måde fås gratis, som kan brænde wave filer ud på en CDr, så man

CDBurnerXP PRO er freeware og kan gøre det
http://w1.737.telia.com/~u73702956/

--
Brutalis

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 15-06-03 17:01

Theis Duelund Jensen wrote:
> [...]
> kan du godt spare dig, for musikken har jeg selv indspillet og vil nu gerne

Så er det synd du har valgt den rækkefølge, medmindre det lyder a H til
for så kan det selvfølgelig være ligemeget at du har lagt din musik i et
komprimeret format

Mvh

Bruno

Fra : Theis Duelund Jensen

Dato : 15-06-03 17:05

"iddqdATworldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
ulovligt!"-kommentar, så

> Så er det synd du har valgt den rækkefølge, medmindre det lyder a H til
> for så kan det selvfølgelig være ligemeget at du har lagt din musik i et
> komprimeret format

Tja, det er en demo, som blev optaget på en bærbar computer hooked up til en
mixer og jeg skal da gladeligt indrømme at kvaliteten ikke er den bedste,
men personligt synes jeg ikke at steril studielyd er noget man bør bestræbe
sig på. I hvertfald ikke med den slags musik.

-TDJ

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 15-06-03 17:53

Theis Duelund Jensen wrote:
> [...]
> den bedste, men personligt synes jeg ikke at steril studielyd er
> noget man bør bestræbe sig på. I hvertfald ikke med den slags musik.

Det er jo ikke det. Du har optaget i .wav format, komprimeret det til et
"lossy" format, nu skal det konverteres tilbage igen og så brændes.
Hvorfor ikke bare brænde den indspillede .wav fil?

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Theis Duelund Jensen

Dato : 15-06-03 19:20

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo ikke det. Du har optaget i .wav format, komprimeret det til et
> "lossy" format, nu skal det konverteres tilbage igen og så brændes.
> Hvorfor ikke bare brænde den indspillede .wav fil?

Det var da en voldsom interesse for stadset??? Jo, ser du: Det var ikke min
computer der blev brugt til at indspille skidtet med, derfor fik jeg
tilsendt filerne senere hen. Da det kræver pænt meget bredte af sende filer
af den størrelse, komprimerede min trommeslager det til mp3... Er
krydsforhøret overstået??

-TDJ

Fra : Troels

Dato : 15-06-03 19:44

> [...]
filer
> af den størrelse, komprimerede min trommeslager det til mp3... Er

Prøv evt. at betragt det som en hjælp til hvordan du får (eller holder)
lyden god...

/Troels

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 16-06-03 01:03

Theis Duelund Jensen wrote:
> [...]
> fik jeg tilsendt filerne senere hen. Da det kræver pænt meget bredte
> af sende filer af den størrelse, komprimerede min trommeslager det

LOL rolig nu

Jeg spurgte bare fordi det kunne være du ikke var klar over det - det
virkede ikke sådan i dit svar til iddqd.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Peter G

Dato : 15-06-03 21:37

Theis Duelund Jensen skrev:

> [...]
> ulovligt!"-kommentar, så kan du godt spare dig, for musikken har jeg
> selv indspillet og vil nu gerne have det ud på CD.

Jeg mener at Feurio (som vistnok også kan bruges som freeware) kan dette
"on-the-fly". Ellers er det ikke så svært at bruge ExactAudioCopy
(freeware) til at dekomprimere dem med LAME, og dernæst brænde dem.
Derudover er EAC (sammen med CD-Ex) RIPPEREN til Windows.

Hvis jeg skulle brænde dekomprimerede MP3'er ville jeg bruge EAC med Lame.

http://www.feurio.com
http://www.exactaudiocopy.de
http://www.cdex.n3.net

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).