Centrering af <div> med css?
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 15-06-03 14:58

Hej NG

Jeg har en <div>-boks som jeg gerne vil have horisontal-centreret i
browservinduet ligemeget hvilken størrelse vinduet er. Kan det lade sig gøre
med css, ellers skal man bruge en tabel til det?

På forhånd tak!

Mvh. Anders Jacobsen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-06-03 15:20

"Anders Jacobsen" <anders@FJERN.ichtys.dk> writes:

> [...]
> browservinduet ligemeget hvilken størrelse vinduet er. Kan det lade sig gøre
> med css, ellers skal man bruge en tabel til det?

body {
text-align:center; /* IE 5 suger */
}
#minDiv {
text-align:left; /* opvej at IE 5 suger */
margin: 0px auto; /* CSS-centrering med margin-left/right:auto */
width: 187px; /* eller hvilken bredde den nu skal have */
}

/L

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 15-06-03 16:06

> [...]
> margin: 0px auto; /* CSS-centrering med margin-left/right:auto */
> width: 187px; /* eller hvilken bredde den nu skal have */

Det virker fint nok med den <div> jeg tilføjer disse egenskaber til, men jeg
glemte vist at skrive at der er andre <div>'s inden i den som skal
centreres, og de bliver svære at placere hvis de ikke har udgangspunkt i den
centrerede <div>... se evt. på:

www.generals.1go.dk/v4/index.html

CSS filen ligger her:
www.generals.1go.dk/v4/style.css

Mvh. Anders Jacobsen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-06-03 18:01

> [...]

> glemte vist at skrive at der er andre <div>'s inden i den som skal
> centreres, og de bliver svære at placere hvis de ikke har udgangspunkt i den

De andre div'er er altså absolut placeret, og du vil have dem til at
være i forhold til den ydre div?
Tilføj
position:relative;
til den ydre div. Så skulle den være referenceramme for div'er inden i den.

/L

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 15-06-03 18:16

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tilføj
> position:relative;
> til den ydre div. Så skulle den være referenceramme for div'er inden i

Tusind tak Lasse! Nu virker det som det skal...

Mvh. Anders Jacobsen