lave tests?
Fra : Thomas Brejner

Dato : 15-06-03 12:32

Jeg har ikke helt fundet ud af hvordan man kan lave sådan en test som den
der, er der nogen der kan fortælle mig hvordan i tror den er bygget op.
http://www.zaimoon.dk/n0rd/n0rdtest.php

Fra : jopa

Dato : 15-06-03 13:16

Davs du
Thomas Brejner <thomasb@postbilen.dk> skrev bla:
> Jeg har ikke helt fundet ud af hvordan man kan lave sådan en test som
> den der, er der nogen der kan fortælle mig hvordan i tror den er
> bygget op. http://www.zaimoon.dk/n0rd/n0rdtest.php

Det har nok ikke så meget med denne gruppe at gøre, nok nærmere

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 15-06-03 13:30

"Thomas Brejner" <thomasb@postbilen.dk> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.html:

>Jeg har ikke helt fundet ud af hvordan man kan lave sådan en test som den
>der, er der nogen der kan fortælle mig hvordan i tror den er bygget op.

Det er nu ikke et spørgsmål om tro: Det fremgår jo af sidens
kildekode.

Alle spørgsmål indgår i en formular, og når denne submittes kaldes et
javascript, der også er inkluderet i kildekoden, som regner resultatet
ud.

F.eks. afslører et kig i koden til spørgsmål 1, at når man klikker på
valgmulighed B, så kaldes funktion qest1() med B som parameter.
qest1() sætter variablen Q1 lig med B.

Når formularen sumbmittes kaldes funktionen nerdtest(), der opdaterer
variablen score på basis af værdien af Q1 (etc.).

Til slut kaldes en alert-boks frem med resultatet af undersøgelsen.

Som nævnt er hele funktionaliteten på siden lavet med brug af
javascript, hvilket er on-topic i

Der sker ingen lagring af de indtastede data, så der kan ikke laves en
samlet statistik på den baggrund. Ønsker man derimod dette, så skal
man bruge en anden form for serverside-teknik kombineret med en
database. Serverside-teknikker diskuteres i
dk.edb.internet.webdesign.serverside og tilhørende undergrupper.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk