MS Windows
briani 27239
Geninstallering af Windows XP
Fra : BorreBoy

Dato : 15-06-03 11:48

Hejsa.

Jeg har et problem!
Jeg skal ha' geninstalleret Windows, og plejer ikke at ha' problemer...

Jeg smider Windows CD'en i, og booter fra den. Så plejer jeg at slette
partitionen (har kun én), og oprette en ny (for at få alt slettet).
Sådan har jeg gjort mange gange efterhånden.

Nu jeg nu prøver at slette partitionen, får jeg beskeden, at der ligge
midlertidige installationsfiler på partitionen, og kan derfor ikke komme
videre...

Hjælp modtages gerne.

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Lyrik

Dato : 15-06-03 13:08

"BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse
> Nu jeg nu prøver at slette partitionen, får jeg beskeden, at der ligge
> midlertidige installationsfiler på partitionen, og kan derfor ikke komme
> videre...
>
> Hjælp modtages gerne.
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Du behøver ikke slette partitionen. Bare formattere den.
Eksempel:
En engelsk winXp ønskes udskiftet med en dansk opgradering.
Den engelske win XP cd sættes i og man vælger installere winxp.
Så siger den at det ikke er anbefalelsesværdigt at have 2 styresystemer på.
Man siger at det vil man alligevel og trykker videre. Nu spørger den hvor
den skal ligge og samtidig får man muligheder for hurtig formattering under
NTFS filesystem.
Man formatterer hurtigt og den går igang med at installere. Man afbryder og
lægger den danske XP i.
Den får man på samme vis til at hurtigformattere, hvorefter den "opgraderer"
og voila! Dansk XP. Den beder ikke engang om at se en cd fra et andet
styresystem.

Hilsen
Jens

Fra : Edmund

Dato : 15-06-03 15:10

BorreBoy wrote:
> [...]
>
> Nu jeg nu prøver at slette partitionen, får jeg beskeden, at der ligge
> midlertidige installationsfiler på partitionen, og kan derfor ikke

Er det ikke fordi du starter din XP cd inde fra XP af.

Hvis ikke så prøv at boote til genoprettelseskonsol og formater derfra
FORMAT C: /Q /FS:NTFS /Q er hurtig format
FORMAT C: /FS:NTFS

FORMAT C: /FS:FAT32

--
Mvh Edmund

Fra : BorreBoy

Dato : 15-06-03 15:43

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke fordi du starter din XP cd inde fra XP af.

Nej, men efter nogle forsøg, virkede det igen.

> Hvis ikke så prøv at boote til genoprettelseskonsol og formater derfra
> FORMAT C: /Q /FS:NTFS /Q er hurtig format
> FORMAT C: /FS:NTFS

Tak for tippet. Det prøver jeg næste gang.