netmeting med pro@ccess adsl
Fra : to

Dato : 30-03-01 00:42

Jeg har lidt problemer med at skaffe hul igennem til netmeting via mit
tel dk router speedstreem 5711 Hvad kan være galt. Jeg kan
kontakte en af mine venner som bruger ISDN router. Vi kan se hinanden,
men når jeg vil kontakte ham .sker der ikke noget
ps jeg kan godt skrive til ham over netmeting
Er der nogen skarpe hjerne derude der kan hjælpe !!

hilsen tolin@tolin.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-03-01 06:04

http://proaccess.jth.net/program.html

--
Bjarke Andersen

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 30-03-01 08:53

>"to" <tolin@tolin.dk> wrote in message

Problemet er at NetMeeting (H.323 protokollen) sender din lokale
IP-adresse til modparten, når forbindelserne sættes op: Den adresse er
ukendt på nettet og modparten kan derfor ikke bruge den til at sætte
forbindelsen til dig op med.

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 30-03-01 08:57

> [...]

IP-adresse til modparten, når forbindelserne sættes op: Den adresse er
ukendt på nettet og modparten kan derfor ikke bruge den til at sætte

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://dns.jth.net/: Godkendt DNS server til .dk og internationale domæner

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-03-01 11:53

On Fri, 30 Mar 2001 09:56:31 +0200, Jørgen Thomsen <un@s.jth.net>
wrote:

> [...]
> IP-adresse til modparten, når forbindelserne sættes op: Den adresse er
> ukendt på nettet og modparten kan derfor ikke bruge den til at sætte

Ordentlige NAT-implementationer genkender H.323 og retter
adressen, fuldstændig som de gør det med så mange andre
protokoller (som fx. FTP).

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 31-03-01 19:14

On Sat, 31 Mar 2001 12:52:44 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Ordentlige NAT-implementationer genkender H.323 og retter
>adressen, fuldstændig som de gør det med så mange andre
>protokoller (som fx. FTP).

.... men det er selvfølgelig en ond cirkel. Selvfølgelig er der forskel
på "vidt udbredte protokoller" og "knap så vidt udbredte protokoller",
og det kan da også være vendors eget problem, hvis de laver en
uhensigtsmæssig protokol.

Problemet bliver, hvis fokus forsvinder fra dette, og det i stedet
kommer til at handle om "dem, der laver den bedste nat-implementation"
(der nu også kan klare QuickTime Streaming, Peters Protokol og ICQ
version 49).

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-03-01 23:12

On Sat, 31 Mar 2001 20:14:13 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

> [...]
> på "vidt udbredte protokoller" og "knap så vidt udbredte protokoller",
> og det kan da også være vendors eget problem, hvis de laver en

Nu er H.323 jo faktisk ikke vendor-specifik. Det er en fuldgod
officiel standard, så man kan dårligt klandre Microsoft at de har
implementeret den.

Det er nu engang ikke alting, der kan implementeres ved at A
henvender sig til B på port X, og så virker alting derfra. Især
mange nyere ting er væsentlig mere komplekse end som så.

> [...]
> kommer til at handle om "dem, der laver den bedste nat-implementation"
> (der nu også kan klare QuickTime Streaming, Peters Protokol og ICQ

Mja, det er jo en afvejning. Oftest vil man se, at leverandørerne
implementerer funktionalitet, som de kan se, der er efterspørgsel
efter. Om de er de facto eller de jure standarder, er de nok ret
ligeglade med.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-04-01 06:23

On Sun, 01 Apr 2001 00:12:23 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Nu er H.323 jo faktisk ikke vendor-specifik. Det er en fuldgod
>officiel standard, så man kan dårligt klandre Microsoft at de har
>implementeret den.

Hep, det var mere tanken/frygten for om det gik i en uheldig retning.

Jeg var personligt noget bekymret, da jeg for et par år siden hørte,
at nogle ZyXEL-routere fik smidt kode i til at kompensere for
QuickTime streaming - og det var i en tid, hvor der ikke rigtigt var
så meget andet "udover det normale", man NAT'ede. Det gav mig vist en
frygt for fremtiden - men heldigvis må jeg da indrømme, at det ikke er
gået hen og blevet et så stort problem. Jeg var mere bekymret med det,
og så kombineret med fx løbende nye versioner ("QuickTime 5 er netop
på gaden - opgradér din router"), så kunne det blive et
opgraderingshelvede.

--
- Pede
Professionel nørd