ny hjem til en hvalp
Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 15-06-03 06:20

Da en tilladelse til at ha hund er blevet inddraget står
vi igen med Nico.

Da den er blevet vaksineret og chippet er prisen højre end før
1500kr

tjæk den på :
http://www.abou.dk/solgt/nicko/nicko.htm

mor og far kan ses på
se http://www.abou.dk/vn_s.html
og
http://www.abou.dk/arnol/arnol.htm

Henven jer til Linda (skal afste som hjælper på Roskilde)
20199210
lilo@aaberaakom.dk

Mojne Der Kai
WWW.ABOU.DK

Fra : Freedom

Dato : 15-06-03 06:20

> Da en tilladelse til at ha hund er blevet inddraget står
> vi igen med Nico.

Det er jeg sikker på man ikke kan gøre! Har i undersøgt det?

Iben

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-06-03 10:02

"Freedom" <whoknows@onca.dk> writes:

> Det er jeg sikker på man ikke kan gøre! Har i undersøgt det?

Det kan man godt.

Enten ved at bo i en boligforening, hvor man ikke har overholdt
vedtægterne eller som følge af hundeloven.

Hundeloven § 12 a. Retten til at beskæftige sig personligt med hunde
kan ved dom for et strafbart forhold frakendes for bestandig eller for
et nærmere fastsat tidsrum, hvis den pågældende
1) har anvendt en hund til angreb på eller som trussel mod mennesker
eller dyr,
2) har undladt at holde sin hund tilbage, da vedkommende bemærkede, at
hunden overfaldt mennesker eller dyr,
3) som ejer eller besidder har ladet en hund deltage i en hundekamp
eller
4) har afholdt hundekampe.

Så kan man jo spørge sig selv, hvorfor de ikke må have hund længere.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Freedom

Dato : 15-06-03 10:59

> Enten ved at bo i en boligforening, hvor man ikke har overholdt
> vedtægterne eller som følge af hundeloven.

Ja, det ved jeg godt;))) Men jeg tænkte sådan normalt kan man ikke, efter
hvad jeg har hørt!!!

Iben

Fra : Nina El Falaki

Dato : 15-06-03 13:56

Hej Iben

Du har ret. Hvis husordenen ændres, så husdyr bliver forbudt, kan man
beholde de husdyr man har, til de dør, men man må ikke skaffe nye.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Freedom

Dato : 15-06-03 15:36

> [...]
>
> Du har ret. Hvis husordenen ændres, så husdyr bliver forbudt, kan man
> beholde de husdyr man har, til de dør, men man må ikke skaffe nye.

Hej Nina;)

Sådan er min datters regl der hvor hun bor!!

Iben