title tag
Fra : Rasmus Madsen

Dato : 14-06-03 22:21

Hej gruppe

Er det muligt at fjerne "Microsoft Internet Explorer" fra ens titel???

Eks. normal brug af title:
<title>Problem</title> = Problem - Microsoft Internet Explorer

ønskes:
<title>Problem</title> = Problem

Rasmus

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-06-03 22:34

Rasmus Madsen wrote:

> Er det muligt at fjerne "Microsoft Internet Explorer" fra ens
> titel???

Næsten. Værktøjet XTeq fra http://www.xteq.com/ kan sætte hvad der skal
stå, men man slipper ikke for minustegnet.

Hvis du tænker på at ændre det for besøgende på dine sider, så er
svaret heldigvis nej.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : thomas schreiber

Dato : 15-06-03 09:47

Lidt offtopic, men sikke en morsom historie du har på din side - den med
tandtråden!! LOL!!!

/thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-06-03 14:04

Toke Eskildsen skrev:

> Hvis du tænker på at ændre det for besøgende på dine sider, så
> er svaret heldigvis nej.

Tja - navnet før bindestregen afhænger jo af hvilken browser der
benyttes, så det er jo ikke alle der har "Microsoft Internet
Explorer" stående der. Hvis man kan leve med konsekvenserne kan man
lave en side som slet ikke kan ses med IE - så er navnet væk
(sammen med en stor del af brugerne ;)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 15-06-03 14:52

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Hvis man kan leve med konsekvenserne kan man
> lave en side som slet ikke kan ses med IE - så er navnet væk

Ah! Glimrende ide.

I så fald er svaret at skrive <input type> inden <body> på siden.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-06-03 14:59

Toke Eskildsen wrote :

> Ah! Glimrende ide.
>
> I så fald er svaret at skrive <input type> inden <body> på siden.

Øeh ... får det ikke IE til at crashe ved load af siden ? Hvis det er
tilfældet, så burde du nok have bemærket det i dit indlæg.

--
Jesper Stocholm
* asp-faq.dk er den officielle OSS for nyhedsgruppen for ASP-udviklere. *

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 15-06-03 16:23

Jesper Stocholm wrote:

Toke:

> Øeh ... får det ikke IE til at crashe ved load af siden ? Hvis det
> er tilfældet, så burde du nok have bemærket det i dit indlæg.

Hvorfor? Det er heller ikke sædvane at advare, når størrelsen på
browservinduet ændres eller når der poppes vinduer op. Det er da lige
så generende som at lukke browseren.

(Og ja, jeg er bevidst provokerende)
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-06-03 15:21

Toke Eskildsen wrote :

> [...]
>
> Hvorfor? Det er heller ikke sædvane at advare, når størrelsen på
> browservinduet ændres eller når der poppes vinduer op. Det er da lige

Jeg mener ikke at du kan sammenligne disse to ting. Du "udnytter" bevidst
en bug i IE, der får browseren til at crashe - ikke bare lukke den. Tænk
på at det jo kunne være, at man havde andet vigtigt arbejde i andre
browserinstanser end den man er på din side med - og dette arbejde vil
være spildt, hvis browseren crasher.

> (Og ja, jeg er bevidst provokerende)

.... det er også fint nok - men jeg håber du forstår min pointe.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 16-06-03 18:11

Jesper Stocholm wrote:

> [...] Tænk på at det jo kunne være, at man havde andet
> vigtigt arbejde i andre browserinstanser end den man er på din
> side med - og dette arbejde vil være spildt, hvis browseren
> crasher.

Der er så den lille detalje at det kun vil være webdesigneren der
kommer ud for det. Han erfarer hurtigt hvad der sker og det er derefter
hans ansvar om han vil udsætte sine besøgende for det.

Men ud fra antagelsen at det heller ikke er fedt for en webdesigner,
når hans browser crasher, har du ret. Jeg vil undlade at give samme råd
i fremtiden uden at advare.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 16-06-03 23:42

Jesper Stocholm wrote:

> [...]
> på at det jo kunne være, at man havde andet vigtigt arbejde i andre
> browserinstanser end den man er på din side med - og dette arbejde vil

Jeg synes let man kan sammenligne de ting. Misbrug af
browserfunktionalitet gør at folk ændrer opførsel, og funktionen bliver
ubrugelig i relevant sammenhæng fordi den fjernes. Visse producenters
overdrevne brug af advarsler og meddelelser gør at man ikke længere kan
give en vigtig meddelelse til en program- eller interfacebruger uden
nærmest at lave en meddelelse som kun kan lukkes med brugers
tekst-input, fordi de fleste computerbrugere er blevet så vant til
komplet ligegyldige meddelelser som man roligt kan klikke sig igennem på
'OK' tasterne uden at læse.

Hvis man har _vigtigt_ arbejde i en browser så gør man det færdigt,
eller indstiller sig på konsekvensen. Især hvis man bruger en browser
som er kendt for muligheder for at influere på browserens opførsel i
alle instanser.

Endelig kan jeg ikke se andet end at man som webdesigner er advaret om
at det ikke er helt uskadeligt hvis man får en opskrift på 'at lave en
side som slet ikke kan ses med IE'. Jeg kan ikke tro at jeg forventer
for meget indsigt her.

> ... det er også fint nok - men jeg håber du forstår min pointe.

Tjoh - og så alligevel. Hvis man følger den vejledning som Toke gav uden
at forstå implikationerne, og uden at udforske dem, så synes jeg det er
velforskyldt at man mister sine brugere.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-06-03 09:14

Jesper Brunholm wrote :

> [...]
> at det ikke er helt uskadeligt hvis man får en opskrift på 'at lave en
> side som slet ikke kan ses med IE'. Jeg kan ikke tro at jeg forventer

Netop - og derfor havde en advarsel været på sin plads. Jeg kan ikke
forestille mig, at du mener at det er OK at straffe folk fordi de er
dumme.

> Tjoh - og så alligevel. Hvis man følger den vejledning som Toke gav
> uden at forstå implikationerne, og uden at udforske dem, så synes jeg
> det er velforskyldt at man mister sine brugere.

Det er vi for såvidt enige om - men det ændrer ikke på, at jeg mener det
er uetisk at lave hjemmesider der bevidst går efter at udnytte en bug i
brugernes browsere. Vær også opmærksom på at jeg ikke er ude efter at
beskytte hjemmesideprogrammørerne - men deres brugere. Man kan imo ikke
bruge argumenter som at "din browsers producent er en nar, så derfor er
det OK at crashe din browser" [1]. Normalt vil brugerne af en hjemmeside
være (om muligt) endnu mere amatører end programmøren af den side de
besøger, så derfor har de bohov for noget "beskyttelse".

[1] Hvis jeg forstår dig korrekt - omend lidt sat på spidsen.