Godt råd ! Hvorfor et FSB 800 bundkort ska~
Fra : Allan / Kolding

Dato : 14-06-03 22:17

Hej alle sammen !

Hvorfor et 800 fsb bundkort skal jeg købe ?

Det skal have Lan, Audio, Sata, og helst Ide 133.
Kunne køre med et MSI G4TI4800SE VTD grafikkort.
Jeg clocker ikke min pc !

Satser på en pris på ca. 1100-

Har kigget på :

Asus P4P800 og MSI, MS-865G NEO2-LS
Kan se dem som er 875 chipset er dyrere !
Om de er bedre ved jeg ikke noget om.
( Men det må de vel være ).

Hvis i har nogle ideér så kom med dem !
Eller kritik af dem som jeg kigger på.

På forhånd tak.

Allan / Kolding

Fjern "VÆK"

Fra : Mogens

Dato : 14-06-03 23:41

On Sat, 14 Jun 2003 23:16:32 +0200, "Allan / Kolding"
<allan.bruhn@VÆKstofanet.dk> wrote:

> [...]
>
>Har kigget på :
>
>Asus P4P800 og MSI, MS-865G NEO2-LS
>Kan se dem som er 875 chipset er dyrere !

Jeg ville vælge Asus kortet, men hvis IDE100
kan gøre det, så kig på de 2 FSB800 Soltek
kort som du kan se på edbpriser. Når du har
SATA er IDE133 vel ikke så vigtigt igen og
Soltek laver nogen rigtig gode kort.

875 og 865 chipsættene er næsten ens.
875 er ca 3% hurtigere i test, men det er så lidt
at det næppe opvejer merprisen. Jeg vil ihvertfald
ikke betale så meget for så lidt.

mvh Mogens

Fra : Peter Bendtsen

Dato : 15-06-03 00:21

"Allan / Kolding" <allan.bruhn@VÆKstofanet.dk> wrote:

> Hvilket 800 fsb bundkort skal jeg købe ?

Prøv at se på www.anandtech.com , de er lige kommet med et review af tyve
865/875 bundkort.

Fra : ModMan

Dato : 15-06-03 01:10

Prøv at checke http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1831 der er en del
at samenligne med :))

Fra : Nic

Dato : 15-06-03 11:41

> Jeg clocker ikke min pc !
Intel så. Jeg gider efter små 10 asuskort ikke clocke mere, og valgte derfor 100% CLEAN intel (MB, Chipset & cpu) - DET
har jeg ikke fortrudt...

> Satser på en pris på ca. 1100-
http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-mb/mb-s478/mb-d865perll.html
Det er 865 chipsettet som skulle være næsten ligeså hurtigt som 875. Jeg valgte dog alligevel 875 versionen:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-mb/mb-s478/mb-d875pbzlk.html

Egne benchmarks
http://www.fogh.com/files/SS/2cpu.JPG
http://www.fogh.com/files/SS/875.gif

Taler for sig selv.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 15-06-03 13:13

Intel laver godtnok også nogle fine kort !
Har lige siddet og gået en del igennem.
For ca. 1300- får du et 875 chipset.
Ide 133 og Sata.
Dog har jeg ingen Satadiske endnu, men det tror jeg at jeg vil få
med tiden, Så derfor er det rart med Ide 133/UDMA 6.

Tak alle sammen.

Allan

KLIP