MS Windows
briani 27239
langson start på XP
Fra : Per Kristensen

Dato : 14-06-03 20:53

Hej

I den sidste tid virker det som om at min XP er blevet langsommere og
langsommere, fra jeg trykker på knappen til den er klar til brug. Findes der
et godt program til at rydde op i startfunktionen.

Per

Fra : Lars R Jensen

Dato : 14-06-03 21:01

"Per Kristensen" <mailnospam@napena.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> et godt program til at rydde op i startfunktionen.

Bootvis:
http://makeashorterlink.com/?M23923DE4

Mvh Lars

Fra : Madsen

Dato : 14-06-03 21:04

Per Kristensen skrev:

> Findes der et godt program til at rydde op i startfunktionen.

Udover diverse regcleanere, spyware-fjernere og diskdefragmenterings-
værktøjer, som ofte kan få opstarten til at gå hurtigere, så har MS
lavet et program ved navn Bootvis som netop er beregnet til at speede
opstartstiden lidt op i WinXP.

Du kan hente det her:
<http://www.microsoft.com/whdc/hwdev/platform/performance/fastboot/BootVis.mspx>

Madsen.

Fra : Mendoza

Dato : 15-06-03 05:37

> [...]
> værktøjer, som ofte kan få opstarten til at gå hurtigere, så har MS
> lavet et program ved navn Bootvis som netop er beregnet til at speede

Øhh.. hvordan fjerner jeg Bootvis igen... efter jeg har installeret den, kan
ICQ og Norton antivirus ikke starte... heller ikke RegCleaner der melder
fejl og stopper.
Jeg kan ikke se Bootvis i "Tilføj eller fjern programmer", og heller ikke
fjerne den med Regcleaner, da den jo ikke kan starte...

Håber nogen har et godt forslag, da mit system ellers kørte godt... (Skulle
bare lige se om det kunne boote endnu hurtigere)

Med venlig hilsen

Mikael Jørgensen

Fra : Leo E

Dato : 15-06-03 15:20

"Mendoza" <mendoza@nonexisting.dooooomain.com> wrote in message news:<3eebf7fe$0$24714$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Håber nogen har et godt forslag, da mit system ellers kørte godt... (Skulle
> bare lige se om det kunne boote endnu hurtigere)

Hvilken Regcleaner har du, du kan også prøve i MSGONFIG om
den kan deaktiveres derfra- altså Bootvis.
Hilsen: Leo

Fra : M. Jørgensen

Dato : 15-06-03 21:11

> [...]
(Skulle
> bare lige se om det kunne boote endnu hurtigere)

Du skal blot fjerne den fra program menuen start

/Mogens

Fra : Madsen

Dato : 15-06-03 12:02

Mendoza skrev:

> Jeg kan ikke se Bootvis i "Tilføj eller fjern programmer", og
> heller ikke fjerne den med Regcleaner, da den jo ikke kan
> starte...

Mystisk. Jeg har aldrig oplevet problemer med Bootvis, men så vidt
jeg lige kan se, så drejer det sig kun om en enkelt fil ved navn
BootVis.exe som i mit tilfælde befinder sig i \Program Files\Bootvis
og så tyder det også på at den laver en nøgle i registreringsdatabasen
ved navn: [HKEY_USERS\S-1-5-21-854245398-1960408961-682003330-1003\
Software\Microsoft\PerfVis].

Jeg ved dog ikke om nøglen kan slettes helt. Det er nok en god idé
at eksportere den først inden man gør det.

Madsen.