Nye billeder af hittemissen og killingerne
Fra : Jynis

Dato : 14-06-03 20:24

Hej . Så har min søn lagt nye billeder på min hjemmeside, af hittemissen og
hendes ca.6 uger gamle killinger. Det er ren råhygge.
Klik på foder , kat , der er links til dem.
De to medst sorte og den gråhvide, har fundet nye hjem, de to sidste mangler
endnu aftaler. De skal helst blive sammen .
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-06-03 20:19

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> De to medst sorte og den gråhvide, har fundet nye hjem, de to sidste mangler
> endnu aftaler. De skal helst blive sammen .

Nøj hvor er de bare sødde...:savl: *suk*

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : H.O.T

Dato : 14-06-03 20:21

Øv, det burde forbydes at visse billeder af killinger....*s*
Man kan jo ikke lade være med, at ønske sig en kat mere.... *s*

Henrik

---

Fra : Jernladyen

Dato : 14-06-03 20:26

"Jynis" skrev d. 14-06-03 20:24 dette indlæg :
> [...]
> Jytte Petersen.
> http://hegnoggrovvare.dk
>
> Det er dog rædsomt, så kære de er. Det er sådan nogle billeder der
gør, at man får lyst til at tage kattene til sig.
Håber, du finder nogle gode hjem til de sidste også. De ligner forøvrigt
meget vores 2 små nye killinger.

http://www.kandu.dk/

Fra : AEK

Dato : 14-06-03 20:39

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hej . Så har min søn lagt nye billeder på min hjemmeside, af hittemissen
og
> hendes ca.6 uger gamle killinger. Det er ren råhygge.

Øj, hvor er de skønne )

/ Anya ( som netop har fået konstateret lungebetændelse og
lungehindebetændelse - fedest !! ).

..

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-06-03 15:45

"AEK" <2468SLETTES@jubiimail.dk> writes:

> Øj, hvor er de skønne )
>
> / Anya ( som netop har fået konstateret lungebetændelse og
> lungehindebetændelse - fedest !! ).

Stakkels dig *piv*

Anastacia sender fluks et trøstespinbrum og helende positive
vibrationer..
Jeg kan jo ikke spinde så du får også et cybergodbedringkram...

Fra : AEK

Dato : 15-06-03 22:15

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse

> Stakkels dig *piv*

Tak, det må du nok sige. Jeg er så træt som et alderdomshjem

> Anastacia sender fluks et trøstespinbrum og helende positive
> vibrationer..

Ååååh tak )

> Jeg kan jo ikke spinde så du får også et cybergodbedringkram...

Hi hi, tak )

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 16-06-03 08:00

Hej Anya

også god-bedrings-kram herfra, vil du låne en "Florence
Nightingale" godt nok forklædt som kat, men meget
dygtig til at trøste-nusse.

knus og næsemøz

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : AEK

Dato : 16-06-03 11:10

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Anya

> også god-bedrings-kram herfra, vil du låne en "Florence
> Nightingale" godt nok forklædt som kat, men meget
> dygtig til at trøste-nusse.

Hi hi, mang tak. jeg har vist rigeligt i mine rødder disse dage
I går aftes lå jeg på sofaen. Faldt i søvn på maven. Vågnede ved, at jeg
skulle hoste.....
MEN det var næsten umuligt at komme til at hoste, for Oscar havde plantet
sig ovenpå ryggen ;-(
Han flyttede sig da IKKE, blot fordi jeg skulle hoste, næ nej, han blev
liggende.
Så jeg måtte hoste med x antal kg. ovenpå...... hmmm.

> knus og næsemøz

Dejligt )

/ En noget slap Anya.

Fra : Kate

Dato : 17-06-03 20:47

"AEK" <2468SLETTES@jubiimail.dk> wrote in

> MEN det var næsten umuligt at komme til at hoste, for Oscar havde
> plantet sig ovenpå ryggen ;-(

Hold da op, hvis jeg bare gør tegn til at ville hoste eller nyse når
Lante er i nærheden så glor han meget fornærmet på mig og skrider. Det
er ligesom om han mener at det gør jeg da kun for at drille ham

God bedring til dig, Anya.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : AEK

Dato : 17-06-03 23:05

"Kate" <mowgliNOT@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> "AEK" <2468SLETTES@jubiimail.dk> wrote in

> God bedring til dig, Anya.

Mange tak )

Fra : Kate

Dato : 14-06-03 21:23

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> wrote in

> hittemissen og
> hendes ca.6 uger gamle killinger. Det er ren råhygge.

Hvor er de dog skønne
Hunmissen er altså sååååååå sød. Jeg håber du finder gode hjem til dem
alle.

Fra : Bente Jepsen

Dato : 14-06-03 22:37

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> endnu aftaler. De skal helst blive sammen .

Altså, hvor er de søde. Du skal nu nok komme af med dem. Min kollega har
lige haft sin hunkat til sterilisation hos dyrlægen (ja,hvad ellers) sammen
med dens killinger på ca. 4-5 uger, og fik at vide, da hun hentede dem, at
hun kunne have solgt dem flere gange den dag, så søde de var.

Held og lykke med det.

Mange hilsner
Bente

Fra : Jernladyen

Dato : 14-06-03 22:46

"Bente Jepsen" skrev d. 14-06-03 22:37 dette indlæg :

> [...]
>
> Mange hilsner
> Bente
>
> Det er lige præsis det, der er problemet for mange hjemløse katte. De
var så utrolig søde som killinger. Når de så er ved at være store, og
ferien er forbi, så: UUUUDDDD med dem, de må klare sig selv. Hver gang
jeg hører om nogle, der har behandlet deres dyr sådan, håber jeg (from
som jeg er), at de på et tidspunkt selv bliver hjemløse og flakker rundt
uden tag over hovedet, fryser og sulter. Bare et par uger/måneder. Det
kunne være, de betænkte sig på at behandle et dyr sådan, hvis de selv
havde prøvet det.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jynis

Dato : 15-06-03 07:48

> [...]
> med dens killinger på ca. 4-5 uger, og fik at vide, da hun hentede dem, at
> hun kunne have solgt dem flere gange den dag, så søde de var.

Vi har lavet en aftale om sterilisation d. 26 - 6 . Så er der ikke flere
killinger fremover.
Men alle killingerne bliver nu herhjemme imedens det foregår.
MIn yngste søn ( 17 år ) vil spørge om han må være hos hende , både før og
efter.
Hittemissen er enormt knyttet til ham.
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 14-06-03 22:37

> [...]
> De to medst sorte og den gråhvide, har fundet nye hjem, de to sidste mangler
> endnu aftaler. De skal helst blive sammen .

Savl.savl.savl ! De er helt utroligt nuttede og selv om det kun er et
fotografi kan man godt fornemme hvor frække de er.Håber du finder et
godt hjem til de sidste to killinger.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jernladyen

Dato : 15-06-03 13:23

> [...]
> Jytte Petersen.
> http://hegnoggrovvare.dk
>

> Nu vi er ved killinger, hvor store er det så de skal være, inden de
bliver steriliseret/kastr.?? Man behøver ikke vente, til den første
løbetid er overstået mere, vel??? Jeg synes, vores lille han på 3 mdr.
er begyndt at "lege" på en temmelig sigende måde. Der er formodentlig
Siameser i dem, men jeg ved ikke, om det betyder noget???

http://www.kandu.dk/

Fra : Kate

Dato : 15-06-03 20:45

"Jernladyen" <Jernladyen.news@kandu.dk> wrote in

> Jeg synes, vores lille han på 3 mdr.
> er begyndt at "lege" på en temmelig sigende måde. Der er formodentlig
> Siameser i dem, men jeg ved ikke, om det betyder noget???

Mowgli begyndte at forsøge at bestige min gamle kastrerede, og
fritgående, kanin. Det syntes kaninen knapt så godt om, så Mowgli
mistede juleklokkerne da han var 5½ mdr. gammel.

Jeg ved at der er flere af de tilstedeværende opdrættere som kastrerer
killingerne inden de flytter hjemmefra, dog ved jeg ikke lige hvor
tidligt man steriliserer hunkattene, men nej, de behøver så vidt jeg er
orienteret ikke være ovre deres første løbetid inden.

Fra : Jynis

Dato : 15-06-03 19:30

> [...]
> er begyndt at "lege" på en temmelig sigende måde. Der er formodentlig
> Siameser i dem, men jeg ved ikke, om det betyder noget???

Jeg ved det ikke , men mener at have hørt noget om 8 mdr. engang . Det har
jeg tænkt at spørge dyrlægen om når hitte missen skal steriliseres.
Jeg leger lidt med tanken om at beholde 1 - 2 killinger selv , og så bliver
det aktuel for dem.
Tak for alle de pæne ord omkring killingerne. Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-06-03 07:53

On 15/06/2003 20:29, in article
3eed6780$0$5187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Jynis"
<jynisFJERN@tdcadsl.dk> wrote:

> vi er ved killinger, hvor store er det så de skal være, inden de

Denne norske link forklarer en del om fordelen ved tidlig kastration, dvs
kastration, inden katten bliver kønsmoden.
http://home.no.net/huskatt/kastrering.htm

Du kan (hvis din dyrlæge vil) sagtens kastrere både han- og hunkillinger,
når de er 3 mdr gamle.

Mvh Camilla
--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 16-06-03 07:55

Jernladyen wrote:

> Nu vi er ved killinger, hvor store er det så de skal være, inden de
> bliver steriliseret/kastr.?? Man behøver ikke vente, til den første
> løbetid er overstået mere, vel???

Nej.
Den nyeste forskning viser, at det tværtimod kan være en fordel at
kastrere katte så unge, som det er praktisk muligt, fordi de så kommer
sig lettere over operationen og narkosen.

> Jeg synes, vores lille han på 3 mdr.
> er begyndt at "lege" på en temmelig sigende måde. Der er formodentlig
> Siameser i dem, men jeg ved ikke, om det betyder noget???

Jo, det betyder, at han netop er disponeret for at blive kønsmoden
forholdsvis tidligt.

Niels Peter