Overophedet AMD 2800+
Fra : Gork

Dato : 14-06-03 19:10

Jeg har lige fået systemet op og køre.A7N8X Deluxe og
Barton 2800+ nu er problemet bare at den bliver meget varm ca 90celtius før
systemet lukker ned. jeg har prøvet med min gamle 1800+ den bliver lige så
varm. jeg har smurt kølepasta på processor men kun på kernen. skal der
smøres kølepasta ud over hele chippen? min cpu-køler hedder Silent Viking 2
og på æsken står der den kan tage op til 2800+.

hvad kan jeg gøre for at afhjælpe det varmeproblem?

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-03 19:42

>Jeg har lige fået systemet op og køre.A7N8X Deluxe og
>Barton 2800+ nu er problemet bare at den bliver meget varm ca 90celtius før
>systemet lukker ned. jeg har prøvet med min gamle 1800+ den bliver lige så
Kunne lyde som om at undersiden på køleren ikke er helt nede på cpu
overfladen, check det engang.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Mogens

Dato : 14-06-03 20:27

On Sat, 14 Jun 2003 20:09:57 +0200, "Gork" <gork89@hotmail.com> wrote:

> [...]
>og på æsken står der den kan tage op til 2800+.
>
>hvad kan jeg gøre for at afhjælpe det varmeproblem?

Er der ordenligt airflow i kabinettet ?
Uden airflow kan selv den bedste køler ikke virke.
Hvis den bare cirkulerer den samme varme luft om
og om igen, så køler luften jo ikke.

Prøv at tage siden/toppen af kabinettet og se om
det hjælper.

mvh Mogens

Fra : Bachelor®

Dato : 14-06-03 20:37

"Mogens" <nospam@123456789.portalen.no> skrev i en meddelelse news:kktmevg3bhdkhnp0dev9e518bcmu9mtqb2@4ax.com...
> [...]

NEJ, pastaen er ikke kølende i sig selv, men kun ledende for varmen.
Det er forhåbentlig kun den midterste del af din CPU der rører køleren,
det skal det i hvert fald kun være og til gengæld fast ! Du skal også kun
lige nøjagtig bruge så meget varmeledene pasta at det i princippet kun
udfylder evt. hulrum mellem køleprofil og processor. Dvs. at køleprofil og
processor har direkte kontakt min. i et punkt.

Fra : LC

Dato : 14-06-03 20:49

Du har vel ikke drejet din køler en halv omgang så den hviler på soklen

Fra : Gork

Dato : 15-06-03 12:12

> Du har vel ikke drejet din køler en halv omgang så den hviler på soklen.

Du ved nogle ting...
ja det hjalp en hel del at vende køleren rigtigt...
soklen er drejet 1/4 omgang på mit nye A7N8x i forhold til mit gamle A7v333.
Det forvirer lidt....

Takker for hjælpen.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 15-06-03 14:05

On Sun, 15 Jun 2003 13:11:47 +0200, Gork <gork89@hotmail.com> wrote:

> [...]
> ja det hjalp en hel del at vende køleren rigtigt...
> soklen er drejet 1/4 omgang på mit nye A7N8x i forhold til mit gamle

Hej
Du er en heldig mand. At du ikke har ødelagt den cpu er utroligt. Det er
ellers den måde de fleste knækker hjørnerne af deres skrøbelige AMD cpu.
/Thomas

Fra : LC

Dato : 15-06-03 17:37

Np Heldig nok den virker :))