se min nye hjemmeside
Fra : Smølfen

Dato : 14-06-03 18:56

Hej dette er mit første forsøg på at lave en hjemmeside så vær lige lidt
rolig med kritikken. kig under akvarie
www.jeslynggaard.dk

---

Fra : Bobbleboy Hansen

Dato : 14-06-03 21:10

Lige et lille forslag for mange kilobyte på dine foto, det er ikke
nødvendigt med så mange kilobytes på så lille nogle fotos.

Giv dem en tur i photoshop, en 20/30 kilo per. foto skulle være nok, husk at
ikke alle har en lige hurtig internet forbindelse.

Med venlig hilsen

André S Hansen

Fra : Bobbleboy Hansen

Dato : 14-06-03 21:15

Din bøsøgstæller virker heller ikke

http://www.jeslynggaard.dk/_vti_bin/fpcount.exe/C:/Dokumenter/Mine%20Websted
er/

Ser ud som om du linker til noget på din harddisk, så den virker nok kun
hjemme hos dig ? !!!

Venlig kritik

André Hansen

Fra : khg_REMOVE_THIS_@mai~

Dato : 14-06-03 22:46

Hej Jes,

ikke noget kritik - bare lidt oplysning.
Din L226/LDA026/"Iquitos tiger pleco" er ikke det, som du tror den er.
Det er tværtimod en L066/"king tiger" - en Hypancistrus og ikke en Panaqolus -
og dermed spiser den meget begrænset mængder af alger og trærødder (så godt som
ikke noget).

Endvidere ligner din Gibbeceps istedet en eller anden form for Liposarcus.

-Klaus

Fra : Smølfen

Dato : 15-06-03 06:57

Hm.. Ja det har du da fuldstændig ret i at den jeg troede var en LDA026,
mere ligner en L066, men hvis du kigger på hannen der skal have de tjavser
på finnerne så har mine det ikke, og paret er købt som LDA026, men det kan
jo værre at det er 2 hunner, den ene er mere hvid og sort(den jeg tror er
hunnen), hvor den anden er mere grå og sort (den jeg tror er hannen).

http://www.planetcatfish.com/ilibrary/loricari/hypancis/174_f.htm

Ang min gibbiceps, har jeg desværre ikke fået taget nogle ordenlige billeder
af den, men den er købt som det der hedder "Brun Gibbiceps" den var ca 10
Kr. dyrer end den normale gibbiceps, hvorfor ved jeg ikke. Den var på
størrelse med en 5 KR. da jeg købte den for ca 1½ år siden og nu er den lige
omkring 35 Cm, ham jeg købte den af sagde at, den jo blev stor ca 70 Cm, og
han har selv en gående på 56 Cm.( det kunne jo også være at jeg er blevet
snydt og det er en pelecostimus hifinn) men synes den ligner en gibiceps

http://www.planetcatfish.com/ilibrary/loricari/glyptope/148_f.htm

Men kom endelig med mere information, man er jo født for at blive klogere.

Mange tak for informationen den er taget til efterretning

---

Fra : khg_REMOVE_THIS_@mai~

Dato : 15-06-03 11:12

<snip>
>hvis du kigger på hannen der skal have de tjavser på finnerne så har
>mine det ikke,

Der er forskel på fisk... Og det er ikke sikkert, at knopperne på
brystfinnerne af din han udvikler sig til lange tjavser. Men
knopperne bliver dog større og mere markant på hannens større og
kraftigere brystfinner end de gør på hunnens lidt mindre og mere
spinkle brystfinner, som også gerne ligger mere ind til den lidt
bredere bug.

<snip>
>men det kan jo værre at det er 2 hunner, den ene er mere hvid og
>sort(den jeg tror er hunnen), hvor den anden er mere grå og sort
>(den jeg tror er hannen).

Hannerne af L066 er normalvis mere mørke end hunnerne. Hannerne
får normalvis også mere "overskæg/moustache" end hunnerne, men
det er nu ikke et sikkert tegn, da nogle hunner også kan få lidt
"overskæg".

-Klaus

Fra : Rapper

Dato : 15-06-03 16:39

> [...]
> snydt og det er en pelecostimus hifinn) men synes den ligner en gibiceps

Argh, snyd Hvorfor har jeg ikke et stort akvarie så jeg kunne få en
velvoksen Plecostomus (som jeg synes at din ligner mest)?
Højeste jeg har opnået var ca. en 15 cm Plecostomus, men det var så også i
et 63 liters :)

Har to gående i et 128 l cichlideakvarie, men har lidt svært ved at få dem
fedet op da Cichliderne ret ofte også er interesserede i deres bundfoder. Du
skriver at du fodrer din malle med JBL NOVO PlecoChips. Er det noget der kan
bruges til maller i ~8 centimeters størrelsesorden? Og er de salatblade du
bruger bare normal Iceberg fra Brugsen eller hur?

Du må da iøvrigt have mere end det ene akvarie du skriver om på siden?

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619

Fra : Smølfen

Dato : 15-06-03 22:07

Ja jeg har 4 akvarier stående rundt omkring i huset.

Ja det er normale iceberg fra brugsen jeg lige skolder før jeg sætter dem på
en clips der synker til bunden.

Ja man kan sagtens bruge JBL NOVO PlecoChips til maller i den størrelse. gør
dem våde og sæt dem på akvarie glasset, eller lade dem synke til bunden, jeg
giver dem også til mine guld xenoncara unger og de er ikke meget over 2 Cm.
men hvis du synes de er for dyre Ca 200.- for 1 litter 510 G så køb tetra
minni

---

Fra : Rapper

Dato : 16-06-03 11:42

> Ja jeg har 4 akvarier stående rundt omkring i huset.

Så fiks da noget info og billeder på siden :)

> Ja det er normale iceberg fra brugsen jeg lige skolder før jeg sætter dem

> en clips der synker til bunden.

Oki. Det må prøves

> [...]
Cm.
> men hvis du synes de er for dyre Ca 200.- for 1 litter 510 G så køb tetra

Har prøvet TetraTabimin (hvis det er det du mener). Fungerede også
udemærket. Har dog kun nogle Vita bundfisketabletter nu, som dog ikke er den
vilde succes. En liter mallepiller? Det er godt nok også lidt meget, har kun
tre af slagsen, så jeg tror bare at jeg køber 250 ml hos ZooCity.

Takker.

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619