Hjælp!!! er min CPU død
Fra : Mette

Dato : 14-06-03 17:31

Hej ...

Jeg har lige købt et nyt bundkort til min søn,
Soltek: SL-85DRV5
med en "gammel" celeron 1,7 Ghz cup
256 mb ddr 2100 ram
GF2 Grafik

Men når jeg starter den tænder min skærm ikke ..
Køleren køre ..
Der er ingen liv i tasteturet (ingen blink)

Jeg har prøvet at skifte grafikkortet, pille hd + cd-rom drevet ud, men det
er ikke det ....

Er her ikke en der kan hjælpe mig ??
På forhånd tak

Mette

Fra : Mogens

Dato : 14-06-03 17:32

On Sat, 14 Jun 2003 18:30:50 +0200, "Mette" <MBH-remove-@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>Der er ingen liv i tasteturet (ingen blink)
>
>Jeg har prøvet at skifte grafikkortet, pille hd + cd-rom drevet ud, men det

Vender floppykablet rigtigt ? Lyser lampen på floppydrevet,
så vender der forkert.

Kommer der slet ingen bip fra maskinen når du tænder ?

mvh Mogens

Fra : Mette

Dato : 14-06-03 17:43

"Mogens" <nospam@123456789.portalen.no> skrev i en meddelelse

> Vender floppykablet rigtigt ? Lyser lampen på floppydrevet,
> så vender der forkert.
>
> Kommer der slet ingen bip fra maskinen når du tænder ?
>
> mvh Mogens

Jeg har lige taget floppykablet ud ...men ingen liv ...
og der kommer ingen bip fra den ...

På skærmen står der
Self test
check your Pc
and signal cable
Monitor is working

Mette

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 14-06-03 22:31

Mette wrote:
> Er her ikke en der kan hjælpe mig ??

Hvad sker der hvis kun CPU og RAM + højtaler er forbundet til boardet?
Nogen beeps?

Prøv med en anden PSU og tjek også hos Soltek om der evt. er kendte
problemer, og fx. en BIOS opdatering der er nødvendig. Du kan også prøve
og forsøge at finde en der har mulighed for at teste CPU'en, eller
alternativt motherboardet - det kan jo også være defekt.

Mvh

Bruno

PS. Det skærmen skriver er fordi den ikke modtager noget billedsignal,
men nok kan mærke der er en PC forbundet (Det sidste er lidt forskelligt
fra skærm til skærm).

Fra : Mette

Dato : 15-06-03 14:48

Prøblemet er løst ...
takker for hjælpen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 15-06-03 15:13

In article <3eec790d$0$24689$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Mette wrote:
> Prøblemet er løst ...
> takker for hjælpen

For en god ordens skyld. Hvad var problemet (så kan andre også få
glæde af løseningen)

Thomas, Vanløse

Fra : Mette

Dato : 15-06-03 16:05