Opera og <DIV>
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 29-03-01 22:36

Hejsa.

Er der nogen der ved hvorfor alt der står imellem
<DIV STYLE="text-align:center">tekst</DIV>
ikke bliver centreret i Opera ??
Eller er det mig der "geder" i det ?

Med venlig hilsen
Jesper L. Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-03-01 23:17

Thu, 29 Mar 2001 23:35:32 +0200, skrev Jesper L Hansen
<lismoes@mail.dk>:

>Er der nogen der ved hvorfor alt der står imellem
><DIV STYLE="text-align:center">tekst</DIV>
>ikke bliver centreret i Opera ??

Det gør det da for mig.

>Eller er det mig der "geder" i det ?

Fejlen må ligge et andet sted.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 29-03-01 23:26

On Fri, 30 Mar 2001 00:16:31 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Det gør det da for mig.

Hvad går der mon så galt på denne side ?
http://www.venstre-odense.dk/hmenu.htm

>Fejlen må ligge et andet sted.

Tjaa - et eller andet er der galt.

Med venlig hilsen
Jesper L. Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-03-01 03:36

Fri, 30 Mar 2001 00:25:33 +0200, skrev Jesper L Hansen
<lismoes@mail.dk>:

>Hvad går der mon så galt på denne side ?

Jeg vil også regne med at det løses på den måde, som Thomas har
skrevet.

Du har ikke sat baggrundsfarven til hvid på siden, gør det, ellers ser
det grimt ud for dem, som ikke har deres baggrundsfarve default som
hvid i deres browser.

Du har kun gjort det på tabellerne.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 30-03-01 08:41

On Fri, 30 Mar 2001 04:36:25 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Du har ikke sat baggrundsfarven til hvid på siden, gør det, ellers ser
>det grimt ud for dem, som ikke har deres baggrundsfarve default som
>hvid i deres browser.

Det har du ret i Knud, det er hermed rettet, men den ignorerer stadig
Thamas' forslag:

margin-left:auto;
margin-right: auto;

som jeg har sat ind i <BODY> i css filen, men det er nok ikke der den
skal stå.

Med venlig hilsen
Jesper L. Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-03-01 09:36

Fri, 30 Mar 2001 09:41:22 +0200, skrev Jesper L Hansen
<lismoes@mail.dk>:

>som jeg har sat ind i <BODY> i css filen, men det er nok ikke der den
>skal stå.

Prøv med inline style på dokumentet og start og slut med en <div>
øverst og nederst.

< div style=" margin-left: auto; margin-right: auto>
resten af indholdet

med venlig hilsen
Knud

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 30-03-01 10:32

On Fri, 30 Mar 2001 10:36:03 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Prøv med inline style på dokumentet og start og slut med en <div>
>øverst og nederst.

Det hjalp sq heller ikke - mærkeligt.
Det er det samme i Netscape (der kæmper jeg også med en javascript
fejl).

Tak for hjælpen alligevel...

Ærgeligt men sandt. Ting er nemmere at få til et fungere i MSIE.

Med venlig hilsen
Jesper L. Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-03-01 12:05

Fri, 30 Mar 2001 11:31:41 +0200, skrev Jesper L Hansen
<lismoes@mail.dk>:

>Ærgeligt men sandt. Ting er nemmere at få til et fungere i MSIE.

Jeg ville springe op ned på, om det evt. bliver frarådet i HTML 4.01
og smide det hele ind i en <div align="center">.

Det skulle virke uden problemer.

Centrering har det med at drille i CSS, en god gammeldags <center> var
nemmere at have med at gøre .

med venlig hilsen
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-03-01 11:23

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> < div style=" margin-left: auto; margin-right: auto>
> resten af indholdet

Der er lidt forskel på de 2 browsere. IE5 forstår ikke auto i margin - og
Opera ignorerer text-align på <div> og flytter kun rundt på indholdet. Kan
løses med dette:

300px;background-color:#ffff00;text-align:left;margin-right:auto;margin-left
:auto">Indhold</div>

--
Allan

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 30-03-01 13:44

On Fri, 30 Mar 2001 12:22:54 +0200, "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>
wrote:

>300px;background-color:#ffff00;text-align:left;margin-right:auto;margin-left
>:auto">Indhold</div>

Ja nu hjælper det på det Har ikke lagt det ud endnu, men det
virker, tak til jer begge..

Med venlig hilsen
Jesper L. Hansen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-03-01 23:33

Jesper L Hansen <lismoes@mail.dk> writes:

> Hejsa.
>
> Er der nogen der ved hvorfor alt der står imellem
> <DIV STYLE="text-align:center">tekst</DIV>
> ikke bliver centreret i Opera ??
> Eller er det mig der "geder" i det ?

Div blokken bliver ikke centreret, og det skal den heller
ikke. Derimod bliver indholdet centreret. Det gør det i min udgave.

Hvis du vil centrere div-blokken skal du sætte venstre og højre margin
til "auto"

margin-left:auto;
margin-right: auto;