Ikke-klumpende kattegrus.
Fra : Heidi Bojsen

Dato : 14-06-03 16:20

Hej!!

Efter vi også har fået Tox inde for dørene må jeg erkende af en blanding af
det billige grus fra Netto og Fakta ikke længere dur. Kattebakken skal
skiftes alt for tit, og så løber det også op.
Så har endelig fået omvendt manden til at det her ikke dur. Har nu prøvet at
købe en Fresh 'n Easy hos Avifauna idag, så må vi se hvor længe den pose
holder.
Men kan i anbefalde noget kattegrus der ikke klumper da vores kattebakke
står på badeværelset?

Knus
Heidi (Mitzy og Tox der har været ude og undersøge de der underlig ting
i deres kattebakke)

Fra : Jernladyen

Dato : 14-06-03 18:39

"Heidi Bojsen" skrev d. 14-06-03 16:20 dette indlæg :
> [...]
ting
> i deres kattebakke)
>
> Ja, det vi bruger tilvores 4 indekatte er godt. Det suger meget, og
det lugter ikke, før det er "slidt helt op". Desværre er vi løbet tør,
men hvis du kan vente til i morgen, kan jeg fortælle dig, hvad det
hedder. Vi køber den i vores lokale supermarked (Fog). Posen er rød med
en kat på. Leret er rødbrunt ler. Det koster ca. 13 - 15 kr. for en pose
med 5 eller 8 liter.

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne Schilling

Dato : 14-06-03 19:39

Hej Heidi

står på badeværelset?

Hvorfor må det ikke klumpe, når bakken står på toilettet??

AnneS.

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 14-06-03 20:20

"Anne Schilling" <Schilling@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Heidi

> står på badeværelset?
>
> Hvorfor må det ikke klumpe, når bakken står på toilettet??
>
> AnneS.

Fordi vi tror at det begynder at klumpe af alt det fugt på et badeværelse.
Den står lige ved siden af vores badekar.

Knus
Heidi

Fra : Kate

Dato : 14-06-03 21:20

"Heidi Bojsen" <Heidi.Bojsen(nospam)@tdcadsl.dk> wrote in

> Fordi vi tror at det begynder at klumpe af alt det fugt på et
> badeværelse. Den står lige ved siden af vores badekar.

Jeg bruger klumpende grus i mine kattebaker, tre styks, der alle står i
badeværelset tæt på brusekabinen. Det opfatter jeg ikke som noget
problem, dog fejer jeg ca. 1 milliard gange om dagen, mere eller mindre
men det formoder jeg at jeg også ville gøre selvom jeg brugte ikke-
klumpende grus.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-06-03 10:11

"Heidi Bojsen" <Heidi.Bojsen(nospam)@tdcadsl.dk> wrote in message

> Fordi vi tror at det begynder at klumpe af alt det fugt på et badeværelse.
> Den står lige ved siden af vores badekar.

har i åbne eller lukkede bakker`??

jeg har altid haft mine (lukkede)kattebakker stående to steder i huset... en
på badeværelset og en ude i huset... i den gamle lejlighed stod bakken endda
så stragtegisk dårligt at vandet konsekvent sprøjtede ind i bakken når vi
var i bad.....
vi har dog aldrig haft problemer med at gruset klumper sammen ved overflade
fugt, og heller ikke ved at der ryger enkelte dråber derned fra tid til
anden.....
vi bruger normalt Biocat.....

jeg synes da i skal prøve noget klumpende kattegrus og se for selvsyn om det
klumper sammen ;)
mit bud er at det gør det ikke*G*

--
Knus Sabina
*der er flyttet og ENDELIG har fået lindapigen hjem fra kærlighedsferie og

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 15-06-03 11:02

Hej!!

Vi har en åbne kattebakke!
Men vi vel da så prøve at købe noget klumpende kattegrus.

Knus
Heidi

Fra : Kate

Dato : 15-06-03 20:41

> Vi har en åbne kattebakke!

Mine bakker har også været åbne indtil for ca. 1 måned siden hvor jeg
fik en overdækket forærende. Nu har jeg lige købt nr. 3 lukkede som jeg
tager i brug når gruset i den sidste åbne skal skiftes alligevel. Jeg
har aldrig haft problemer med at gruset klumpede i utide.

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 14-06-03 19:50

Hejsa!

Her i huset bruger vi "naturstrø".
Det er nogle små sammen pakkede savsmulds piller, som smuldrer når kattene
tisser i det.

Det er rigtig godt til at tage lugten (måske ikke hvis man har en fertil
hankat?!) og vi bruger det både til kattene & vores smådyr.

Mine forældre har Kattepension, og der bruger de det også, uden nogle
lugtgener

"Gruset" kan bla. købes i Føtex.

/Mette

PS. Anne: Mit gæt er at det er fordi klumpende kattegrus tilstopper
toilettet.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-06-03 20:59

Hvad koster det?? jeg giver 55.- for 16 kg hos Statoil der skaffer
brændselspiller (også sammenpresset savsmuld) hjem til mig. Det kan også
tage lugten fra i hvert fald nogle fertile hanner.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Tanja Petersen

Dato : 15-06-03 07:38

Hej Nina

Jeg var lige inde og se hvor du kom fra i landet. Hvis du kigger inde på
denne hjemmeside, så handler han med træpiller, og det er til en helt anden
pris, miljøstrø må jo næsten være det samme ikk !!! hans hjemmeside er:
www.lars-meldgaard.dk

Der kan man købe poser a´25 kg til 40 Kr.

jeg sender lige prislisten til dig privat, da den ikke ved tage billeder i
mailen her.

Hilsen
Tanja

Fra : Linda

Dato : 15-06-03 08:48

Hejsa
Jeg ville bare lige sige, at jeg har prøvet noget kattegrus fra Superbest
( en grøn pose ) det er ligesom savsmuld,
og det er rigtig godt, og tager lugten.

Knus Linda