3310 sender tomme sms'er!!
Fra : Martin San.

Dato : 14-06-03 12:40

Hejsa

Når jeg sender sms'er på min Nokia 3310, så sender den nogle gange tomme
sms'er. Dvs at jeg skriver en sms og telefonen viser, at den er blevet sendt
men modtageren får kun en sms uden indhold (tom). Det er meget sjældent at
det sker, men alligevel irriterende. Engang imellem står der "STOP" på
displayet når jeg forsøger at sende en sms - og dernæst skriver den
"beskeden kunne ikke sendes". Efter 6-7 forsøg bliver den afsendt. Hvad kan
det skyldes?

MVH Martin
Telmore abonnement

Fra : DirectX

Dato : 14-06-03 12:49

Hejsa Martin

Hvilken software version ligger der i din telefon ?
du kan tjekke ved at skrive *#0000# ( Stjerne Firkant 0000 Firkant )

Mvh
C@ss

Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-06-03 13:44

> [...]

> displayet når jeg forsøger at sende en sms - og dernæst skriver den
> "beskeden kunne ikke sendes". Efter 6-7 forsøg bliver den afsendt. Hvad kan

Kunne det skyldes at de pågældende tomme sms'er starter med et specielt tegn?
Jeg husker ikke lige hvilket tegn, men der var på et tidspunkt noget her i
gruppen med, at hvis en sms begynder med et bestemt tegn, så forbliver den tom.

Claus

Fra : DonE

Dato : 14-06-03 14:23

Claus E Beyer skrev noget i stil med det her:

> [...]
> specielt tegn? Jeg husker ikke lige hvilket tegn, men der var på et
> tidspunkt noget her i gruppen med, at hvis en sms begynder med et

Det er hvis du starter med et * tegn
sendes der tomme sms'er.

--

Venligst DonE
[Der findes ingen dumme spørgsmål,

Fra : Martin San.

Dato : 14-06-03 14:44

"DonE" <don_e@net.INVALID> skrev i en meddelelse

> Det er hvis du starter med et * tegn
> sendes der tomme sms'er.

Bingo! Tak Claus og DonE. Jeg startede sms'en med at skrive *lol*... det
forklarer jo alt *GG* (ups, der var stjernerne igen!!)
Softwaren er forresten v05.13 (11-01-02). Er der nogen fordel i at opdatere
det?? Jeg har ikke sat mig så meget ind i det...

MVH Martin