Johnny Cash og Mark Knopfler
Fra : Peter Kaas

Dato : 14-06-03 11:27

Jeg sad lige og funderede lidt over om Johnny Cash og Mark Knopfler
nogensinde har arbejdet sammen? Jeg har ikke hørt om det, men det kunne jo
være... Det kunne ellers være fedt!

Mvh
Peter
peter_kaas@mail.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-06-03 11:47

Peter Kaas wrote:
> Jeg sad lige og funderede lidt over om Johnny Cash og Mark Knopfler
> nogensinde har arbejdet sammen? Jeg har ikke hørt om det, men det kunne jo
> være... Det kunne ellers være fedt!

Det kunne være rigtigt fedt!

/David

Fra : Leon Jessen

Dato : 14-06-03 12:27

"Peter Kaas" <peter_kaas@mail.dk> skrev:
> Jeg sad lige og funderede lidt over om Johnny Cash og Mark Knopfler
> nogensinde har arbejdet sammen? Jeg har ikke hørt om det, men det kunne jo
> være... Det kunne ellers være fedt!

Ikke så vidt jeg ved, men Knopfler har lavet noget med Chet atkins:
http://www.gdc.dk:8000/visprodukt.aml?sku=54918

--
Mvh. Leon
Mail: email (at) leonjessen (dot) dk

Fra : Peter Kaas

Dato : 14-06-03 13:07

"Leon Jessen" <se_min@signatur.ok> wrote in message

> Ikke så vidt jeg ved, men Knopfler har lavet noget med Chet atkins:
> http://www.gdc.dk:8000/visprodukt.aml?sku=54918´

Det ved jeg. Som ægte Mark Knopfler-fan så har jeg skam også dén. Jeg er
bare kommet til at tænke på hvordan et Cash-Knopfler-samarbejde ville lyde,
da jeg har lyttet til nogle af Cashs American recordings. Det er jo ganske
glimrende.

Mvh
Peter - som i øvrigt var temmelig skuffet over at Knopfler aflyste sin
koncert i Forum...

Fra : Sunnyboy

Dato : 14-06-03 14:15

Nix, det ville da blive noget værre noget. De har overhovedet intet til
fælles synes jeg, hverken tekst- eller musikmæssigt.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-06-03 17:15

Sunnyboy <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bcf73k$j1l$1@sunsite.dk...
> Nix, det ville da blive noget værre noget. De har overhovedet intet til
> fælles synes jeg, hverken tekst- eller musikmæssigt.

__________

Tja, man har jo prøvet noget lignende tidligere, med et forrygende
knaldhamrende resultat over hele verden. Det gav verdenshit af dimensioner.
Jeg tænker på Jerrys datter; Linda Gail Lewis som sang sammen med en sanger
som hedder Van Morrison.
Nu er Van Morrison nok ikke så kendt. Jeg havde aldrig hørt om ham før
Linda fik ham hevet med i det kæmpemæssige verdenshit, som de fik sammen.
Og han synger rigtigt godt og blødt. Behagelig afslappende musik. Det er
så`n lidt hen i det bløde cremede rock`n`roll-ede. Så det er jo helt fint.
En af verdens mest kendte sangere indenfor traditionelt country og så en
rock´n´roll-sanger. Hvordan kan det blive bedre?
Der er vist ikke mange i hele verden som ikke sang med på "Lets talk
about it" i år 2000. Dejlig country med rock´n´roll-strofer. Klaver,
saxofoner og steelguitarer. Huuuuuha hvor det var noget som kunne få de små
fimrehår i næsen til at vibrere. Jeg vil faktisk kan det verdenshit for
årtiets bedste udenlandske hit.

Så Dire Streets og Marks Kartofler. Det kunne man da godt prøve.

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 14-06-03 18:42

In article <3eeb49aa$0$5139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...
> En af verdens mest kendte sangere indenfor traditionelt country og så en
> rock´n´roll-sanger. Hvordan kan det blive bedre?

Ved at fjerne country sangerinden.

/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Lars Frandsen

Dato : 14-06-03 19:15

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> troll'ede i en meddelelse

<snip>
> Tja, man har jo prøvet noget lignende tidligere, med et forrygende
> knaldhamrende resultat over hele verden. Det gav verdenshit af
dimensioner.
> Jeg tænker på Jerrys datter; Linda Gail Lewis

Øhhh, hvem?

> som sang sammen med en sanger
> som hedder Van Morrison.
> Nu er Van Morrison nok ikke så kendt.

Den lader vi lige stå lidt
--
Mvh. Lars Frandsen, Bramming
http://home.tiscali.dk/larsfr/

Fra : Pia.H.

Dato : 14-06-03 20:17

> [...]
> årtiets bedste udenlandske hit.
>
> Så Dire Streets og Marks Kartofler. Det kunne man da godt prøve.

Er det alvorligt ment, at du ikke kender Van Morrison og at du
mener han ikke er kendt.

Pia

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-06-03 21:15

Pia.H. <pia.h@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eeb754b$0$13029$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Er det alvorligt ment, at du ikke kender Van Morrison og at du
> mener han ikke er kendt.
>
> Pia
________

Jeg havde i hvert fald aldrig hørt om ham før jeg opdagede at Linda Gail
Lewis havde yaget ham med på sin cd. Jeg har dog fundet ud af at han synger
og spiller godt. I den glade fornøjelige traditionelle rock´n´roll-stil.
Ingen næsering der.

At jeg ikke kendte ham har at gøre med at han faktisk aldrig spilles på "de
brede folkelige lokalradioer".
Jeg har f.eks. aldrig hørt ham på nordjyllands dominerende slagermusikradio
"Radio Nibenitten/Midtfjord Radio". Og hvis radioerne ikke spiller ham, er
det jo ikke nemt at kende ham. Van Morrison hørte jeg på P4.

Hilsen Åge

Fra : Leon Jessen

Dato : 14-06-03 20:49

"Åge Halldorsson" skrev:
> Nu er Van Morrison nok ikke så kendt. Jeg havde aldrig hørt om ham før

Van the Man? Beklager Åge, men denne gang... Helt ærligt, Van the Man

Fra : Peter G

Dato : 15-06-03 21:24

Leon Jessen skrev:

> Van the Man? Beklager Åge, men denne gang... Helt ærligt, Van the Man

Lad os tage en tur rundt om kælenavnene:

Bird?
Slowhand?
Godfather Of Soul?
King Of Pop?
The Lady?

Hvad har vi ellers?

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-06-03 22:06

Peter G wrote:

> Lad os tage en tur rundt om kælenavnene:
>
> Bird?
> Slowhand?
> Godfather Of Soul?
> King Of Pop?
> The Lady?

Hvem er den sidste?

Men ellers er der:

The Boss og The King.

/David

Fra : Sunnyboy

Dato : 15-06-03 23:11

> Men ellers er der:

Jimi-drengen
The Pope of Rock'n'Roll
Thin White Duke

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-06-03 05:26

Sunnyboy wrote:

> Thin White Duke

Åh, hvordan kan jeg glemme ham... En af mine yndlinge.

/David

Fra : Peter G

Dato : 16-06-03 07:58

Sunnyboy skrev:

> The Pope of Rock'n'Roll

Som er?

Fra : Sunnyboy

Dato : 16-06-03 12:39

> Som er?

His holy Bobness

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-06-03 20:07

Sunnyboy <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bcka8r$su3$1@sunsite.dk...

> His holy Bobness
_____

Hvem er det ?

Hilsen Åge

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-06-03 20:39

Åge Halldorsson wrote:
> Sunnyboy <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:bcka8r$su3$1@sunsite.dk...

> _____
>
> Hvem er det ?

Altså Åge, nu er du jo dum.

Det er naturligvis The Pope of Rock'n'Roll

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-06-03 06:04

Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bcl6cu$bkk$1@news.cybercity.dk...

> Altså Åge, nu er du jo dum.
_____

Nej jeg er ej. Nå. Du kan bare selv være dum, ja du kan så. Dumme Robot

Det jeg mente var selvfølgelig hvad de er kendt for. Hvilke slagere
(skråstreg) hits har de lavet?.

Jeg har aldrig hørt om dem.

Hilsen Åge

Fra : -V-

Dato : 15-06-03 23:44

"Peter G" <PeterG@despammed.com> wrote:
> Lad os tage en tur rundt om kælenavnene:
>
> Bird?
> Slowhand?
> Godfather Of Soul?
> King Of Pop?
> The Lady?
>

> Hvad har vi ellers?

The Toxic Twins
Prince of (fukkin') Darkness
The Glimmer Twins

-V-

Fra : Leon Jessen

Dato : 16-06-03 06:59

"-V-" skrev:

> Prince of (fukkin') Darkness

Han er i hvertfald herlig! SHAAAAROOOOON

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-06-03 20:06

Peter G <PeterG@despammed.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bcip8j.3vvlsff.1@PetersmaerkeligeFQDN.invalid...

> Lad os tage en tur rundt om kælenavnene:
>
> Bird?
> Slowhand?
> Godfather Of Soul?
> King Of Pop?
> The Lady?
______________

Hvem er de ???

Kender kun "The king": Elvis Presley

Hilsen Åge

Fra : Peter Kaas

Dato : 14-06-03 23:09

> Så Dire Streets og Marks Kartofler. Det kunne man da godt prøve.

Mark Knopfler /er/ en del af Dire /Straits/ - så det har man jo ligesom
hørt!
Og hvad har det så at gøre med den mystiske Van Morrison-Linda Gail
Lewis-konstellation?!?

Mvh
Peter

Fra : Peter Kaas

Dato : 14-06-03 23:07

> Nix, det ville da blive noget værre noget. De har overhovedet intet til
> fælles synes jeg, hverken tekst- eller musikmæssigt.

Det ved jeg nu ikke rigtig. Cash spiller country (med en vis ironisk
distance) og Mark Knopfler driver mere og mere henimod country. Jeg kom på
ideen da jeg hørte Cashs "Unchained" hvor han har Tom Petty and the
Heartbreakers som backup-band. Tom Pettys musik minder imo en hel del om
Mark Knopfler.
Der er også et indirekte link mellem Cash og Knopfler. Cash har arbejdet
sammen med Bob Dylan og Knopfler har bekendt været guitarist for Dylan på
mindst to albums...

Mvh
Peter

Fra : Carl Drud

Dato : 14-06-03 20:24

Pia.H. <pia.h@sol.dk> wrote:

> Er det alvorligt ment, at du ikke kender Van Morrison og at du
> mener han ikke er kendt.

Tjah, engang underskrev han sig "blues eksperten", men vidste ikke hvem
B.B. King er.

--
Carl

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-06-03 17:11

"Peter Kaas" <peter_kaas@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg sad lige og funderede lidt over om Johnny Cash og Mark Knopfler
> nogensinde har arbejdet sammen? Jeg har ikke hørt om det, men det kunne jo
> [...]
Hej Peter

Nej mig bekendt har de ikke lavet noget sammen, og da Johnny Cash jo døde
for nyligt, så kommer de altså heller ikke til det. På forhånd ville jeg da
også syntes, at det måtte være en underlig blanding, hvilket jeg også syntes
da Mark Knopfler skulle lave pladen med Chet Atkins. Men jeg må da
indrømme, at jeg blev overrasket. Den blev bedre end forventet.

M.V.H....Benny..

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 15-06-03 17:30

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message
> Nej mig bekendt har de ikke lavet noget sammen, og da Johnny Cash jo døde
> for nyligt, så kommer de altså heller ikke til det.

Cash, død? Er du sikker på, at du ikke forveksler ham med hans kone June
Carter Cash, som døde i marts? Han har været tæt på at dø, men SVJV lever
han stadig - og har da også udgivet en ny cd i år.

/Nikolaj

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-06-03 13:53

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Carter Cash, som døde i marts? Han har været tæt på at dø, men SVJV lever
> han stadig - og har da også udgivet en ny cd i år.

Tja der kommer stadig nye CD'er med Jim Reeves, og han døde så vidt jeg
husker i 1963...

Det er da muligt at Johnny Cash stadig lever, men det er da ikke længe
siden, jeg mener indenfor en ca 1 måned, at Danmarks radio fortalte, at han
var død af lungebetændelse, på et eller andet hospital. Så hvis Danmarks
radio vrøvlede, så gør jeg det også.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mads TJ

Dato : 16-06-03 14:15

> [...]
han
> var død af lungebetændelse, på et eller andet hospital. Så hvis Danmarks

det ser vist ikke ud til, at DR vrøvler.... måske blot dig, der hørte lidt
galt... ....

www.johnnycash.com står der i hvert fald intet om mesterens afgang....
derimod er der en tributeside,
http://www.johnnycash.com/june/tribute.html, til hans kone, som døde d. 15.
maj i år... altså for lidt over en måned side...

/mads

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-03 17:12

"Mads TJ" <qwer1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
15.
> maj i år... altså for lidt over en måned side...

Hej Mads

Jeg vil da ikke sige, at det er umuligt, men vi var da i givet fald to, som
så skulle have misforstået det. Men jeg håber da du har ret. Jeg ved godt
at siden intet nævner, jeg var fluks ovre at kigge, da tvivlen blev sået,
så lad os håbe at vi har misforstået, eller speakeren har sagt noget vrøvl.

M.V.H.....Benny..

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-06-03 17:45

Benny Mortensen wrote:
> Hej Peter
>
> Nej mig bekendt har de ikke lavet noget sammen, og da Johnny Cash jo døde
> for nyligt,

Johnny Cash er sgu da ikke død??

/David

Fra : Carl Drud

Dato : 16-06-03 20:25

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> ______________
>
> Hvem er de ???

Bird = Charlie Parker
Slowhand = Eric Clapton
Godfather of soul = James Brown
King of Pop = Michael Jackson
The Lady = Billie Holiday AKA Lady Day ( formoder jeg)

> Kender kun "The king": Elvis Presley

King of the Blues = B.B. King

--
Carl

Fra : Leon Jessen

Dato : 16-06-03 20:41

"Carl Drud"
> King of the Blues = B.B. King

Aka. Blues Boy

Fra : Jonas Bille

Dato : 16-06-03 23:34

d. 16/06/03 21:25 skrev Carl Drud på carl.drud@myrealbox.com i artiklen
bcl5i6$kfagh$1@ID-74459.news.dfncis.de:

> Bird = Charlie Parker
> Slowhand = Eric Clapton
> Godfather of soul = James Brown
> King of Pop = Michael Jackson
> The Lady = Billie Holiday AKA Lady Day ( formoder jeg)

> King of the Blues = B.B. King

The Boss = Bruce Springsteen. Bare for at sige noget oppe i tiden?!?
King of Soul: Solomon Burke (så kan man være enig eller ej...)

hilsen Jonas