Optage spil som avi eller anden film forma~
Fra : Per R

Dato : 14-06-03 10:18

Hej !

er der en her der kender til et program der kan optage eks GTAVC mens man
spiller og gemme det i et filmformat og i givet fald hvad hedder sådanne et
program.

MVH Per R

Fra : kontakt@xmod.dk

Dato : 14-06-03 11:53

Modellen må være at tilslutte din konsol til din computer via SVHS eller
COMPOSITE VIDEO, og ha en standard grabber program på din PC og så dumpe det
på den måde. Hvis du har et grafikkort med video ind osv. så følger der
gerne et program med.

Felix
http://www.xmod.dk

Fra : Gismo

Dato : 14-06-03 12:29

<kontakt@xmod.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> på den måde. Hvis du har et grafikkort med video ind osv. så følger der

Tror han snakker om gta vc til pc da dette er en computer gruppe !

Gismo

Fra : Per R

Dato : 14-06-03 13:06

Da spillet er til pc bliver dette ikke nemt. Det jeg mener er man kan bruge
Print screen for at tage et billed som man så kan gemme det er lidt på samme
måde jeg gerne vil bare hvor det er som et film klip på et par minutter.

Fra : Gerner

Dato : 14-06-03 15:43

On Sat, 14 Jun 2003 14:06:10 +0200, "Per R" <eros@(fjern)mail.dk> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>måde jeg gerne vil bare hvor det er som et film klip på et par minutter.

Der findes en "dims" der kan tilsluttes pc'ens skærmport, som så hælder
monitorbilledet ud til både en monitor og et tv(videooptager)

Det er en "pc til tv converter". Den viser samme billede på begge skærme, men
der er vel en masse forskellige grafikkort med forskellige muligheder for "tv
out" som kunne gøre det samme. Jeg har kun haft grafikkort som udnytter OS
systemernes mulighed for tilslutning af flere skærme.

--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID

Fra : Simon Kamber

Dato : 14-06-03 18:00

On Sat, 14 Jun 2003 12:52:53 +0200, <kontakt@xmod.dk> wrote:

>Modellen må være at tilslutte din konsol til din computer..
Hvis det altså er konsolversionen af GTAVC

Fra : Tybalt

Dato : 14-06-03 16:58

> [...]
> spiller og gemme det i et filmformat og i givet fald hvad hedder sådanne

Du kan prøve at se, om du kan bruge dette app til noget:

http://www.fraps.com/

Go' fornøjelse,
henrik

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 15-06-03 00:41

"Tybalt" <fakemail@shutup.com> wrote in message

> "Per R" <eros@(fjern)mail.dk> wrote in message

> et

> Du kan prøve at se, om du kan bruge dette app til noget:
>
> http://www.fraps.com/

Det er ganske udemærket til det, man skal bare være opmærksom på at det kun
kan optage i 640x480, og det hakker en del hvis man optager mens man
spiller.
Filmene fylder rimelig meget i det raw format det bliver lagt i, men du kan
nemt redigere og konvereter det med
virtuadub http://www.virtualdub.com/.

Har selv lavet et par :
http://home.worldonline.dk/suckme/det_er_farligt_at_k0re_med_d0ren_aaben.avi
http://home.worldonline.dk/suckme/oookay.avi
http://home.worldonline.dk/xlarti/slam.avi
http://home.worldonline.dk/xlarti/blam.avi
http://home.worldonline.dk/xlarti/suckers.avi

:)

Andreas Jeppesen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 15-06-03 00:51

Andreas Jeppesen wrote:

Snip

> [...]
> Filmene fylder rimelig meget i det raw format det bliver lagt i, men
> du kan nemt redigere og konvereter det med

Grineren! Har jeg ret i at selvom det hakker imens man spiller, kommer
optagelsen ikke til at hakke? Altså, programmet optager alle "frames" i
spillet? Og det er ellers en hurtig forbindelse du har der...

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 15-06-03 02:25

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in message
> [...]
> optagelsen ikke til at hakke? Altså, programmet optager alle "frames" i
> spillet? Og det er ellers en hurtig forbindelse du har der...

Nej, den kører de fps som man sætter fraps til. Men da jeg spiller i
1600x1200 gør jeg det at jeg gemmer replay af det jeg gerne vil optage, også
går jeg ud af spillet, ind igen, skifter opløsning til 640x480. ( hvis nogen
kender en måde at skifte opløsning uden at quitte første, hører jeg gerne
herom) Så loader jeg så replayet og optager lortet.
Og gid det var min forbindelse du downede dem fra , men ak jeg tror at den
server står et eller andet sted hos Tiscali :)

Andreas Jeppesen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 15-06-03 10:55

Andreas Jeppesen wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in message

[Snip]

> Nej, den kører de fps som man sætter fraps til.

.....og hvis spillet hakker, kommer det ikke med på optagelsen?

> [...]
> 640x480. ( hvis nogen kender en måde at skifte opløsning uden at
> quitte første, hører jeg gerne herom) Så loader jeg så replayet og

Smart.

> Og gid det var min forbindelse du downede dem fra , men ak jeg tror
> at den server står et eller andet sted hos Tiscali :)

OK, det forklarer en del!

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Kasper Aae

Dato : 16-06-03 17:23

On Sat, 14 Jun 2003 11:17:45 +0200, "Per R" <eros@(fjern)mail.dk>
wrote:

> [...]
>spiller og gemme det i et filmformat og i givet fald hvad hedder sådanne et

Du kan prøve HyperCam:

http://www.hyperionics.com

--
Kasper