Stamnavn, hvor lang tid?
Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 13-06-03 21:59

Hej alle sammen

Nu har vi endelig fundet vores stamnavn, det har bestemt ikke været nemt,
men det blev rigtig flot, så det var tænketiden værd.
Så nu skal vi bare søge om det, men.... hvor lang tid går der før man hører
om det kan godkendes???

Det haster bare en lille smule, da vi har fundet vores kommende avlshun og
hun skulle meget gerne have stamnavnet med i hendes meget flotte navn.

Er der nogen der kan hjælpe????

Hilsen
Pia BJ

Fra : Pernille & Jesper

Dato : 13-06-03 22:01

Hej Pia,

det behøver ikke nødvendigvis tage så lang tid - jeg mener vores tog en
uge eller to, men vi fik også vores førsteprioritet. Der er noget om at
stambogsføreren holder ferie her på et tidspunkt, så pas lige på I ikke
render ind i den!

Held og lykke

/Pernille

Fra : Tournesol

Dato : 13-06-03 22:20

Hejsa

> Der er noget
> om at stambogsføreren holder ferie her på et tidspunkt, så pas lige
> på I ikke render ind i den!

Jo det er rigtig fra 16/6 til 4/7

Hilsen
Henriette.
--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 13-06-03 22:52

Hej Henriette

Hvordan pokker har du styr på hvornår de holder ferie... (SMIL), kan du så
ikke lige se i krystalkuglen om min ferie kommer til at holde?? Nej, spøg
til side, har du mon været i min profil???

Mange hilsner
Pia BJ

Fra : Tournesol

Dato : 14-06-03 07:37

Godmorgen Pia BJ

> Hvordan pokker har du styr på hvornår de holder ferie... (SMIL), kan
> du så ikke lige se i krystalkuglen om min ferie kommer til at holde??
> Nej, spøg til side, har du mon været i min profil???

Hihi det har været sendt ud på DF´s opdrætterliste derfor

jo jeg kigger ....... ej shit den gik ud igen spådom i denne om gang
>grin<

ja jeg var lige inde og kigge
Smukke katte

Hilsen Henriette.
--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 13-06-03 22:14

Hejsa

Nu spørger jeg jo nok dumt men du skriver I har fundet jeres kommende
avlshun og i derfor vil hun skal have stamnavnet, men hun får jo
opdrætterens stamnavn og ikke ejres, eller er det en killing I selv har
"lavet" ?

MVH
Gitte
www.sacala.dk - Norske Skovkatte killinger tilsalg

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 13-06-03 22:49

Hej Gitte (undskyld jeg sendte den privat til dig, der er for mange
knapper!!!!)

Det er da bestemt ikke dumt, jeg undrede mig også. Men hun kan få begge
vores navne fx. vores - hendes- opdrætters, er det mon til at forstå hvad
jeg mener, ellers prøver jeg igen. Det er hvad opdrætteren siger!!! Og det
tror vi da på!!!

Hilsen
Pia BJ

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 13-06-03 22:56

Hejsa

Okay ? det har jeg aldrig set eller hørt om før må jeg sige, men må sige jeg
intet kender til det da mine killinger altid kun hedder mit stamnavn

MVH
Gitte

Fra : Ann K

Dato : 13-06-03 23:06

Hejsa.
Camilla Scharffs ene aby hedder noget med *stamnavn*"anerdetikke" of
Camischa.... camischa er det stamnavn som Camilla opdrætter under - men
selvfølgelig har aby'en sin opdrætters stamnavn, blot med Camillas indføjet
i selvne navnet...
Hmm - giver det her mening???

Mvh Ann

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 13-06-03 23:06

Hej Ann

Lige præcis, det var så´n jeg mente, så det gav mening for mig.

Hilsen
Pia BJ

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 13-06-03 23:11

Hejsa

Ja så forstår jg det *gg* syntes bare ikke ejg havde set det nogen steder

MVH
Gitte

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-06-03 01:05

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> [...]
> selvfølgelig har aby'en sin opdrætters stamnavn, blot med Camillas indføjet

Hmm gad vide om det var deres førsteprioritet
<*stamnavn*"anerdetikke"> *GG* Sorry kunne bare ikke lade den glide
forbi...

Fik Saga ellers en god fødsdag :-?

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Ann K

Dato : 14-06-03 14:19

>Hmm gad vide om det var deres førsteprioritet
><*stamnavn*"anerdetikke"> *GG* Sorry kunne bare ikke lade den glide
>forbi...

<> FY - Henrik! Det _er_ ikke pænt at gøre grin med andre menneskers
manglende hukommelse! Og da slet ikke, når det er mig!
Desuden vil jeg lige pointere at jeg faktisk aldeles slet ikke er spor
gelemsom - jeg er distræt!!! Og _det_ er tegn på en STOR intelligens, har
*en eller anden* engang udtalt! ;-D
Men jeg er da kommet i tanke om at kræet vist hedder Headache of Camishca
(kan stadig ikke huske opdrætternavnet) kaldet Pinen

>Fik Saga ellers en god fødsdag :-?

<> Åh ja... har fået din mail, men har først tjekket mailboksen her idag, så
har ikke nået at svare privat
Hun fik ganske vist ikke rejer... men Brugsen havde sør'me Whiskas-platte
med gås på tilbud! Det er *næsten* lige så godt
Ellers gik hendes dag med at tusse rundt efter Jan i haven... og ligge
sammen med Sif i hulen under Thuja-træet... De to ældre damer hygger sig
altså sammen!
Meeen nu kan vi begynde at se hendes alder :( Hun hopper fx ikke længere
direkte op i vindueskarmen, hvor hendes mad står - der tages lige en omvej
hen over købmandsdisken, som er ca 30 cm lavere...

I morgen skal det igen stå på gufmamse - denne gang tun! Aske fylder 6 år...
har helt svært ved at forstå at mine Bandemedlemmer er ved at blive så gamle

Tænk dig bare... lille Dise er næsten 3 år.... og i løbetid... klar til
parring om ca 10 dage... Og jeg ser stadig kun den lille nuttede hundehvalp,
hun engang var *suk*

Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-06-03 20:06

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> <> FY - Henrik! Det _er_ ikke pænt at gøre grin med andre menneskers
> manglende hukommelse! Og da slet ikke, når det er mig!

Pivpiv skal nok lade være i fremtiden (og tror du på den kan du købe
eiffeltårnet..*GGG*)

> Desuden vil jeg lige pointere at jeg faktisk aldeles slet ikke er spor
> gelemsom - jeg er distræt!!! Og _det_ er tegn på en STOR intelligens, har
> *en eller anden* engang udtalt! ;-D

Så skulle jeg være overhoved i mensa, hvis det har noget på sig..;-/

> [...]
> Ellers gik hendes dag med at tusse rundt efter Jan i haven... og ligge
> sammen med Sif i hulen under Thuja-træet... De to ældre damer hygger sig

Slet ikke så tosset

> Meeen nu kan vi begynde at se hendes alder :( Hun hopper fx ikke længere
> direkte op i vindueskarmen, hvor hendes mad står - der tages lige en omvej
> hen over købmandsdisken, som er ca 30 cm lavere...

Når man er 12 år lærer man at tage det hele med lidt ro, naturligvis
undtaget når der skal jages rivaler væk *S*

> I morgen skal det igen stå på gufmamse - denne gang tun! Aske fylder 6 år...
> har helt svært ved at forstå at mine Bandemedlemmer er ved at blive så gamle

Orh, 6 år han er jo bare ved at komme ud af teenageårene..*SS*

> Tænk dig bare... lille Dise er næsten 3 år.... og i løbetid... klar til
> parring om ca 10 dage... Og jeg ser stadig kun den lille nuttede hundehvalp,
> hun engang var *suk*

Ja, tiden går hurtigt lige med et... Og nu får du snart et helt kuld
små nuttede viffere, så bare støv kameraet af jeg vil da gerne se billeder..

Fra : Ann K

Dato : 15-06-03 16:59

Hej Henrik.

>Pivpiv skal nok lade være i fremtiden (og tror du på den kan du købe
eiffeltårnet..*GGG*)

>Så skulle jeg være overhoved i mensa, hvis det har noget på sig..;-/

<> Er engang testet til Mensa... fejlede pgr deres test, som er bygget og
indrettet til matamatisk-logisk tænkende mennesker... ikke liiiige det rette
testmateriale, når man er lettere talblind!

>Når man er 12 år lærer man at tage det hele med lidt ro, naturligvis
undtaget når der skal jages rivaler væk *S*

<> Nja - der er det vist også begyndt at knibe lidt... hun har for første
gang i årevis (dvs siden hun var ungkat) fået et krads hen over baglåret
Typisk en skade, der kommer hos en flygtende kat...

>Orh, 6 år han er jo bare ved at komme ud af teenageårene..*SS*

<> Hi - havde besøg af hans opdrætter igår... hun synes han er vokset lidt
på det seneste... og ikke kun om mavsen!
Han er jo af "de gammeldags" linier indenfor skovkattene og de er sent
udviklede!
Men OK - han må da gerne blive større for min skyld... så er der jo bare så
meget mere at holde af! Faktisk er han næsten 3 - 4 cm højere end
Kludetæppet... Og lille Namacoola "drukner" næsten, når hun står ved siden
af ham - og er pist væk, når hun endelig får held til at få sig møffet godt
ind til hans ryg ;)

>Ja, tiden går hurtigt lige med et... Og nu får du snart et helt kuld
små nuttede viffere, så bare støv kameraet af jeg vil da gerne se
billeder..

<> Uff ja... kan næsten ikke vente! små bitte sheltier... har fortalt Dise
at hun skal lave en fin tricolor eller sort/hvid han til mig!
Jan går allerede og ruster sig mentalt... Småkræene skal jo _sælges_ til
fuldkommen ukendte mennesker blottet for det mindste hundekendskab, der i
hvert fald _ikke_ kan tage sig ordentligt af _hans_ småviffere!!! *GGG*
Realiteten bliver nok ligesom med Sagas killinger... stortudende afsked med
mislingerne... og en dybtfølt glæde over _roen_, der igen indtog huset

Men selvfølgelig vil kameraet komme i brug!!! Både det digitale og det
almindelige...

Mvh Ann - og Dise, der sidder og tigger hos Jan... han er ved at splitte en
sælskindsjakke (købt på dagens loppemarked) i småstykker... Han kunne da
godt give hende bare et lille stykke, hun kan flå til atomer!

Fra : Kate

Dato : 15-06-03 20:56

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> wrote in

> Og lille Namacoola "drukner" næsten, når hun står ved siden
> af ham - og er pist væk, når hun endelig får held til at få sig
> møffet godt ind til hans ryg ;)

Kunne jeg godt tænke mig. Når jeg ser på Donse, hold da op at en kat
kan være _så_ lille Men hun har altså en aby's personlighed skal
jeg lige love for.

Idag skulle hun og Mowgli være med mens jeg forsøgte mig udi bagningens
kunst. På et tidspunkt hopper Mowgli op for at inspicere overskabet,
noget vi ikke er enige i at han skal. Men han kan stå med bagbenene på
bordet og nå et godt stykke ind i skabet og rage ting til sig. Lidt
efter vile Donse abe efter *fnis* når hun stod på bordet kunne hun ikke
engang nå op til skabet. Den lille stakkel måtte nøjes med at kigge ind
på hylden under skabet, hvor der altså ikke er noget spændende

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-06-03 01:16

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> Hej Henrik.

Hej Ann K.

> <> Er engang testet til Mensa... fejlede pgr deres test, som er bygget og
> indrettet til matamatisk-logisk tænkende mennesker... ikke liiiige det rette
> testmateriale, når man er lettere talblind!

Jeg vil slet ikke, for jeg er heller ikke hverken matematisk eller
særlig logisk, til gengæld kan jeg diske op med nogle fantasifulde
løsninger på forskellige problemer

> <> Nja - der er det vist også begyndt at knibe lidt... hun har for første
> gang i årevis (dvs siden hun var ungkat) fået et krads hen over baglåret
> Typisk en skade, der kommer hos en flygtende kat...

WOW stakkels Saga... Anastacia sender fluks et trøstespinbrum, hun
nyder jo godt at hendes og Melissa's arbejde med opdragelse *G*

> [...]
> af ham - og er pist væk, når hun endelig får held til at få sig møffet godt

*G* Anastacia har også et par år at vokse i endnu, ikke så godt for
hun kan stå på gulvet og nå køkkenbordet med poten... Et par cm mere
og jeg skal have en hylde over det så hun ikke laver selvbetjening..*S*

> [...]
> mislingerne... og en dybtfølt glæde over _roen_, der igen indtog huset

Haha du har vist allerede vifferfeber..*S*
Men om ikke andre så forstår jeg Jan og han har nok en lidt anden
målestok end de fleste som ejer en hund eller vil eje en sådan..*G*
Ja, det er slet ikke så let at tage afsked med de kære små, når de
skal flytte hjemmefra...;-/

> Men selvfølgelig vil kameraet komme i brug!!! Både det digitale og det
> almindelige...

Mange tak
> Mvh Ann - og Dise, der sidder og tigger hos Jan... han er ved at splitte en
> sælskindsjakke (købt på dagens loppemarked) i småstykker... Han kunne da
> godt give hende bare et lille stykke, hun kan flå til atomer!

Ja det synes jeg da også
Anastacia er sur over at hun ikke kan komme ud på svalegangen og lure lidt...

Fra : Ann K

Dato : 16-06-03 12:43

Hej Henrik

>Haha du har vist allerede vifferfeber..*S*

<> Åh ja!!! I den grad *sss* Uplejet yngelinstink hos mig kalder Jan det
*ggg*
Men... det ser desværre ud til at vi må udsætte alle planer til næste
løbetid... Kæresten har fået kennelhoste (((((
Og parre med en ikke-rask hund... dét gør jeg IKKE!
Desuden smitter kennelhoste som bare pokker... Der er jo ingen grund til at
Dise også bliver syg! især, hvis hun også skal være drægtig...

Nå men noget er det vel godt for... nu er jeg nemlig (næsten) sikker på at
jeg når at få mit stamnavn (kennelmærke) anerkendt, inden hvalpene bliver
født
Indsendte forslag til dansk kennel klub er... Saga's, Sifsaf's, Hirdens, The
Clans... Vi har valgt Sifsafs, da det er Sifs kælenavn - og vi gerne vil
hædre en aldeles pragtfuld hund uden stamtavle! Saga's - tja, det giver
vel næsten sig selv!?

Mvh Ann

Fra : Pia J

Dato : 16-06-03 13:37

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> wrote in message

> Indsendte forslag til dansk kennel klub er... Saga's, Sifsaf's, Hirdens,
The
> Clans... Vi har valgt Sifsafs, da det er Sifs kælenavn

Det er også et aldeles herligt kennelnavn som passer til racen på en eller
anden måde.

:Pia

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-06-03 22:49

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> Hej Henrik

Hej Ann K.

Næe joe måske...*GG* Nej og dog ikke helt alligevel, jeg er bare
overmæt af mivere lige pt...*S*

> <> Åh ja!!! I den grad *sss* Uplejet yngelinstink hos mig kalder Jan det
> *ggg*

Se det kunne jeg jo godt forestille mig..*GGG*

> [...]
> Desuden smitter kennelhoste som bare pokker... Der er jo ingen grund til at
> Dise også bliver syg! især, hvis hun også skal være drægtig...

Sikke noget ged.. Men er der ikke noget med at hunde kun kommer i
løbetid en eller to gange om året..:-?

> Nå men noget er det vel godt for... nu er jeg nemlig (næsten) sikker på at
> jeg når at få mit stamnavn (kennelmærke) anerkendt, inden hvalpene bliver
> født

Se det er jo slet ikke så tosset endda

> [...]
> Clans... Vi har valgt Sifsafs, da det er Sifs kælenavn - og vi gerne vil
> hædre en aldeles pragtfuld hund uden stamtavle! Saga's - tja, det giver

Jeg synes da også at det er gode forslag. Helt bestemt selvom jeg nu
ikke lige selv ville have valgt "The Clans", men meget sigende navne
for os som kender jer *SS*

Fra : Ann K

Dato : 16-06-03 23:40

Hej Henrik

>Næe joe måske...*GG* Nej og dog ikke helt alligevel, jeg er bare
overmæt af mivere lige pt...*S*

<> Hi... ja, det er jo sæson pt... orker heller ikke selv at kommentere alle
de glade meldinger, som gruppens skribenter giver ang graviditet og fødsel -
selv om jeg da som regel er nysgerrig nok til at kigge efter, hvis der
følger et billed-link med

>Sikke noget ged.. Men er der ikke noget med at hunde kun kommer i
løbetid en eller to gange om året..:-?

<> Jo, desværre... eller heldigvis - det kommer jo an på, hvordan man ser på
det
Dise "løber" med ca 6½ måneds mellemrum... så der er lææææænge til :(
Men jeg vil helst holde fast i den hanhund, jeg allerede har fundet... af to
årsager...
1. Han er en rigtig god type!!! Og et "arbejdsjern" af rang! Skønt
temperament... dvs at jeg *tror* at der vil være tale om en rigtig god
kombination af lige netop de to hunde
2. Dise kan lide ham!!! Hun opsøger ham altid... opfordrer til leg - og han
er ligeglad med hende... hvilket kun får hende til at mene at han er endnu
dejligere Hun "tester" altid hanhundene - og foretrækker altid dem, som
overbærende ignorerer hende... det er nemlig som regel også de dominante og
selvsikre hanner Jo - hun ved skam godt, hvilken "far" hendes hvalpe har
brug for

Ang kennelmærke... det tager ca 3 måneder at få godkendt navnet... forudsat
at det IKKE er blevet brugt i FCI (Feuderation Canine Internationale)... Dvs
at hvis der sidder en opdrætter af bullmastiffs i sydspanien med samme navn
som jeg ønsker, så kan jeg ikke få det - og må så til at vride hjernen for
nye forslag ;-(

>Jeg synes da også at det er gode forslag. Helt bestemt selvom jeg nu
ikke lige selv ville have valgt "The Clans", men meget sigende navne
for os som kender jer *SS*

<> Vi svingede meget mellem The Clans, The Gangs og The Bunch's... men de to
sidste "virkede" bare ikke... Og Clan er trods alt det gamle
keltiske/gæliske navn for en (beslægtet) bande
Vi har desuden i alle forslagene brugt ejefaldsformen sådan at hvalpene vil
komme til at hedde fx Saga's Saxo (jo jeg *håber* på sådan en!!!)

Mvh Ann

Fra : Pia J

Dato : 17-06-03 06:49

> [...]
> er ligeglad med hende... hvilket kun får hende til at mene at han er endnu
> dejligere Hun "tester" altid hanhundene - og foretrækker altid dem,

Hvordan går det med store sorte hunde? For ellers er Max da den helt rette
terapi - han gider ikke rigtig lege med andre hunde med mindre de
insisterer - snuser allerhøjst og løber så hen og plager deres mennesker om
en bold... Og piger er kun sjove når de dufter...

Molly derimod er et helt andet problem. Hun insistererpå at hilse. Og det er
da kun evig skægt, hvis modparten løber sin vej!

Ups, forkert gruppe...

:Pia

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-06-03 23:01

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> Hej Henrik

Hej Ann K.

> [...]
> Men jeg vil helst holde fast i den hanhund, jeg allerede har fundet... af to

Lyder da også fornuftigt nok..
Gætter på at de kommende ejere nok skal få deres hyr..*GGG*

> [...]
> som jeg ønsker, så kan jeg ikke få det - og må så til at vride hjernen for

Ok, men kan du så ikke "bare" smide et "dk" foran...?

> [...]
> Vi har desuden i alle forslagene brugt ejefaldsformen sådan at hvalpene vil
> komme til at hedde fx Saga's Saxo (jo jeg *håber* på sådan en!!!)

Ok, når man kun skal have et kuld så kan man jo tillade sig at være
"lidt" speciel..*S*

Fra : Ann K

Dato : 18-06-03 00:07

Hej Henrik.

>Ok, når man kun skal have et kuld så kan man jo tillade sig at være
"lidt" speciel..*S*

<> Som jeg tidligere har konstateret _har_ jeg et godt ægteskab!!! Det er
endnu engang lykkedes Jan at give mig en kæmpeoverraskelse....
Udtalelse: "Hmmm - Hvorfor kan du ikke beholde en tævehvalp??? Så kan du jo
lave endnu et kuld med enten den eller Dise om nogle år, når "ham
amerikaneren"* er kommet til DK og vokset til!"
og så måtte han næsten samle mig op fra gulvet! *GGG*

Nu mangler jeg bare at få forklaret ham at kr 30.000,- _ikke_ er for meget
for at importere en sort/hvid hanhund fra Clan Duncan i USA... nå, ja - og
så pengene naturligvis

Mvh Ann
* "ham amerikaneren" er en hanhund, som en af mine bekendte importerer til
næste år

Fra : Pia J

Dato : 18-06-03 06:54

> [...]
> amerikaneren"* er kommet til DK og vokset til!"
> og så måtte han næsten samle mig op fra gulvet! *GGG*

Gisp - han er måske ligefrem ved at blive omvendt til skøde-hunde??

:Pia <avav-avav>

Fra : Ann K

Dato : 18-06-03 20:24

>Gisp - han er måske ligefrem ved at blive omvendt til skøde-hunde??
>:Pia <avav-avav>

<> *GRRRRRRRRRRRRRRRRRRROFFFFFFFFFFFFFFFFFFF!*
Og HVÆS fra Aske og Namacoola, der bestemt ikke kan se skødehunden i deres
slåsselegefræseputtesovekælenussevaskehår- veninde
Der i parantes bemærket vejer 5 (læs; fem) gange så meget som Namacoola!
Og hele 3 kilo mere end Aske ;-D

Mvh Ann

Fra : Pia J

Dato : 18-06-03 20:24

> <> *GRRRRRRRRRRRRRRRRRRROFFFFFFFFFFFFFFFFFFF!*
> Og HVÆS fra Aske og Namacoola, der bestemt ikke kan se skødehunden i deres
> slåsselegefræseputtesovekælenussevaskehår- veninde

Altså, sidst jeg så hende sad hun på mit skød - ikk?

Det gør Max i øvrigt stadig i nye og næ. Dvs. han prøver ihærdigt. 43 kg og
knoklede albuer.

:Pia

Fra : Ann K

Dato : 18-06-03 21:20

>Altså, sidst jeg så hende sad hun på mit skød - ikk?

<> Jam'n det gør hun da stadig! Mennesker er til for at kæle med
hende!!! Og ikke det der duuuumme Kludetæppe, der som regel jager hende væk

Sjovt nok vil Tia hellere end gerne dele pladsen med Sif...

Mvh Ann

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-06-03 23:12

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> skrev...

> <> Jam'n det gør hun da stadig! Mennesker er til for at kæle med
> hende!!! Og ikke det der duuuumme Kludetæppe, der som regel jager hende
væk

Hmmm - og sidst sad Sif på skødet af mig... såååeh, Jan *er* da til
skødehunde )

Mvh. Camilla

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 19-06-03 00:13

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> Hej Henrik.

Hej Ann K.

> [...]
> amerikaneren"* er kommet til DK og vokset til!"
> og så måtte han næsten samle mig op fra gulvet! *GGG*

Det kan jeg forstå..:chok:

> Nu mangler jeg bare at få forklaret ham at kr 30.000,- _ikke_ er for meget
> for at importere en sort/hvid hanhund fra Clan Duncan i USA... nå, ja - og
> så pengene naturligvis

God fornøjelse *GG* Men det må da så komme til at koste en bondegård
for en parring med den...:-?

Fra : Ann K

Dato : 21-06-03 22:46

Hej Henrik.
Fortsætter lige denne her totale OT hundesnak... forventer nemlig ikke at du
kan overtales til at besøge hunde-ng

>God fornøjelse *GG*

<>Hmmm - det kommer til at tage laaaang tid!!!
Men han er da enig med mig om at sådan en rent sort/hvid sheltie er utroligt
smuk!
Prøv at gå ind på dette link:
http://www.kennelcity.com/cdgirls.html
Og se så på Caledon Simara... *gosh* hun er bare dejlig!

>Men det må da så komme til at koste en bondegård
>for en parring med den...:-?

<> Parringsgebyret er såmænd hverken større eller mindre end for en hjemlig
hanhund... dvs at man betaler for "det man ser"... er der tale om en
hanhund, som har gjort det rigtig godt på udstillinger, har gode
dyrlægepapirer og som (i de hundekredse, jeg bevæger mig i) desuden har
fremvist noget godt indenfor agility og/eller lydighed - nå ja - så stiger
gebyret jo også tilsvarende Prisen for parring kan på denne måde svinge
mellem kr 5000 og helt op til (måske, hvis han er _god_!) 10 - 12.000...
Men er han så virkeligt så god, at jeg kan tillade mig de noget højere
gebyrer... tja, så stiger min indkøbspris jo også tilsvarende

Sjovt nok... den opdrætter jeg har givet dig link til, opdrættede og ejede
også Dises tip-oldefar Se ham her
http://www.kennelcity.com/cdgalry.html under Pow.

Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 22-06-03 01:47

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> Hej Henrik.

Hej Ann K.

> Fortsætter lige denne her totale OT hundesnak... forventer nemlig ikke at du
> kan overtales til at besøge hunde-ng

Næppe...:-/

> <>Hmmm - det kommer til at tage laaaang tid!!!
> Men han er da enig med mig om at sådan en rent sort/hvid sheltie er utroligt
> smuk!

Ja men endnu ikke smuk for 30.000 *SS*

> Prøv at gå ind på dette link:
> http://www.kennelcity.com/cdgirls.html
> Og se så på Caledon Simara... *gosh* hun er bare dejlig!

Nydelig, men det er jo ikke lige så let at se på det billede, hvis man
ikke lige har en hund at sammenligne med...*S* Når der kommer flere må
du lige prikke til mig..

> <> Parringsgebyret er såmænd hverken større eller mindre end for en hjemlig
> hanhund... dvs at man betaler for "det man ser"...

Ok, jeg tænkte nu lige i førte omgang mere på den pris de skal betale
for hunden/transporten osv, de penge må jo skulle ind igen. Men
naturligvis hvis den er god så er de jo også godt givet ud..

> Sjovt nok... den opdrætter jeg har givet dig link til, opdrættede og ejede
> også Dises tip-oldefar Se ham her
> http://www.kennelcity.com/cdgalry.html under Pow.

HAHA det bliver i familien *S*

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-06-03 19:34

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> skrev...
> Men jeg er da kommet i tanke om at kræet vist hedder Headache of Camishca
> (kan stadig ikke huske opdrætternavnet) kaldet Pinen

Det er nemlig rigtigt, Ann - dyyyygtig

Helt korrekt hedder hun AbyRivers Headache of Camischa - og bliver ganske
rigtigt kaldt Pinen!
Og bare for nu at gøre dig helt forvirret, så har vi da een mere - nemlig
AbyRivers Copyright of Camischa (Loppen

Camilla, som pt kan tillade sig at sig at kalde den alm. glemsomhed
malerhjerne...

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-06-03 23:23

> [...]
> Det haster bare en lille smule, da vi har fundet vores kommende avlshun og
> hun skulle meget gerne have stamnavnet med i hendes meget flotte navn.

Hej Pia

Det *kan* tage nogle måneder - alt efter om I nu rammer plet med et, som
ikke er registreret, og derfor får jeres førstevalg...
Og I skal jo selvfølgelig også først være medlem af en katteklub, for
stamnavnet skal registreres gennem klubben. Det går dog hurtigt at blive
medlem, så det skulle ikke være en hindring

Mvh. Camilla