Garmin Farveplotter
Fra : Tage Danielsen

Dato : 13-06-03 21:26

Hej

Er der nogen her i gruppen som har erhvervet en Garmin Farveplotter (f.eks.
en GPSMap182c) som kan bekræfte at skærmbilledet er klar og tydeligt selv i
direkte solskin - det skriver de jo i reklamerne, men jeg kan da godt tvivle
lidt. Skærmbilledet ser jo flot ud henne ved forhandleren, men det er
indendørs så hvordan går det når solen skinner lige på skærmen.
Jeg overvejer at købe en sådan, men er lidt bange for måske at blive
skuffet - det er jo trods alt mange kilo kroner man skal ha op af lommen for
at få sådan en farve-sag.

Håber nogen vil svare også selvom de måske har erfaringer fra andre
farvemodeller som Navionics eller Raytheon.

Hilsen Tage

fjern **** i emailadresse

Fra : Carsten Holck

Dato : 14-06-03 20:36

Tage Danielsen wrote:

> [...]
> måske at blive skuffet - det er jo trods alt mange kilo kroner man skal ha
> op af lommen for at få sådan en farve-sag.

I Marinehjemmeværnet har vi lige anskaffet dem til montage i vores ombyggede
MOB både - og JA, det er et meget flot display, utroligt skapt og lysstærkt
- og meget hurtigt opdaterende når man trykker på knapperne.
Hvis jeg skulle anskaffe en prvat var det klart en af de absolutte
favoritter.

/carsten (Fartøjsfører MHV)

Fra : Jan

Dato : 14-06-03 22:09

"Tage Danielsen" <tage*****@baad.dk> wrote in message
> [...]
>
> Håber nogen vil svare også selvom de måske har erfaringer fra andre
> farvemodeller som Navionics eller Raytheon.

Jeg har en 182Ci som jeg bruker i Cockpit på en seilbåt. Skjermen fungerer
utmerket under alle lysforhold, også når solen skinner direkte på skjermen.

Mvh Jan

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 15-06-03 14:42

Hmm... Det er nok kun hjemmeværnet og Nordmænd det har råd til at købe den
slags
Jan Rasmussen

Fra : Carsten Holck

Dato : 16-06-03 21:06

Jan Rasmussen wrote:
> Hmm... Det er nok kun hjemmeværnet og Nordmænd det har råd til at
> købe den slags
hæ-hæ, så vidt jeg ved er instrumenteringen af den nye 900 kl MHV fartøjer
blevet ca. 2mio billigere ( /pr fartøj) så der ser man også på pengene...
/carsten

Fra : Anders Lassen

Dato : 15-06-03 20:58

Hej,

Jeg har en 175c og må med skam meddele, at jeg ikke kan se en sk** når solen
skinner på den. Lidt bøvlet - næste gang tager jeg en GPS med en anden
skærm...

Anders
Hellebæk

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 15-06-03 22:15

Det er også en STN skærm. Det kan slet ikke sammenlignes.

/Bjarke