Browserproblemer også her
Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 13-06-03 20:42

Hej Alle.

Nu er jeg ved at tro, at hele verden er ramt af et M$-spell, som Mogens
Thyregod, I ved ham der oversætter. Flink fyr forresten

Nå men jeg kan simpelthen næsten ikke logge ind nogen stder mere ;-(

webmail.stofanet.dk
www.blogger.com
yahoo.com

Og så synes jeg bare det er sådan overalt pt ,-(

Jeg har prøvet:
Quadra 950, System 7.5.5 Netscape 4.7.5

PM 8600 OS 9.1 med:
Netscape 4.7.5 - 4.8 - 6 - 7
Icab 2.9.1 - 2.9.5 Beta
Mozilla 1.5.1
Opera 6
Internet Explorer 5.1.5 (undskyld - men måtte vide, om DEN virkede)

Og ingen virker!!! Jeg får bare en fejl i stil med:
"Din browser accepterer ikke cookies" Men vel gør den det!

Og ofte giver siderne ingen fejl, men reloader bare login-siden ;-(

Kan I andre komme igennem? Og hvad virker under OS 9.1 eller skal jeg
putte 9.2 i?

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Martin Bech

Dato : 13-06-03 22:30

In article <1fwihaz.1k0vlarwi326jN@[192.168.1.129]>,
sadyhr@mail.tele.dk (Sebastian Adorján Dyhr) wrote:

> Og ingen virker!!! Jeg får bare en fejl i stil med:
> "Din browser accepterer ikke cookies" Men vel gør den det!

Jeg kan fint se de tre sites med Netscape 6 på OS 9.2.1.

Har du javascripts slået til? Det kræves bl.a. på stofas webmail.

--
Med venlig hilsen / Greetings from

Martin Bech
http://www.MartinBech.dk Mail: Remove XYZ from mail address.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 14-06-03 14:24

Hej Martin

Martin Bech <bechX@iY.amZ> wrote:

> Jeg kan fint se de tre sites med Netscape 6 på OS 9.2.1.

Jeg kan fint SE startsiden; men login giver bare fejl eller startside
igen. Kan du logge ind?

> Har du javascripts slået til? Det kræves bl.a. på stofas webmail.

Ja og accept af alle cookies og alt det der.

Fra : Martin Bech

Dato : 14-06-03 17:48

In article <1fwjulh.1l79sfb1jsnzbiN@[192.168.1.129]>,

> Jeg kan fint SE startsiden; men login giver bare fejl eller startside
> igen. Kan du logge ind?

Ja, jeg kan godt logge ind på webmail.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-06-03 04:26

Hej Seb m.fl.

> [...]

> Thyregod, I ved ham der oversætter. Flink fyr forresten
>
> Nå men jeg kan simpelthen næsten ikke logge ind nogen stder mere ;-(

Blot et par spørgsmål... Hvilken version af MRJ bruger du - den nyeste
2.2.6?
Har du slået hhv. Java og/eller JavaScript til i de forskellige browsere?

> webmail.stofanet.dk
> www.blogger.com
> yahoo.com

Jeg har kun prøvet Stofas webmail samt Netscape.net, da jeg ikke har konti
andre steder, men den virker fint her.

> [...]
> Mozilla 1.5.1
> Opera 6
> Internet Explorer 5.1.5 (undskyld - men måtte vide, om DEN virkede)

Flg. browsere er afprøvet her.
Netscape 4.8/128bits (US version)
Opera 5.0
iCab 2.9.2

Alle browsere har Java/JavaScript + MRJ Plugin aktiv. Cookies er sat til
'Accept All Cookies'.

Alle afprøvet på en PM 9600/350 med Mac OS 9.2.2US

> [...]
>
> Og ofte giver siderne ingen fejl, men reloader bare login-siden ;-(
>
> Kan I andre komme igennem? Og hvad virker under OS 9.1 eller skal jeg

Alle browsere, jeg har prøvet virker perfekt. Siderne kommer første gang,
ingen reloads, log-in alias +password fungerer fint, - kort sagt _ingen_
problemer eller fejlmeldinger.

Du kan roligt opgradere til OS 9.2.2 på din 8600. Den vil blive endda
meget hurtigere af det - ca. 30% og den vil bruge noget mindre RAM til
systemet. Brug "OS9 Helper 1.0b8", - den understøtter dansk
installerscript. Men lad være med at lave nogen indstillinger i
'Indstillingsassistent', før du er færdig med at opg. til 9.2.2.
NB, det er bedst at lave opg. på en 'clean' OS 9.1 og så bagefter slette
de ting, du ikke bruger og flytte div. indstillinger og 3.parts ting, du
har i systemmappen.

mvh. Erik Richard

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 14-06-03 14:24

Hej Erik

> Hej Seb m.fl.

> Blot et par spørgsmål... Hvilken version af MRJ bruger du - den nyeste
> 2.2.6?

Aner det ikke; men det kan jo være, at det er dér hunde ligger begravet.
Jeg tror ikke, at jeg har installeret noget sådant, hvor finder jeg den,
og hvor lægger jeg den,. og hvordan ved browserne, at de skal bruge det?

> Har du slået hhv. Java og/eller JavaScript til i de forskellige browsere?

Ja ja

> [...]
> ingen reloads, log-in alias +password fungerer fint, - kort sagt _ingen_

Det er altså sært.

> [...]
> NB, det er bedst at lave opg. på en 'clean' OS 9.1 og så bagefter slette
> de ting, du ikke bruger og flytte div. indstillinger og 3.parts ting, du

Så du mener, at jeg skal putte 9.1 på en ren disk, opgradere den, og så
flytte den sysmappe til min aslm startdisk i stedet for min nuværende
"justerede"?

/Seb

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-06-03 02:13

Hej Seb

> Aner det ikke; men det kan jo være, at det er dér hunde ligger begravet.
> Jeg tror ikke, at jeg har installeret noget sådant, hvor finder jeg den,
> og hvor lægger jeg den,. og hvordan ved browserne, at de skal bruge det?

Link til MRJ 2.2.6:
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=377/MRJ2.2.6.smi.bin>.
Jeg véd den virker fra og med OS 8.1, om den også virker på tidl. systemer, tør
jeg derimod ikke sige.
Mht. MRJ Plug-in til Netscape 4, 6 og 7, så bør der være en nyere version end
den MRJ Plugin 1.0b2, jeg kan finde på versiontracker.com. Jeg har selv ver.
1.0b5, så den kan jeg da maile dig, hvis ønskes.
NB. MRJ plugin virker også med browsere, der kan benytte Netscape plugins, -
fx. Opera 5 og iCab 2.9.x.

> Ja ja

Hvordan har du sat dem til at identificere sig selv? - som MSIE eller som
Netscape/Mozilla eller blot som sig selv? - Både Opera 5 og iCab 2.9.2 har jeg
sat til at være sig selv...

> Det er altså sært.

Indrømmet! - mon det kan tænkes, det er fordi, du dels mangler nyeste MRJ samt
at du har slettet noget i din mailadresse, så 'postoffice' ID mangler?

> Så du mener, at jeg skal putte 9.1 på en ren disk, opgradere den, og så
> flytte den sysmappe til min aslm startdisk i stedet for min nuværende
> "justerede"?

Kopier flg. mapper til disk nr. 2: Systemmappe, Applications (Mac OS 9) og
Dokumenter. - Al indhold skal selvfølgelig med... Slet så mapperne fra din disk
nr. 1, - ganske enkelt træk dem i papirkurven. Arkiverne Finder og System, skal
dog trækkes manuelt i papirkurven.... - Start så fra OS 9.1 CD'en og tøm
papirkurven. - Læg så de tre mapper fra din disk nr. 2 i papirkurven _UDEN_ at
tømme den.

Installer så en standard system fra OS 9.1 CD. Genstart men afslut
indstillingsassistenten uden at konfigurere noget. Brug så din OS 9.2 upg. CD.
Du kan dog ikke bruge den OS9 Helper 1.0b7, men skal have ver. 1.0b8. - Du kan
hente den på versiontracker.com eller få den herfra.

Aktivér OS 9.2.1.img filen. Åbn OS9 Helper 1.0b8 og vælg 'Dansk' i popup
menuen. Klik på 'Install'. OS9 Helper vil nu kopiere den mountede img fil og
starte installeren og så følger du blot alm. procedure. Genstart - igen ingen
brug af indstillingsassistenten. Gentag processen med 9.2.2DK. Efter færdig
installation genstartes og _nu_ bruger du assistenten til grundindstillingerne.

Opgrader så QuickTime til 6.02. Installer MRJ 2.2.6. Genstart og så skulle den
være OK.

Træk nu igen de tre mapper fra papirkurven til din disk nr. 2. Vælg så i
'Startdisk' din disk nr. 2 og opdater MRJ og QuickTime. - Så har du nu to
systemer at vælge imellem.

...Og du kan nu fjerne, ændre og tilføje de ting fra den anden disks
systemmappe og programmappe, som du vil have på din disk nr. 1. - Kort wsagt,
så du har trimmet systemet til det optimale. Tilsidst kører du så Norton
DiskDoctor 6.03 eller 7.x samt SpeedDisk... - et c'est finis. - Hele processen
kan klares på under 2 timer.

mvh. Erik Richard

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 15-06-03 20:57

> [...]
> 1.0b5, så den kan jeg da maile dig, hvis ønskes.
> NB. MRJ plugin virker også med browsere, der kan benytte Netscape plugins, -

Aha, se sådan én anede jeg ikke, at man skulle bruge ;-|

Jeg fandt 1.0b2 og smed den ned til Netscape 4.8 Det frøs programmet asf
under indlæsning af Bookmarks. Og uden at lægge MRJ plugin i
plugin-mappe kunne jeg ikke vælge "Use MRJ plugin" i preferences.

Under Netscape 6 var de allerede, men der findes indstillingen "Use
Javeplugin" slet ikke

Og under Netscpae 7 var der også nogen; de var nyere og havde ikke noget
versionsnummer; og her findes "Use java-plugin" heller ikke, så....

/Seb

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-06-03 03:30

Hej Seb...

> Aha, se sådan én anede jeg ikke, at man skulle bruge ;-|

Det _skal_ man heller ikke, men det letter faktisk brugen af JavaScript i mange
tilfælde...

> Jeg fandt 1.0b2 og smed den ned til Netscape 4.8 Det frøs programmet asf
> under indlæsning af Bookmarks. Og uden at lægge MRJ plugin i
> plugin-mappe kunne jeg ikke vælge "Use MRJ plugin" i preferences.

Besynderlig, - det har jeg aldrig været ude for med MRJ Plugin aktiv i prefs
settings.

> [...]
>
> Og under Netscpae 7 var der også nogen; de var nyere og havde ikke noget
> versionsnummer; og her findes "Use java-plugin" heller ikke, så....

I både ver. 6 og 7 er MRJ plugin en integreret del, så derfor kan du ikke vælge at
slå den fra eller til. - Det samme gælder i øvrigt også i Mozilla.

mvh. Erik Richard

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 14-06-03 22:24

> Blot et par spørgsmål... Hvilken version af MRJ bruger du - den nyeste
> 2.2.6?

Nu har jeg hentet v. 2.2.4 (.6 var kun til 9.2.2 - og jeg har pt kun
9.1), så får vi se, om det virker om lidt/ i morgen.

G'nat, Seb

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-06-03 03:51

Hej Seb

Øh...?? - Det forstår jeg ikke... Jeg kørte med 2.2.6 på min 9.1DK, før jeg
opg. til 9l2.2 på den her 9600... - I øvrigt så findes der også en 2.2.5,
som kan hentes på Apples ftp site under English North American. - Den kører
ganske udmærket selv på dansk system...

mhv. Erik rihcard

Fra : Bitbucket

Dato : 14-06-03 17:10

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Og ofte giver siderne ingen fejl, men reloader bare login-siden ;-(
>
> Kan I andre komme igennem? Og hvad virker under OS 9.1 eller skal jeg

Jeg kan forestille mig at du har en lidt aggresiv cookiemanager
installeret
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 14-06-03 19:26

Hejsa

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> Jeg kan forestille mig at du har en lidt aggresiv cookiemanager
> installeret

Ja undskyld jeg spørger dumt; men hvad er det? Jeg har Norton Personal
Firewall på 8600, kan den den slags?

På 950'eren har jeg Netbarrier.

Jeg synes ikke at huske, at nogen af dem kunne sættes op "mod" cokkies;
men jeg har altså også testet med dem slået fra, så det skulle vel ikke
være det?

Fra : Bitbucket

Dato : 14-06-03 20:05

> [...]

> Jeg synes ikke at huske, at nogen af dem kunne sættes op "mod" cokkies;
> men jeg har altså også testet med dem slået fra, så det skulle vel ikke

NetBarrier har en menu der hedder Privacy -> Surf -> I don't want any
cookies set from my computer

Og hvis du har installeret Norton Internet Security har du også
installeret Norton Internet Privacy der også har cookieblokerende
funktioner.

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 14-06-03 20:48

Hejsa

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> NetBarrier har en menu der hedder Privacy -> Surf -> I don't want any
> cookies set from my computer

OK, det er en version 1.5.1 jeg kører med på System 7.5.5, og der kan
jeg ikke finde den mulighed.

> Og hvis du har installeret Norton Internet Security har du også
> installeret Norton Internet Privacy der også har cookieblokerende
> funktioner.

Jeg har KUN Norton Personal Firewall installeret, ikke den anden.

Sært synes jeg, når nu Erik kan få det til at virke. Men måske den der
MRJ er løsningen, hvor finder jeg den?