Gonzo's sidste timer! (lang)
Fra : Jakob Jensen

Dato : 13-06-03 19:53

Klokken havde lige passeret 14, da jeg (Jakob) blev ringet op på min
mobiltelefon. Dyrlægen havde fået svarene på de nye prøver, som skulle
vise om grunden til Gonzo's sygdom var fundet. Dyrlægen fortalte at
Gonzo med 99% sikkerhed havde FIP, og da dyrlægen ikke har kunnet høre
noget vand i kroppen, må vi gå ud fra det var tør FIP. Efter at have
informeret Louise om det, ringede vi til Gonzo's opdrætter og
informerede dem om situationen, og tilbød dem at vente med aflivningen
til senere på aftenen, så de kunne komme over og sige farvel, da Gonzo
også betød meget for dem, men det havde de desværre ikke mulighed for.

Efter at have nusset og snakket med Gonzo i hans isolationsrum i et
par timer, fik han sin sidste potion daggamle kyllinger og derefter
blev han sat ind i en transportkasse og kørt til dyrlægen. Her sad vi
og ventede på, at det blev vores tur og imens lå Gonzo bare og blev
nusset og slappede helt af - nød uvidende de sidste minutter af hans
alt for korte liv. Gonzo fik sin sidste indsprøjtning klokken ca.
17.20, og blev erklæret død kort efter.

Derefter kørte vi Gonzo til Fyns Dyregravplads, som ligger tæt på
Ringe, her hviler Gonzo nu i fred, i mindelunden. Nu har vi for evig
og altid, et sted at besøge ham.

JYRAK og Felis Danica er blevet informeret om FIP tilfældet i vores
katteri og vi har øjeblikket sat os selv i karantæne indtil vi høre
mere. Angående den kat vi havde til parring, så er det opdræt blevet
informeret. Folk der mener vi har brudt en FIFE regel, bør tænke på,
at da Gonzo blev syg, var det ikke med FIP i tankerne, at han blev
testet - men da FIV var mere eller mindre usandsynligt, pga.
forældrenes rene tests, så tog vi den næste på stammen og det var FIP
og viste sig desværre at være rigtigt. Sagt på en anden måde: Vi
sendte ingen kat til parring, med viden om, at der var mistanke om FIP
i vores katteri, ligeledes var det med dyrlægens godkendelse, at vores
kat blev sendt til parring, hvad kan man forlange mere. Til sidst kan
det nævnes, at vi om 4 uger tester hele katteriet (alle 4 katte) for
FIV, FeLV, FIP ol. Sygdomme, uanset om de viser tegn på sygdom eller
ej.

Som en side bemærkning kan det nævnes at Gonzo ellers havde været
dygtig, og havde kvalificeret sig til Verdensudstillingen i København
i November, men det blev hans liv desværre for kort til. Det var klart
en af de katte vi har haft med bedst temperament, og det siger ikke så
lidt endda.

Til sidst vil vi gerne takke Birgitte og Sten for tilbudet om, at vi
kan få en ny kat, uden omkostninger efter vores fælles tab af Gonzo,
selvom Birgitte og Sten overhovedet ikke har skyld i vores tab.

Det var alt for os, og vi vil hellere fortælle sandheden frem for, at
høre en masse slader, som slet ikke passer.

Venlig hilsen
Jakob Jensen og Louise Viborg
DK Shuno Zahra - www.shunozahra.dk

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 13-06-03 19:56

Kære Louise og Jacob

Hvor er det trist .. Jeg må indrømme, at jeg har gået og kigget efter mails
fra jer idag, og frygtet at der var noget galt siden I ikke skrev ..

Et misse-knus herfra - selvom det nok ikke hjælper stort

Knus fra Pia og misserne ...

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 13-06-03 20:05

Hej Jakob og Louise

Det gør mig usigelig ondt at I skulle miste Gonzo.

Mange cyberkram og næsemøz

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Birgitte

Dato : 13-06-03 20:06

"Jakob Jensen" <nospam@rodsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det var alt for os, og vi vil hellere fortælle sandheden frem for, at
> høre en masse slader, som slet ikke passer.

Som I begge ved,- så står jeg 100% bag Jer,- og HVOR er det flot at I står
frem og fortæller hele forløbet.
Vi har jo chattet en del sammen den sidste månedes tid og har fulgt
bassemandens sygdom,- dog stadig på afstand,- selvom I ved jeg allerhelst
ville stå med ham i mine arme,- til et sidste farvel...
En smuk gestus med et rigtig gravsted,- jeg er sikker på, at Gonzo sidder i
kattehimlen og er utrolig stolte af Jer, for det er vi.
Ja og mit tilbud står jeg ved.
Mange krammer til Jer begge.
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Ragna

Dato : 13-06-03 20:21

Hvor er det synd for jer, at det skulle gå sådan.
Der er ikke noget, der kan trøste, når den slags sker, men jeg sender
jer mange medfølende hilsener samt min beundring for jeres måde at tage
denne ulykkelige situation på.

Med venlig hilsen
Ragna
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : DK-Pisik

Dato : 13-06-03 20:26

Kære Louise - Kære Jacob

Det er med blødende hjerte og grændende øjne jeg læser denne triste nyhed.
Jeg kan ikk finde ord ...
føler ekstremt meget med Jer i denne stund. Jeg ved Gonzo var jeres
hjertebarn. Jeg synes det er flot at I står frem og fortæller om forløbet og
Gonzo's sidste timer. Synes I har taget en flot og værdig afsked med ham og
givet ham det bedste hjem I kunne her efterfølgende.

Stort varmt knus til jer begge - og et kæmpe trøstespin fra os alle her ....

Vi føler så meget med jer...

Inger Kaya
DK-Pisik
www.pisik.dk

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 13-06-03 20:33

Hejsa Louise , Jakob samt Birgitte og Steen

I har alle 4 mine varmeste tanker over dette meget triste og alt fortidlige
tab.

Jeg synes det er så folt i står frem og fortæller om hele forløbet Louise og
Jakob, I har min dybeste respekt!!!!!

Knus fra Sanne
www.silver-heart.dk

Fra : Camilla Baird

Dato : 13-06-03 20:47

On 13/06/2003 20:52, in article i97kevgqte08sela5b7dfjn22vufaord2r@4ax.com,
"Jakob Jensen" <nospam@rodsen.dk> wrote:

> [...]
>
> Det var alt for os, og vi vil hellere fortælle sandheden frem for, at
> høre en masse slader, som slet ikke passer.

Jakob og Louuise,
Jeg føler med jer Jeg har selv været i samme situation for ca 18 mdr
siden - med en kat der blev aflivet til tør FIP. Det er forfærdeligt at se
den kæmpe, mens man gør alt, hvad man kan for at finde ud af, hvad den
fejler, og om der er noget, man kan gøre for at hjælpe den.
I tog den rigtige beslutning og gav Gonzo en smukkere afsked, end jeg havde
kræfter til med min kat.
Stort cybertrøstekram til jer og jeres katte fra Camilla og Koraterne

PS! Stor ros til jer for jeres mod og ærlighed med denne mail!

--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Christina K

Dato : 13-06-03 20:56

Hej Jakob og Louise

Hvor er det bare sørgeligt og jeg føler med jer, da jeg ved hvor meget
han betød for jer. Hvor er det trist, når sygdom rammer så tæt på. Hvor
er det bare uretfærdigt.

Trøstespin og mange tanker fra
Calibra, Aske, Pivse, Carsten og Christina
--
www.purpletribes.dk

Fra : Dan Mortensen

Dato : 13-06-03 21:11

Hej Louise og Jakob

Det var da frygteligt med Gonzo.
Det er ikke nemt at finde ord i sådan en situation.
Jeg synes det er flot at i skriver åbent om forløbet herinde.

Trøstende hilsner fra
mennesker og dyr hos DK Sollok
Hilsen Marianne

Fra : Pernille & Jesper

Dato : 13-06-03 21:23

Kære Jakob og Louise,

hvor er jeg dog ked af at høre om Gonzo. Stort trøsteknus til jer begge!

/Pernille

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-06-03 21:40

Jakob Jensen <nospam@rodsen.dk> writes:

Snip en hel masse...

> [...]
> i November, men det blev hans liv desværre for kort til. Det var klart
> en af de katte vi har haft med bedst temperament, og det siger ikke så

Anastacia sender et STORT trøstespinbrum og næsemøz og jeg et
cyberkram til jer alle 6

> Venlig hilsen
> Jakob Jensen og Louise Viborg
> DK Shuno Zahra - www.shunozahra.dk

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 13-06-03 22:06

Hej Jakob og Louise.

Sidder her og tænker på jer og stakkelse Gonzo. Her føler alle med jer.
Synes det er utroligt flot og modigt at i stå frem på den måde.

Trøste krammer og næsemøzer

Knus
Heidi (Mitzy og Tox og Tarzo)

Fra : Kate

Dato : 13-06-03 22:16

Kære Louise og Jacob

Hvor er det trist at det skulle ende sådan. Jeg ved hvor hårdt det er
at miste sin elskede missekat.

Jeg håber inderligt at opdrætterverdenen ikke vender jer ryggen for
jeres ærlighed og åbenhed.

Jeg er meget ked af det på jeres vegne, men håber samtidig at jeres
resterende katte er raske og friske.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 13-06-03 23:02

On Fri, 13 Jun 2003 20:52:32 +0200, Jakob Jensen <nospam@rodsen.dk>
wrote:

Det er med tårene trillende ned af kinderne jeg har siddet og læst
jeres indlæg om Gonzo. Ord kan ikke beskrive det tab I må lide lige
nu, dog vil jeg sige at jeg synes det er SÅ flot at I står frem og
skriver tingene som de er.

Stort trøstemøz fra Peacemaker til jer og kattene
--
Camilla Sabroe

Fra : Jette

Dato : 14-06-03 01:42

"Jakob Jensen" skrev:
[snip]
> Det var alt for os, og vi vil hellere fortælle sandheden frem for, at
> høre en masse slader, som slet ikke passer.

Først en stor krammer!

Dernæst vil jeg ligesom de andre, rose Jer for Jeres åbenhed og ærlighed ...
bare ærgeligt at én af grundene til det, skal være forebyggelse af sladder

Mvh. Jette

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 14-06-03 08:16

On Sat, 14 Jun 2003 02:41:43 +0200, "Jette" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk>
wrote:

> [...]
>bare ærgeligt at én af grundene til det, skal være forebyggelse af sladder

Ja det vil jeg give dig ret i Jette, faktisk burde der være plads til
at være åben om sine katte og deres sygdom så man kan føle at man er
blandt kattevenner der føler med en og støtter op om en.
--
Camilla Sabroe

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 14-06-03 12:45

Hejsa

Ja kan ikke være mere enig, men ved at sådan er det desværre bare ikke, der
skal ikke meget til før man som opdrætter i denne verden bliver genstand for
en masse ondsindet sladder, hvor normalt ½ delen af det er direkte løgn,
træls men sandt, så derfor kan vi ikke andet end støtte Jacob og Louise i en
iforvejen svær tid og håbe deres åbenhed, kan være dem en stor hjælp.

MVH
Gitte
www.sacala.dk killinger tilsalg

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 14-06-03 06:16

"Jakob Jensen" <nospam@rodsen.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

Det gør mig meget ondt, at I skulle miste jeres kat. Heldigvis lyder det som
om, han havde det godt lige til det sidste, og I fik taget ordentligt afsked
med ham.

Trøstende tanker fra Camilla Hæstrup

Fra : Elwarth

Dato : 14-06-03 09:06

Hej Jacob og Louise
Hvor er det forfærdeligt, når sådan noget sker, det er desværre en risiko,
vi alle må leve med, at misserne kan blive alvorligt syge.
Jeg sender jer masser af trøstende tanker og bøjer mig i støvet for jeres
åbenhed.

Venligst
Dorthe

Fra : Louise Viborg

Dato : 14-06-03 19:56

Hej med jer alle sammen!
Jeg har løbende siddet og læst jeres beskeder, og jeg kan slet ikke
fortælle jer hvor glad jeg er for jeres opbakning! Jeg havde nok
forventet at få en masse knive i ryggen, så det er dejligt at I er så
forstående. Vores katte er vores børn, og det er virkelig tragisk for
os når en af dem må forlade os. Vi gør absolut ALT hvad der
overhovedet står i vores magt for at vores katte skal være sunde og
raske og trives, Det er det der betyder allermst for os, og så kommer
opdræt og udstillinger ved siden af.

Vi undgå nok ikke sladder, men pyt med det, for VI ved at vi har gjort
hvad vi på forskellige tidspunkter har følt var det rigtige, og så kan
vi ikke gøre mere.

Idag har vi været ude at købe blomster til Gonzo's gravsted, som vi
skal ud og gøre pænt imorgen. Det er et meget hyggeligt og fredeligt
sted han ligger, og en meget flink dame der tog imod os derude.
Jeg lagde ham selv ned i graven, og så fik vi nogle minutter alene
sammen med ham og fik sagt ordentligt farvel og nød det sidste syn af
ham. Han lå dernede og så smuk ud, ligesom når han lå og sov hjemme på
sofaen. Jeg havde bare så svært ved at gå derfra, for jeg vidste at
når vi gik var det for evigt. Uretfærdigt at sådan en lortesygdom skal
tage vores lille guldklump fra os! Til jer der ikke ved det, så var
Gonzo en kat jeg har ønsket mig i et par år, og Sten og Birgitte ville
selv have beholdt ham, men spurgte så om jeg ville købe ham, så jeg
kunne få min drømmekat. Det er jeg dem evigt taknemmelig for!

Mange hilsner, Louise
Louise Viborg & Jakob Jensen
Katteri DK Shuno Zahra - Opdræt af Norske Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Formidling af vildtlevende katte/killinger
www.glemte-katte.dk

Fra : Marie Bech Jensen

Dato : 14-06-03 23:01

kære louise og Jacob
jeg har osse fulgt jeres tråd i dag..og tankerne har tit været nede ved dig
og jacob i dag.
Jeg ved hvor meget Gonzo var ønsket og hvor glade i var for jeres
"kronprins".
Der er en sorg, som nu må leves igennem.
Den skal have sin tid, og gør ondt.
Men jeg har varmet mig ved at Birgitte støtter jer op, kom ikke som en
overaskelse, for det er netop kendetegnende for Birgitte.
Det jeg ønsker for jer to, er at derude et sted, et eller andet tidspunkt
ligger en lille nye flunkende stjerne og venter på netop jeres kærlighed..og
omsorg.
Lad være med at være at spekulere over sladder, er mit råd til jer.I har
været ærlige og det må respekteres.
Vi glæder os til at hilse på jer igen..når tid er.
Og mon ikke der har været såmegen åbenhed omkring FIP nu, at hele
missefolket er nogenlunde velorinteret om den sygdom, så uvidende panikker
undgås ?
De kærligste hilsner til jer fra Rie

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 14-06-03 20:03

Kære Louise & Jakob.

Er meget ked af det på jeres vejne, det er aldrig rart at skulle skilles fra
en god ven.
Min respekt for jeres måde at takle situationen på, og jeg håber virkelig at
alle jeres andre 4 katte går fri!

Mange tanker & *trøstespinnbrum* fra Mette & Banden

Fra : Stina Hofmann

Dato : 15-06-03 00:10

Jakob Jensen skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Derefter kørte vi Gonzo til Fyns Dyregravplads, som ligger tæt på
>Ringe, her hviler Gonzo nu i fred, i mindelunden. Nu har vi for evig
>og altid, et sted at besøge ham.

Og her sidder mit yndige barn, som I har opdrættet og været så søde
ved, og kan slet ikke forstå at mor er så ked af det.

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige - jeg tror alligevel ikke at jeg
kan trøste jer ovenpå den omgang. Bare I ved at I er i vores tanker og
har været det de sidste par dage.

Og I må aldrig tvivle på jeres handlinger i forløbet. Jeg *ved* at I
er fantastisk ansvarlige og kærlige opdrættere, og jeg ved at alt hvad
jeres verden indeholder sker af kærlighed til misserne.

De kærligste tanker og store knus fra
Stina og drengene.

Fra : Louise Viborg

Dato : 15-06-03 13:16

Hej med jer!
Tak for jeres søde ord! Jeg får helt tårer i øjnene hver gang jeg
læser, for jeg blir sgu så rørt af det
Vi er lige kommet hjem efter at have været ude at sætte blomster og
gøre pænt hos Gonzo. Det er blevet rigtig fint, hans gravsted. Vi
synes selv, at det er det allerpæneste på hende gravpladsen Jeg
har glædet mig meget til vi skulle derud, og nu er vi hjemme igen og
nu har jeg bare lyst til at gå direkte i seng igen. Kan slet ikke tage
mig sammen til noget som helst.
Vi har taget billeder af Gonzo's gravsted, og billederne bliver lagt
ud på vores hjemmesiden og i vores album på dk-fritid-dyr-kat
hjemmesiden.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra - Opdræt af Norske Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Formidling af vildtlevende katte/killinger
www.glemte-katte.dk

Fra : Kate

Dato : 15-06-03 20:50

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> wrote in

> Hej med jer!

Nu får jeg tårer i øjnene igen. Det er bare så trist, men jeg er glad
på Gonzo's vegne at han fik lov at bo hos jer og have et godt omend
kort katteliv.

Fra : Birgitte

Dato : 15-06-03 23:05

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjemmesiden.
> Mvh. Louise
> Katteri DK Shuno Zahra - Opdræt af Norske Skovkatte

Hej Louise og Jacob
Jeg har set billederne af Gonzo's gravsted og hvor ser det hyggeligt ud,-
Når vi får lidt mere overskud og er i nærheden af hvor I bor, kommer vi
vejen forbi, og vil gerne med ud og sige et sidste farvel...
Jeg er så glad for, at I tog imod vores tilbud, om at få en anden kat fra
os,- og jeg er sikker på, at Key Word er et rigtig godt valg
På tirsdag er Key Word 9 uger gammel,- og når I er ovre Jeres karantæne med
diverse test er Key Word jo også færdigvaccineret og testet for FIV-FeLV...
Jeg er sikker på, at I vil tage lige så godt imod og elske Key Word lige så
højt som I gjorde med Gonzo.
Ved godt at Key Word ikke kan samlignes med Gonzo, og det ønsker vi heller
ikke han skal, men han er virkelig en utrolig lækker bette fyr med en
selvtillid uden lige, og et skønt mildt temperament.
Mange krammer og trøsteknus fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 16-06-03 09:32

On Mon, 16 Jun 2003 00:05:19 +0200, "Birgitte"
<nospambirgitte@truetrust.dk> wrote:

>Jeg har set billederne af Gonzo's gravsted og hvor ser det hyggeligt ud,-
>Når vi får lidt mere overskud og er i nærheden af hvor I bor, kommer vi
>vejen forbi, og vil gerne med ud og sige et sidste farvel...

L: I skal være mere end velkomne! Det vil Gonzo blive rigtig glad for,
er jeg sikker på!

>Jeg er så glad for, at I tog imod vores tilbud, om at få en anden kat fra
>os,- og jeg er sikker på, at Key Word er et rigtig godt valg

L: Vi er også rigtig glade for at vi måtte få en. Det trøster lidt,
synes jeg, at vi har noget godt at se frem til. Vi glæder os meget til
at komme go se ham, og ikke midst at få ham hjem når tid er.

> [...]
>Jeg er sikker på, at I vil tage lige så godt imod og elske Key Word lige så

L: Det er jeg også sikker på at vi kommer til

>Ved godt at Key Word ikke kan samlignes med Gonzo, og det ønsker vi heller
>ikke han skal, men han er virkelig en utrolig lækker bette fyr med en
>selvtillid uden lige, og et skønt mildt temperament.

L: Og så er han jo heller ikke så grim endda
Jeg må hellere lægge nogle billeder ud i vores album så folk kan se
hvor dejlig han ser ud

Knus fra Louise