Ny processor til A7V133
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 13-06-03 19:57

Hejsa

Min AMD Thbr 1 GHz A7V133 er brændt af.
Mit mobo er et A7V133 rev. 104. med bios 1007.
Ram er 512 pc133

Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvilken processor +
køler jeg skal købe.
Er det noget I kan hjælpe med?
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
giver et fingerpeg, men der er vist også noget
med at ram og processor skal passe sammen?

Hvis I skal anbefale den hurtigst mulige cpu hvilken ville det så være
til de ram jeg har?

Den ene tap er brækket hvor køleren sidder fast så jeg skal
bruge en køler der kan sidde med 3 "spænder".

Morten

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 13-06-03 20:55

> Hvis I skal anbefale den hurtigst mulige cpu hvilken ville det så være
> til de ram jeg har?

A7V133 kan køre med enhver cpu, som har en FSB på op til 133 (266) og det er
også det dine ram kan klare. Ifølge Edbpriser er XP2400+ den største XP som
gør dette.

> Den ene tap er brækket hvor køleren sidder fast så jeg skal
> bruge en køler der kan sidde med 3 "spænder".

Her kan jeg desværre ikke hjælpe.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-06-03 21:20

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=552&page=1

Fra : Jan Vennike

Dato : 13-06-03 22:08

> "Kim Fritze Sillasen [9000]" <kimsillasenSPAM@hotmail.com> wrote in
message

> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=552&page=1

Eller lidt billigere til knap så stor en CPU:

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=122&page=1

--
Jan

Remove the cat in the emailadress to reach me

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 14-06-03 07:40

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message news:<3eea31d2$0$83054$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> "Kim Fritze Sillasen [9000]" <kimsillasenSPAM@hotmail.com> wrote in message

> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=552&page=1

Kan den spændes på selvom den midterste tap er knækket i
den ene side?

Morten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-06-03 10:30

"Morten Bowman Hansen" <morten@bowman.dk> wrote in message

> Kan den spændes på selvom den midterste tap er knækket i
> den ene side?

Det skulle vel sagtens lade sig gøre.... Den bliver jo bare presset ned
over, og det siger klik og så sidder den der??

Men skal da lige høre, jeg kan forstå den gamle køler faldt af, og så
brændte din T-bird af? Hvad var det for en køler? og hvordan skete det?

Men seriøst, du har vel ikke overvejet et nyt bundkort sammen med CPU og evt
ram?

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 14-06-03 15:12

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message news:<3eeaeb0e$0$83041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Men skal da lige høre, jeg kan forstå den gamle køler faldt af, og så
> brændte din T-bird af? Hvad var det for en køler? og hvordan skete det?

Jeps, en GlobalWin F30 mener jeg det er.
Den ene plastiktap knækkede. Jeg blev også overrasket!?
Jeg sad blot og arbejde. Det må jo vare plastik-træthed??
Der gik ikke mange sekunder før processoren var færdig.

> Men seriøst, du har vel ikke overvejet et nyt bundkort sammen med CPU og evt
> ram?

Hvorfor ikke? Jeg kan jo ikke opgradere mit a7v133 ret meget
yderligere. Det er f.eks. ikke kompatiblet med DDR ram og ikke særligt
hurtige processorer.
Og der kan jo også være sket yderligere skade på bundkortet.
Hvad tænker du da?

Morten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-06-03 16:10

> Jeps, en GlobalWin F30 mener jeg det er.
> Den ene plastiktap knækkede. Jeg blev også overrasket!?
> Jeg sad blot og arbejde. Det må jo vare plastik-træthed??
> Der gik ikke mange sekunder før processoren var færdig.

Okay ;-/

Har du set denne video:
http://www.hackemate.com.ar/media/Videos/THG_CPU_Cooling.avi ?

> [...]
> hurtige processorer.
> Og der kan jo også være sket yderligere skade på bundkortet.

Hvad jeg tænkte på, noget i retning af det du selv skriver.... Om bundkortet
har taget skade ud over den knækkede blastikholder ved jeg ikke.. hvis du
hev stræmmen fra med det sammen, er varmen nok ikke gået ned og ødelangt
noget på bundkortet.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 14-06-03 07:40

> A7V133 kan køre med enhver cpu, som har en FSB på op til 133 (266) og det er
> også det dine ram kan klare. Ifølge Edbpriser er XP2400+ den største XP som
> gør dette.

Nej ikke da mit mobo er rev. 1.04.
Højst 1400 eller duron 1300. Og det er ikke nemt at finde en Athlon 1400!!

Fra : Veset

Dato : 14-06-03 18:09

Se her: http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm

--
Veset

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 15-06-03 16:06

Veset <vesetdk@REMOVEhotmail.com> wrote in message news:<rp0mev0nj82u47cbrml3u4v0u8niio4c3r@4ax.com>...

> Se her: http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm

Been there done that. Men der fremgår det ikke hvilke processorer er
kompatible med hvilkeram som mit spørgsmål går på.

Fra : Veset

Dato : 15-06-03 16:14

>Been there done that. Men der fremgår det ikke hvilke processorer er
>kompatible med hvilkeram som mit spørgsmål går på.

Jamen rammen kører jo med 133 FSB så skal du bare finde en CPU der
kører med 266 FSB (2x133), og der kan du bruge ovenstående link.....!

--
Veset