MS Windows
briani 27239
winxp strejker
Fra : holgersen

Dato : 13-06-03 13:10

Hej
Jeg "kører" winxp prof , og det fungerer for så vidt udmærket , men jeg har
det problem , at hvis jeg lader pcèn stå uberørti længere tid , går den i
stå , skærmen går i dvale , og kan ikke aktiveres ved berøring af hverken
mus eller andre taster. Jeg er så nødt til at genstarte computeren , og kan
så igen køre uden problemer ,til næste gang pcèn står uberørt i nogen tid.
Jeg har installeret de nyeste drivere til mit grafikkort , mus , og windows
er opdateret. Jeg har dog slettet opdateringen hotfix 811493 , da den skulle
give problemer.
Hvad kan problemet bestå i ?
MVH
John

Fra : René Nielsen

Dato : 13-06-03 13:25

Prøv at tjekke strøm styring. Slå alt fra derinde. Specielt "dvale"
tilstand.
Håber det hjælper, ud fra din beskrivelse lyder det som strøm styring.
Meld tilbage...
MVH: René

Fra : holgersen

Dato : 13-06-03 18:30

--

Besøg
http://home1.stofanet.dk/holgersens-place/
"René Nielsen" <rni@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilstand.
> Håber det hjælper, ud fra din beskrivelse lyder det som strøm styring.
Ok jeg prøver
MVH
John

Fra : Madsen

Dato : 13-06-03 13:25

holgersen skrev:

> Jeg har installeret de nyeste drivere til mit grafikkort , mus ,
> og windows er opdateret. Jeg har dog slettet opdateringen hotfix
> 811493 , da den skulle give problemer.

Til orientering så er fejlen i 811493 blevet rettet, så den tror jeg
roligt du kan installere.
Se evt.: <http://support.microsoft.com/?kbid=819634>. Den opdatering
du kan hente på Windows Update nu er den rettede udgave. Den gamle er
blevet fjernet, så vidt jeg ved.

> Hvad kan problemet bestå i ?

Har WinXP fundet din PC som en 'Standard-PC' eller som en 'ACPI-PC'?
Du kan se det inde i Enhedshåndtering ved at klikke på plus-tegnet
udfor 'Computer'.

Madsen.

Fra : holgersen

Dato : 13-06-03 18:28

> Har WinXP fundet din PC som en 'Standard-PC' eller som en 'ACPI-PC'?
> Du kan se det inde i Enhedshåndtering ved at klikke på plus-tegnet
> [...]
Hej madsen
der står acpi-pc
mvh
John

Fra : Madsen

Dato : 13-06-03 21:59

holgersen skrev:

> der står acpi-pc

Ok. Jeg troede at der måske ville stå 'Standard-PC' for så kan man
nemlig godt have problemer med at den ikke vil vågne igen fra dvale,
standby eller lignende.

Noget kunne tyde på at du har et program eller måske en driver
installeret som går i koks lige så snart Windows går i dvale eller
hvad den nu end gør når den slukker skærmen.

Har du nogle USB-enheder koblet til og hvis du har, hvilket enheder
drejer det sig så om? Specielt kortlæsere til memorykort er kendt
for at være skyld i den slags problemer.

Madsen.

Fra : holgersen

Dato : 14-06-03 08:12

> [...]
> drejer det sig så om? Specielt kortlæsere til memorykort er kendt
> for at være skyld i den slags problemer.

jeg har kun en printer koblet på , så det er jo nok som du skriver et
program eller en driver.
MVH
John