Kat på bil
Fra : Hodja fra Pjort

Dato : 13-06-03 12:57

Hej

Det har sikkert været oppe før men:

Hvordan får jeg min kat til at lade være med at bruge bilen som
udsigtspost. Det sker hver gang den er nyvasket (bilen).
Intet ondskabsfuldt - det er min kat.

MVH Jon

Fra : Camilla Scharff

Dato : 13-06-03 15:35

"Hodja fra Pjort" <hodja@pjort.dk> skrev...
> Hvordan får jeg min kat til at lade være med at bruge bilen som
> udsigtspost. Det sker hver gang den er nyvasket (bilen).
> Intet ondskabsfuldt - det er min kat.

Hej Jon

Nogle påstår - og jeg har ikke selv prøvet det efter, skal jeg lige sige -
at det kan hjælpe at sætte et tøjdyr/bamse på køleren eller taget (alt efter
hvor katten nu mest befinder sig...), da katten så skulle forledes til at
tro, at pladsen allerede er "optaget".
Det er ihvertfald ikke ondskabsfuldt, og allerhøjst kan det jo blot vise sig
ikke at virke

Ellers kan man jo købe nogle "betræk" til dytten (som yderligere har den
fordel, at man slipper for at skrabe is af ruderne om vinteren!!).

Mvh. Camilla

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-06-03 16:14

"Hodja fra Pjort" <hodja@pjort.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan får jeg min kat til at lade være med at bruge bilen som
> udsigtspost. Det sker hver gang den er nyvasket (bilen).

Jeg har hørt om folk i dk.fritid.bil som har prøvet med en bamse på taget..
I nogen tilfælde virker det, i andre slet ikke..

Der er en mand som havde lavet et bambus net med store tern (så katten ikke
kan ligge der) og det blev så hængt op i 4 snore ned fra garage / carport
taget og hang sådan at der var et ved køleren og et ved taget.. på den måde
hænger bambusnettet lige et par centimeter (sørg for det ikke er så tæt at
det ridser lakken hvis det blæser) over bilens ydre, og så kan katten ikke
komme derop og ligge.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk